Cystes en andere perikelen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hebe, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hebe

Hebe Actief lid

1 apr 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Ik stel me kort eventjes voor hier. Ik heb geen natuurlijke eisprong, mijn follikels groeien zelf helemaal niet zonder medicatie.. Ik ben vorig jaar in maart gestart met behandelingen, eerst clomid, dan fostimon. Op 5 augustus vorig jaar had ik een positieve zwangerschapstest in handen, hoera, maar tegelijk begon ik helemaal op te zwellen, kreeg ik moeilijkheden met ademhalen, etc. - een overstimulatie. Later bleek ik zwanger te zijn van drie kindjes. Na een zwangerschap van 22 weken ben ik ze helaas alle drie verloren, heel pijnlijk, ze waren zo mooi en helemaal af. Ze hebben zelf nog eventjes op mij geleefd. Ik blijf achter met lege handen. Mijn kinderwens is alleen nog maar groter geworden. Na vele complicaties na mijn bevalling (placentarestjes bleven achter - 2 curettages gehad met veel bloedverlies), ben ik op 27 maart terug van meet af aan begonnen met de behandeling. Blijkt dat mijn vorige dokter een heel aantal zaken verkeerd heeft gedaan.. ik ben nu wel in goede handen geloof ik. Ik nam 5 pilletjes clomid, enkele dosis (50 mg). Op dag 10 had ik 1 eitje van 11 mm. Toen moest ik om de dag fostimon spuiten. Het eitje groeide heel traag.. Mijn baarmoederslijmvlies was erg dun (amper 4 mm). Na bloedanalyse bleek dat mijn eitje geen echt eitje was, maar een cyste (toen van 17 mm, dat was op dag 18).. Wat is dat eigenlijk een cyste? Hoe komt ie er? Mijn dokter zei 'verkeerde medicatie voor u'. En gaan die meestal vanzelf weg? Ik werd namelijk een beetje overvallen door het nieuws, we hadden al hoop op een 'shot'.. Ik moet nu weer de pil nemen tot 28/04 en moet dan weer op controle. Ik moet dan meteen een eileideronderzoek laten doen. Wie heeft er ervaringen of weet er meer over cystes? Meer info over dat eileideronderzoek en het dunnen baarmoederslijmvlies mag ook altijd. Ik wil alles doen om zwanger te worden. Ik ga voortdurend op zoek naar dingen die zouden kunnen helpen, alleen vind je die niet echt vind ik.. Als de dokter zou zeggen eet alleen nog maar wortels, dan word je zwanger, ik zou het zo doen!! Zucht. Veel liefs aan iedereen die ook zo'n grote kinderwens heeft en bij wie het ook moeilijk loopt.

Deel Deze Pagina