Jeejtje, wat baal ik! We zijn pas in Disneyland geweest en daar voor dochter een mooie prinsessenjurk gekocht. Bij thuiskomst aan oma laten zien en oma heeft 'm verkeerd terug in de zak gedaan waardoor de hoepel helemaal kapot en verbogen is. Nu wilde ik 'm laten maken, maar alle kledingreparatiezaken en mode ateliers vertellen dat het of niet kan, of behoorlijk prijzig wordt. De jurk zelf was 70 euro, ik wil 'm graag laten maken voordat mijn dochter erachter komt dat ie kapot is. Maar nu schijnt zo'n hoepel op maat te zijn ofzo..? Het is een plastic soort "streep" die niet vast zit aan de andere kant, maar gewoon in een rondje er boven op ligt. Lijkt mij niet moeilijk om daaraan te komen? Nu is die die er nu in zit verbogen en met geen mogelijkheid meer recht te krijgen (ik heb m ook al eruit gehaald en geprobeerd). Heeft iemand enig idee waar ik zo'n "hoepel" kan kopen. Of iemand een ander idee? Ik zal zo een foto plaatsen van de "hoepel" die er nu in zit.
Ik weet niet of er een Jan Sikkes in de buurt zit? Je kunt ook baleinen/balijnen kopen. Als het goed is kun je de "hoepel" er zo in en uit schuiven, dus makkelijk te vervangen.
Misschien een gek idee maar eens een verstelbare trouwhoepel proberen? Die heb je namelijk ook in kleinere maten voor kinderjurken ( bruidsmeisjes )
Verkleedzaak of een bruidsmodezaak kun je hoepels of petticoats kopen voor kinderen. Petticoat is een rok met heel veel lagen tule. Heeft hetzelfde effect als een hoepel maar veel comfortabeler. Ze kan het aan alle kanten vastpakken en indeuken zegmaar zonder dat het breekt. Grote kans dat als je er weer een hoepel in zet die weer buigt of breekt tijdens het spelen.
Ik zou persoonlijk ook hiervoor gaan. Zou even bij een carnavalszaak of op MP kijken. Nu zal er zo kort voor de carnaval zeker wel wat te vinden zijn.
ooh dan baal je wel ja! Heb haar jurk een paar weken terug weggegooit. ook bij disneyland gekocht voor die prijs ergens maar na 3 jaar intensief verkleden kwamen er wel zoveel gaten in dat hij weg moest. als dit topic wat eerder was geweest had je hem mogen hebben om de ring/hoepel eruit te halen! succes met je zoektocht!
Joh, had ik dat geweten! Wij zijn net afgelopen weekend in Disneyland geweest, had ik mss navraag voor je kunnen doen! Wij zijn dit keer met de jurk van Frozen teruggekomen.
Ik heb wel het ijzer ( hoepel) die je in de jurk moet steken. Plastic om hem te sluiten niet. Kwam uit jurk van mijn dochter maar die is stuk
Bedankt voor alle tips! De vorm is er helemaal uit, dus ik denk dat in heet water leggen niet gaat lukken. Ik ga nog even zoeken op internet en anders een petticoat. Mocht iemand een site hebben waar je lange petticoats kan kopen (tot op de enkel) in maat 98 of 104, dan hoor ik het graag :-D
Mijn dochter had een klamboe en daar zat aan de bovenkant ook zoiets hoepel. misschien een goedkope klamboe kopen en dan die hoepel gebruiken ? onze hoepel kan eruit zodat de klamboe in de was kan. volgens mij hadden we die bij ikea gekocht
Bij mijn dochter d'r prinsessenjurk is die hoepel ook helemaal kapot. Ik wacht even, totdat ik een gewone hoepel kan kopen bij de speelgoedzaak en dan maak ik een nieuwe hoepelrok.
Wat, die met die bolletjes langs de zijkant naar beneden? Kan die hoepel eruit? Jeej... Ik sta al weken naar dat stofnest te kijken en te bedenken hoe ik dat schoon en vooral droog krijg... Ik kan hem wassen in bad maar dat was me eigenlijk elke keer teveel moeite, dus heb ik hem maar laten hangen... Ik ga zaterdag meteen eens even kijken hoe het zit! Edit: en sorry voor de offtopic..
haha denk dat ik dezelfde heb ja. ik kon het eerst ook niet vinden maar er zit een hele kleine opening in die rand. de hoepel heeft een verdikking ergens en daar kan je de hoepel mee openen om hem er zo uit en in de rijgen hihi.