Hallo allemaal! ik hoor mensen altijd praten over hoe de babykamer ingericht moet worden en welke meubels gekocht moeten worden. Nu is het zo dat mijn man en ik in een heeeel klein appartement wonen (45 vierkante meter, staat te koop maar schiet nog niet erg op) en geen aparte babykamer hebben. Onze slaapkamer is ook vrij klein, past net een bed en een kast in.... maar als kleine uk geboren wordt moet deze ook ergens slapen. Weten jullie hoe groot een wiegje moet zijn zodat die bij ons op de kamer kan? Zijn er meer dames die klein wonen? Ik hoor het graag!! groetjes! DD
Ik heb pas gewerkt bij een kraamgezin die voor hun kinderen (2) ieder een eigen slaapkamer hadden en zelf op een slaapbank in de woonkamer sliepen. Dus dat is misschien ook een optie? Dan kan je het kamertje helemaal inrichten als babykamer. Je zou misschien ook een hangwieg kunnen aanschaffen? Hier heb je een link waar de afmetingen van een wieg opstaan: Wieg - Wikipedia En voor het verschonen zou je bijv. ook kunnen doen bij gebrek aan ruimte op de tafel. Of een commode in de kamer nog zetten als dat lukt. Kleren bij jullie in de kast evt. als je geen ruimte hebt om een extra kast neer te zetten. Bij de ikea verkopen ze geloof ik ook kleinere commodes, past net een aankleedkussen op.
Wij woonden ook in een klein appartement toen de 1e werd geboren. Wij hebben een slaapbank gekoçht en zijn in de woonkamer gaan slapen, zodat we toch een babykamer hadden waar ons meisje haar rust kon vinden. Je kunt ze het eerste half jaar ook in een wiegje naast je bed zetten.
Kun je niet precies een co-sleeper naast je bed zetten? Ikea heeft een opklapbare commode. SPOLING. Misschien kun je in je eigen kast een plank of twee leegmaken dat daar kleertjes e.d. in kunnen?
Marlett, ik zat ook direct aan een co-sleeper en die opklapbare commode van de ikea te denken. of zo'n commode die je aan de muur bevestigd en opklapt. zoiets als dit In je eigen kast kan je planken vrij maken, maar misschien kan je ook dingen in van die (rol)dozen doen? of planken aan de muur met evt een valletje/gordijntje er voor tegen stof
misschien is dit ook iets Baby combi ledikant suzanne met verstelbare bodem leek mij wel handig voor als je de baby in eigen kamer moet nemen zo heb je opbergruimte, commode en bedje in 1
Miffy: ziet er ook goed uit ja. Maar wat ik me dan weer afvraag is als je kindje op een gegeven moment kan staan of hij of zijn zich er niet aan kan optrekken/op klimmen(kinderen verzinnen soms de raarste dingen om ergens uit te komen haha)? Of is het later te verwijderen? Dat kan ik er niet in terug vinden.
Ik zou idd voor een combisleeper gaan (evt zelf maken van een ikeabedje waar de zijkant vanaf kan), ook makkelijk met voeden. Verschonen kan ook op een hoge ladekast eventueel (in de woonkamer?). En in een goede commode kun je de meeste kleertjes wel kwijt hoor
Ik zou voor jullie het ledikant wat hier gelinkt staat heel geschikt vinden! De commode plank is vast wel te verwijderen, anders trekken ze idd steeds de spullen eraf, maar met die lade's etc is hij echt heel leuk. Onze dochter heeft tot vorige week ( anderhalf jaar lang dus ) bij ons op de kamer geslapen, cosleeper naast mn bed, eerst het wiegje trouwens en toen de co sleeper. Ze slaapt nu pas in haar eigen kamer. Verschonen deed ik vaak op het grote bed en overdag beneden op de eettafel ( verschonkussen staat in hoekje naast de servieskast, pak hem er even bij en zet hem daarna weer weg. )
ik heb de afbeelding bekeken van die combi ledikant en als je goed kijkt zie je onder het verschoningskussen een naad lopen.. ik denk dat je die plank om kan klappen en evt ook kan verwijderen... wij hebben zelf commode vrij weinig gebruikt.. had een verschoningskussen beneden en boven deed ik het op ons bed.. volgende komt wel bij ons op de kamer en dan neem ik idd een ruime lade kast zodat er geen grote kledingkast hoeft te staan en in het begin een wiegje... maar vind die combi ook errug mooi!
Ik heb pas een soort gelijk topic geopend. Bij ons is het namelijk zo dat we één slaapkamer hebben (van 2 kleine 1 gemaakt). Bij ons in de buurt hebben veel mensen met kinderen van de overloop ook een kamer gemaakt, zodat hun kinderen elk een eigen kamer hebben. Wij gaan een beetje schuiven, we hebben een grote kast in onze slaapkamer, die gaat naar de overloop. Eventueel doen we die kast weg en kopen we een kleinere terug. Zo is er op onze slaapkamer plek voor een bedje en commode.
Co-sleeper e.d. zijn inderdaad goede tips. Je zou ook nog kunnen kijken of je de kledingkast kunt verplaatsen? Wij woonden bij de 1e in een appartement van zo'n 50m² (1 slaapkamer) en hebben ervoor gekozen de kledingskast te verplaatsen naar de woonkamer en zo was er prima ruimte voor een wiegje, commode en zelfs kleine kledingkast. Ok, werd er niet heel erg ruim van, maar het kon wel prima!
Misschien is zo iets wat: http://static.aanbodpagina.nl/img/116/leander-hangwieg3.jpg Kun je gewoon (gedeeltelijk) boven je voeteneind hangen. En anders inderdaad zo'n ledikant en bedje in één, zitten vaak ook een aantal lades bij.
oooh dat staat er bij de link inderdaad niet bij die plank kun je dubbelvouwen waardoor hij niet meer boven het bedje hangt/uitsteekt vrienden van ons hebben deze en het werkt echt super, hun ukkie staat inmiddels maar ze zijn er nog steeds heel blij mee
Mooi hoe inventief iedereen eigenlijk is! Soms hoor je mensen parten over absurde bedragen die uitgegeven worden voor babykamers! Wij hebben niet een hele grote slaapkamer maar wel een mega groot bed!! ik denk dat we die eerst moeten omwisselen voor een kleiner exemplaar voordat er überhaupt een wiegje bij kan. Maar die co-sleeper lijkt me dan wel wat! Goede ideeën allemaal ladies!
Ook ik heb mijn huis te koop staan, maar het is een lastige tijd om het kwijt te raken. Zelf ben ik nog niet zwanger, maar hier willen we nu toch wel graag aan beginnen. Wie weet hoe lang het duurt! Ik heb een 2 kamer woning, wel ruim en speels ingedeeld en heb zelfs al bedacht om een shurgard opslag te huren om zo alle spullen op te slaan die ik niet veel/ nauwelijks gebruik maar toch wil bewaren (kerstspul, boeken, skikleding noem maar op). Tegen de tijd dat het zover zou zijn dat er een baby is hebben we het huis wellicht verkocht! Een vriendin van mij vindt dat ik eerst op een ander huis moet wachten, zelf denk ik daar anders over, maar het zet je wel aan het denken. Hoe steken jullie daar in! Hoor het graag! Vriendelijke groetjes, Brynn
Wij hebben een hangwiegje (kindekeklein) die je kan bevestigen aan het plafond, deze hadden wij in Amsterdam boven het voeteneind opgehangen.... de kleine lag lekker dichtbij maar toch niet in de weg. (wij hadden geen plek voor een wiegje naast het bed, konden we er niet meer langs lopen). In een nis in het halletje paste precies een ladekast van de Ikea waarop we een aankleedkussen gelegd hebben en de kleertjes paste in het kastje (en een deel van mijn kleding). Kinderen hebben niet veel meubels ECHT nodig, is meer voor het gebruiksgemak voor de ouders. Of de billen nou op een luxe commode verschoond worden of op de eettafel... als ze maar verschoond worden
Ook ik ben op dit moment nog niet zwanger, hoop het wel iedere maand te zijn, wij hebben ook maar 1 slaapkamer en deze in tweeen gedeelt door de klerenkast een kwartslag te draaien! Zo hebben we al twee kamers gecreert...
He wat grappig, dit is dus precies wat er bij mijn kamer ook gaat gebeuren . Ik heb een slaapkamer van 12m2 met tegen 1 muur een brede kledingkast die ik naar voren ga schuiven zodat ik 2 kleine kamertjes heb van ongeveer 6m2 . De achterkant van de kast word dan een "muurtje" aan de babykamer kant. Helaas is de achterkant niet zo mooi en stevig (van dat bruine geperste plaat met gaatjes)dus daar wil ik nog wel een witte plaat tegenaan bevestigen om daarna een leuke muursticker op te plakken