Oh getver, ik zit enorm in de stress. Ik ben een hele grote neuroot met voedsel en ben uitermate voorzichtig en weet dus dat ik hierin kan overdrijven. Ik gooi rustig een pak melk weg op dag drie open bijvoorbeeld. Vanmiddag ging ik een kwarktaart maken. Daar moet zo'n bekertje slagroom in en toen ik het erin gooide, vond ik m al wat klonterig. Maar ik dacht dat het door het vet kwam. Niet geschud enzo.. dus gewoon gebruikt. Had ook geen rare geur. Aan de rand van het bekertje zat wel een dikke laag room, maar dat is niet vreemd. Ik ben dan dus zo'n neuroot die al in paniek schiet als iets qua eten er dus anders uit ziet en dan stopt het niet meer bij me. Ik rook en vond het wel apart ruiken. Ik proefde een heel klein beetje uit het bekertje en ook dat had niet helemaal de smaak van slagroom. Bij elkaar zal ik hooguit een half theelepeltje geproefd hebben. Het was niet bagger vies, maar het was niet de smaak van verse slagroom zoals ik hem kende. Maar dat kan ook komen omdat ik ook al van het mengsel heb geproefd zonder de slagroom. Dus de aarbeienpoeder/taartmix gemengd met het water en de kwark. Er hebben drie kleine dames geholpen met het restje uit de bak leeg te likken en nu komt het; Het bleef me bezig houden en dus heb ik de eerste taart nog wel in de koelkast staan, maar heb ik een tweede gemaakt met nieuwe producten. Die slagroom zag er anders uit en ik herkende de smaak weer. In hemelsnaam, ik ga hier toch niet hartstikke ziek van worden he? Op internet vind ik alleen maar dingen terug over slagroomtaart die bedorven is. Alleen van het idee denk ik al dat ik me anders voel. Pfff.. wat een vreselijke afwijking is dit zeg. En oh help, die meiden.. alsjeblieft niet zeg. Help???
Van dat minihapje wat je geproefd hebt zal je niet ziek worden. Ik ben niet moeilijk met eten, maar ik zou die eerste taart niet meer opeten of serveren aan je gasten. Slagroom hoort nooit klonterig te zijn.
Dank je alvast.. nee die eerste taart gaat weg hoor. Die ga ik echt niet meer eten en dus ook niet uitdelen.
Mijn hemel, je zal hooguit wat diarree kunnen krijgen! Maar van 1 theelepeltje acht ik die kans heel klein! Was het koelverse room? En wat was de uht? Mijn neus laat mij niet gauw in de steek, ik ruik dus vaak al of iets bedorven is voordat het mijn mond in gaat. Je zei dat het normaal rook. Bedorven room stinkt.
Lijkt me een goed plan. En met dat hele kleine beetje wat je geproefd hebt, denk ik niet dat je ziek wordt hoor - anders had je het ook al wel gemerkt waarschijnlijk.
19 maart stond er op het bekertje. Koelvers inderdaad. Ik zei al dat ik een neuroot ben op dat vlak. Sorry
Oh, dan was ie nog goed! Wat je ook kan kopen, zijn die kleine kartonnen pakjes, daar heb ik er altijd wel 1 of 2 van in de koelkast staan, die zijn langer houdbaar! Hoe kom je trouwens aan die angst?
Toen ik mijn neus diep in het bekertje stopte rook het wel anders.. maar mijn man rook niets vond hij.
Dat is een hele goede vraag, dat weet ik dus echt niet. Maar het is inderdaad erg extreem. Ik zou daar wel vanaf willen. Het was vanmiddag rond kwart over drie, half vier ofzo..
Ik had dat ook een keer. Goede datum maar het stond me nét niet helemaal aan zeg maar. Nieuwe gehaald en die was toch echt veel beter!! En ja ik heb er wel van geproefd en gegeten maar niks gekregen Valt wel mee joh, t is geen vlees/ei ofzo.
Hier nog 1. Ik eet ook gewoon liefst thuis, dan zie ik wat er met eten gebeurt, uit eten gaan is dan ook een hele opgave. Bij een voedselvergiftiging ben je vaak binnen 2 uur ziek. Dus je zit wel veilig.
zucht.. ik word hierin echt moe van mezelf. Het beheerst dan de rest van mijn hele dag, avond en de komende twee dagen.. of ik er al dan niet ziek van ga worden. Echt zo absurd.
Imensa, ja dat heb ik dus ook! En als, dan kies ik voor veilige dingen. Althans, waarvan ik denk dat het zo is. Slaat ook nergens op eigenlijk. Ik wil dan mijn vlees goed doorbakken enzo.. of kies vegetarisch. Het erge is dat al die keuzes gebaseerd zijn op geen enkele fatsoenlijke onderbouwing. Van kaas kun je ook ziek worden enzo. Of filet americain; ik vind het hartstikke lekker, maar ik vertrouw het voor geen meter. Ik kan echt een kwartier lang voor het schap langs lopen en moet mezelf dan echt over mijn idiote angst heen zetten, waarbij ik soms maar weer afdruip met een stukje brie (waar ook iets mee kan zijn) of erger nog; genoegen neem met een droog broodje. Vleeswaren? Na twee dagen open geef ik ze mooi aan manlief mee naar het werk. Zoek het maar uit, ik hoef het niet. Hij is nog nooit ziek geworden van mijn meegegeven, vol met ziekmakende bacteriën gewaande, vleeswaren. Heel vermoeiend dus.. gek op kip, maar oh.. hetzelfde verhaal als met de filet. Ik vertrouw het nooit niet.. en dus kies ik het maar niet. of heel soms wel en hang ik er een half uur met mijn neus in of ik echt niets geks ruik. Geloof me; op die momenten baal ik enorm van mezelf.
je bent me voor! Ik kan me niet voorstellen, als die slagroom nog zo lang goed is, het bedorven is......
Imensa; met griep heb ik dat ook wel. Daar probeer ik me nog harder overheen te zetten, want met een kind op school en (vrijwilligers)werk in het ziekenhuis moet je wel wat ... Maar zodra ik het woord buikgriep hoor, hou ik wel gepaste afstand zeg maar. Of als ik iets opvang in de klas wat per ongeluk lijkt op overgeven of griep, dan probeer ik te achterhalen wát er precies was en kan ik bij voorbaat wel bozig worden op de ouder die een kotsend kind naar school brengt. Dat is wel duidelijk MIJN probleem natuurlijk, want ik ken het hele verhaal niet, ik vang wat op en koppel mijn conclusie daar dan aan vast. Of als dochter vertelt dat er iemand ziek naar huis ging, probeer ik uit te vissen wat het was en hoe dan enzo. Echt zo triest. Ik probeer daarin zo ongekend hard te relativeren en het los te laten, maar soms overvalt het me. Vooral als ik moe ben. En nu ook met karretjes enzo.. dat ik denk; Joost mag weten wie hier met zijn tengels aan heeft gezeten. Het liefst neem ik zo'n pompje handenalcohol mee in de tas Als het mijn eigen verhaal niet was, had ik dit gelezen met ongeloof en met het idee "die spoort niet"...
Haha.. ik kan m verloten. Wel even zelf ophalen. Straks moet ik naar Zeeland Zo lang blijft ie niet goed VIND IK , buiten de koeling