Hoe spreken jullie de naam Daven uit? En wat vinden jullie van deze naam of hebben jullie nog leuke ideeen? Nog een tweede vraag, als tweede naam zou ik een vernoeming willen naar mijn overleden moeder, haar naam is Alie (Alieda), ik kom niet verder als de jongensvariant Ali. Alvast bedankt!
"Daaven" zou ik zeggen want een Engelse naam voor een Hollands kindje vind ik niet leuk. Anders "Deeven"). Alidus misschien? Maar het hoeft geen mannelijke variant van haar naam te zijn; kan gewoon haar volledige naam zijn. Wordt zo vaak gedaan; Peter Maria de Bruin bijv.
Ik zou zeggen Deeven, op z'n Engels inderdaad. Dan vind ik Dave mooier. Voor een tweede naam/vernoeming denk ik aan Aaldert, volgens mij is die naam verwant aan Alieda/Alie/Aaltje.
Thanks dames! Kwa uitspraak vroeg ik het omdat ik altijd heel goed ben in namen fout uit te spreken. Gohh en had er niet aan gedacht dat ik alie natuurlijk als tweede naam ook als vrouwelijke naam kan gebruiken. Nu ik er over nadenk mijn vader heeft ook maria als tweede naam
Oh en ml heet David en was dus aan het kijken voor een variant daarop, vandaar dat ik kwam op Daven, ik zou zelf Devun zeggen
Ik spreek het uit als; 'Dee-vun'. Als variant op Alie/ Ali zou ik dan eerder iets kiezen als; Alain (A-lèn) Allen (Eh-lun) Alian (Aa-li-an) Alic / Alec Alin Alix / Alex Succes!
Ik zou Da-ven zeggen. Puur ook omdat ik richtig Belgie woonde en daar wordt alles eigenlijk uitgesproken zoals je het ziet staan. hahaha Ik zou gewoon je Moeders volledige naam gebruiken. Vriend hier heeft ook Maria als 2de naam.
Deeven, ik vind het niet zo geweldig. Dan vind ik Devon (dehvon) leuker. Of wel Deeven maar dan geschreven als Deyvan