Pipelle of scratching in NL

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Liekje23, Apr 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje23

Liekje23 Actief lid

Sep 18, 2016
    335
    12
    18
    Echt raar mijn zkhs wist helemaal niet dat dat gedaan werd..

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Wat goed dat het gelukt is Liekje! Maar hoe ontdek je dan zeker weten je eisprong? Dan moet het ziekenhuis dus meewerken aan echo's, want mijn natuurlijke cyclus kan ik niet meer op aan! Ben benieuwd of ze dat willen! Hier eerst maar eens ongesteld worden voordat we uberhaupt verder kunnen ;) Succes en hopelijk heeft het een positief effect voor je!

3. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Idd bij mij bepaald obv wanneer ik eisprong meende te hebben. Ik dacht toen dat die op cd 14 of 15 was geweest. Obv die schatting werd de behandeling gepland op cd22.

Ik werd ongesteld op cd27 en aangezien ik inmiddels wel weet dat mijn lf (fase tussen eisprong en ongi) vrijwel altijd 11 dagen is, moet mijn eisprong achteraf op cd16 zijn geweest.

In een rustmaand hou ik altijd mijn afscheiding in de gaten- slijmerig/draderig/'eggwhite' in de vruchtbare dagen, roomwitte in de dagen erna tot ongi. In een rustmaand maak ik me er allemaal niet zo'n zorgen over en dit klopt altijd wel bij benadering. Mijn cycluslengte varieert door alle hormonen van 25 tot 33 dagen, dus enige indicatie van wanneer ik ongesteld word is wel handig ;)

Dagje meer of minder maakt dus niet uit.

Heb elders op dit forum gelezen dat de ingreep een maand of 4 voordeel zou geven. Weten jullie daar iets van via je arts?

4. Liekje23

Liekje23 Actief lid

Sep 18, 2016
    335
    12
    18
    Jaa ik hoop ook echt op een positief effect.. ik zou helemaal pech hebben als mijn laatste cryo niet goed ontdooit :O maar ik ga nu uit van het positiefste :p no stress..

Ik heb mijn ziekenhuis gebeld en ik zei van dat ziekenhuis doet het wel.. maar de dag waarop ze het doen moet io met jullie want zij voeren alleen uit...zei ze eerst wat raar als hun t doen moeten ze toch ook zeggen wanneer het moet.. ik zei nee ze voeren alleen uit dus ik kan gwn een afspraak maken toen zei ze ja wij zeggen altijd cd 21.. gwn zo simpel :p ik dacht nou oke prima.. en het amstelland ziekenhuis zei ook 3 weken dus komt wel op hetzelfde neer.

5. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Dan zal het zo zijn omdat de gemiddelde cyclus 28 dagen duurt met eisprong precies halverwege. En cd21 gemiddeld dus een week voor ongesteld is.

Als je een sterk afwijkende cyclus hebt zou je dat kunnen melden bij het maken van je afspraak. Bijvoorbeeld als je een gemiddelde cyclus van 35 dagen met een lf van 10 dagen hebt. Want dan valt cd21 nog voor ovulatie.

6. Liekje23

Liekje23 Actief lid

Sep 18, 2016
    335
    12
    18
    Ooo oke wat slecht dat mijn zkhs dan gwn zegt 21 dagen miss heb ik wel een cyclus van 35 dagen -_-" maargoed mijn cyclys is 27 dagen

7. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Zal dan wel goed zitten hoor ;)

8. Liekje23

Liekje23 Actief lid

Sep 18, 2016
    335
    12
    18
    Jaa? Ik hoop het well :p moet het echt heel precies of gwn ongeveer?

9. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Nou ja ik ben geen arts.. Ik trek alleen conclusies uit al die verschillende verhalen.

Dus als je twijfelt dan zou ik gewoon even met ze bellen of mailen en overleggen! Bij twijfel immers niet oversteken 🚦

10. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    #30 MLady, Apr 19, 2017
    Last edited: Apr 19, 2017
    Had vandaag afspraak in mijn zkh en wil uitkomst even met jullie delen. Wel relevant nl en heb goed doorgevraagd ;)

In mijn 47e ronde had ik scratching op 7dpo. In de 48e ronde mislukte ivf3. Geen tp. Deze ronde gaan we op vakantie en word ik ws. ongesteld als ik nog net op vakantie ben, dus kunnen we nog niet starten met icsi1. Wel plannen we dan, dus in #50 (🙈 🙈 🙈 ) opnieuw scratching in omdat ze dan geen effect meer verwacht van de scratching van #47.

Dus Voorburg vindt dat scratching na 3 maanden geen effect meer heeft.

Ook in #50 wil ze de scratching weer plannen ongeveer een week na ovulatie. Komt niet op een dag nauwkeurig zei ze, dus ik mag er een dag ofzo naast zitten.

In Voorburg gaat het dus om een dag of 6-10 ná je ovulatie (6-10 dpo).

Dan wordt het een 'losse' ingreep, dus deze keer niet in combinatie met de hysteroscopie (en al dat water). En opnieuw dit alles zonder tussenkomst huisarts. Mijn gyn (Reinier de Graaf / Diaconessenhuis / Voorburg) regelt het zelf.

@Liekje wanneer is jouw scratching nu precies? Al binnenkort? Of ben je nu met vakantie ;)

@Dame82 hoe ging je hysteroscopie vandaag?

Share This Page