Onze grote kleine man besloot vanmiddag ineens dat hij toch niet wilde gaan slapen. Terwijl hij tot en met gisteren nog 2 uur diep kon slapen. Ik ga ervan uit dat het tijdelijk is, maar ben wel benieuwd tot welke leeftijd jullie kids hun middagslaapjes hadden.
tot 17 maanden bij de oudste (erg fijn als je hoogzwanger ben en hij stopt er precies mee) en 19 maanden bij de tweede. Ze sliep wel als ik haar plat legde maar was dan savonds tot erg laat aan het klieren en als ik haar smiddags op hield was ze blij dat ze savonds naar bed mocht en sliep dan zo 14u achter elkaar
De oudste tot 17 maanden, de jongste tot zijn 2e verjaardag. Maar heb vriendinnen waar kindjes van 3.5 nog slapen. Verschilt dus heel erg.
Hier heeft ie fases van wel of geen middagslaapje, slaapt meer niet dan wel maar bekijk het per dag...of ie moe is, wat de plannen zijn, of ik moe ben
Hier wordt heel sporadisch een middag overgeslagen, maar over het algemeen slaapt hij nog zeker 2 uur 's middags. Vooral nu ik zwanger ben vind ik dat heel fijn
Met 14 maanden begon het slapen in de avond moeilijk te worden, toen we haar middagslaapje gingen inkorten naar max 1 uur, ging het goed. Met 16 maanden besloot ze steeds vaker wakker te blijven, de eerste weken hebben we haar nog wel op bed gelegd, maar na een tijdje niet meer. Denk dat ze dus 17 maand was toen ze niet meer naar bed ging en sinds die tijd sporadisch een dutje op de bank, en anders is ze wakker van 8:00-20:00 Ze was ook al met 5 maanden over naar 1 slaapje.....
Net voor haar tweede verjaardag stopte ze er mee. Een keer per week slaapt ze wel nog een uurtje ofzo.
Wauw, met 5 maanden zaten ze bij mij echt nog wel op minimaal 3 slaapjes. Zoon sliep toen zelfs nog zo'n 18-20 uur per dag. Dochter wel al veel minder, deed kortere slaapjes.
Mijn zoontje wordt bijna drie en slaapt nog een enkele keer 's middags. Vaak valt hij op de bank in slaap en slaapt dan 1,5 uur.
Oudste stopte er voor haar tweede verjaardag al mee. Eigenlijk te vroeg want aan het einde van de middag was het altijd drama maar slapen ho maar. De jongste zou nog steeds gaan slapen als ik haar 's middags naar bed brengt, maar zet dan 's avonds de boel op stelten tot 21.30 ofzo. Ze slaapt sinds een maand of 3 niet meer overdag en slaapt 's nachts heerlijk 11 of 12 uur zonder een kik te geven. Ze heeft er gelukkig geen enkele moeite mee het slaapje over te slaan.
ligt er misschien ook aan hoe hij of zij snachts slaapt. Mijn zoontje gaat om 19uur naar bed maar is tussen 5 en 6 wakker. Heeft dus nog echt een middag dutje nodig! meestal twee uurtjes
Hier ligt hij meestal rond 20.00 uur op bed, maar is dan nog zeker een half uur aan het kletsen. Dan wordt hij rond 08.15 uur weer wakker, dus hij maakt s'nachts idd al heel wat uurtjes.. als ik het zo lees zou het dus best al klaar kunnen zijn met zijn middagslaapje. Morgen gewoon maar weer proberenKan ik ook een dutje doen
Mijn oudste dochter slaapt vanaf dat ze precies 2,5 is niet meer 's middags haha. Van de 1 op de andere dag was ze er klaar mee. Ze gaat 's avonds op 19u wel meteen knock out en is rond 8u wakker, helemaal prima dus.
Mijn dochter van net twee slaapt vaak om de dag smiddags. Ze kan er nog net niet zonder, na een dag niet slapen smiddags haalt ze dat de volgende dag in.
Sinds een maand worden er nu middagslaapjes overgeslagen. Het hangt af van wat we in de ochtend doen. Gaat hij de ochtend naar de psz dan moet hij echt nog slapen. En het hangt af van hoe vroeg hij wakker is. Is dat rond 7.30 uur pas dan slaapt hij in de middag niet. Word hij rond 6 uur wakker dan gaat om 13 uur het lichtje echt uit.