Ik laat haar thuis in haar blote billetjes lopen, en ze krijgt een raamsticker als ze iets op het potje doet. Ze heeft nog maar 3 ongelukjes gehad in 2 weken dus dat gaat best goed maar ze wil geen kleertjes aan zonder luier. Ik heb al leuke onderbroekjes gekocht en die vind ze heel mooi maar wil ze echt niet aan. Ik laat het voorlopig maar even gaan zoals het gaat. Als ik haar een luierbroekje aan doe dan plast ze daar gewoon in
Even een ander vraagje. Hoe oud zijn jullie kindjes?? Mijn meisje is nu net 2 jaar. Ik heb wel een toiletbrilverkleiner en daar zet ik er ook op, maar heb nog niet echt het idee dat ze snapt wat ze op het toilet moet doen. Ondanks uitleg, etc. Die stickerposter is neem ik aan al voor wat oudere kindjes?? Ik wacht jullie bericht even af.
Petra hier ook 2 jaar (en 2 maanden) maar ze is nu al een week of 6 zindelijk (alleen de nacht nog niet) en hier dus wel met 2 jaar met stickers gewerkt, snapte ze heel goed! En hier wilt ze niet op potje maar wel wc en dan komt denk ik omdat ze dat ziet van ons. Gaat ook met ons mee naar de wc (wilt ze zelf)
Hai roodkapje, Dank voor je antwoord. Ik ga het dan toch maar eens proberen. Ik had echt nog het idee dat ze daar te jong voor was. Deed je dan haar luier overdag gewoon heel de dag af? En wat deed je dan? Liet je haar dan frequent op het toilet zitten of ga je gewoon aan dat ze moest poepen en plassen op het toilet en dan wachten tot ze het zelf aangeeft? Hier gaat ze ook altijd al mee naar het toilet met mama en dan mag ze doortrekken enzo. Ik hoor het wel. Veel liefs Petra
Ik denk niet dat je naar de leeftijd moet kijken, maar of ze er al klaar voor is. Hier gaf ze het zelf aan. En dan idd luier gewoon uit. Heb trouwens ook nog een dag eerst een onderbroek aangedaan en dan de luier. En we zetten dr gewoon op vaste momenten op de wc tot ze het zelf aan gaf. Doen we nu nog trouwens want af en toe zegt ze gewoon niks maar staat ze te draaien en met dr hand tussen dr benen.
Mijn dochter is ook zindelijk sinds dat ze 2 jaar is en 2 maanden. Op vaste tijden op het toilet zetten werkt hier niet. Als dochter niet hoeft wordt ze boos als ik haar op het toilet zet. Ze geeft het zelf aan als ze moet ook onderweg. Overdag heeft ze geen luier meer aangehad sinds de vrijdag dat we begonnen zijn. Stickers plakken vond dochter helemaal geweldig en het werkte hier als een trein. Inmiddels vindt ze het niet meer nodig. Ik heb haar net voor haar 2de ook weleens zonder luier laten lopen, maar toen was het geen succes. Ze zei als de vloer nat was, oh vloer is nat. Dochter had dus niet door dat zij de oorzaak was van de natte vloer. Die vrijdag plaste ze ook 4x op de vloer, maar zei ze zelf dat ze plaste. Vanaf toen kon ze ook op de wc plassen. Hiervoor waren het meer toevalstreffers.
Vandaag heeft mijn dochter 7½ plasjes op het potje gedaan en een ½ ongelukje gehad. vanmorgen stapte ze zelfs uit haar badje om een plasje op het potje te doen. Het signaleren en zelf op het potje gaan is dus geen probleem maar ze heeft de hele dag in haar blote billen gelopen. Ze wil absoluut geen onderbroek aan! Heeft iemand een idee hoe ik haar over kan halen of zal ik gewoon afwachten tot ze het vanzelf wil?
tamio, doe je nu een onderbroekje over der luier heen? zou anders dat is even proberen. je zou ook een tijdje een luierbroekje aan kunnen doen ter voorbereiding van der gewone onderbroekje. alicia is met mijn zelf naar de winkel geweest om onderbroekjes uit te zoeken. dat werden natuurlijk heel veel dora en prinsessen onderbroekjes en boxers (zeeman is een tip). ze voelde der eigen zo trots dat ze al groot was en geen luier meer hoefde.
Hoi Lovewinnie, Bedankt voor de tip, maar het is inmiddels al gelukt. Een luierbroekje wilde ze ook niet aan. Ik heb uiteindelijk de onderbroek in de broek gedaan en tegelijk aangetrokken. Toen vond ze het wel goed. Ze heeft maandag haar laatste ongelukje gehad. Zondag t/m vrijdag is haar luier 's nachts ook droog gebleven maar zaterdag en zondag morgen was hij nat. Ik vraag me af of ik nu het goede moment voorbij laat gaan waarin ze s'nachts zindelijk wordt, of dat ik het gewoon meer tijd moet geven. Hoe lang heb jij nog een luier bij haar aangedaan nadat ze zindelijk was 's nachts? ik zit te denken aan een onderbroek onder haar luier te doen zodat ze wel voelt dat ze plast maar niet het hele bed nat wordt, want dat zou ik wel ziellig vinden. Maar ik weet niet of ik daar goed aan doe?