Iemand ervaring met het Piriformis syndroom? Zojuist kom ik van de fysio af en hij meende dat ik dit heb. Klachten zijn vergelijkbaar als bij ischias maar het komt van een andere spier af..
Ook ik heb dit gehad. Volgens mij beetje zelfde periode van zwangerschap. Ik kreeg 2 oefeningen van mijn ceasar therapeute en heb dit braaf meerdere keren per dag gedaan. En had er naar een paar weken geen last meer van.
Wat waren jouw klachten hierbij? Fijn dat t vrij snel over is gegaan.. Ik heb echt ontzettende pijn aan mn rechterbil waardoor ik niet normaal meer kan lopen. T straalt ook helemaal naar mn been uit. Snachts word ik vaak wakker van de pijn en dan zit het vooral in mn onderrug, maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft..
Heel herkenbaar. Rekken werkt goed. Je fysio kan je vertellen hoe en daarbij triggerpoint behandeling. Is pijnlijk, maar helpt echt! Je kunt dit zelf doen met een tennisbal, die precies op de pijnlijke plek en in ronddraaiende beweging druk uitoefenen, op de grond, tegen een muur aan oid. Je fysio kan je hier goed mee helpen hoor! Eventueel ook je partner leren hoe hij die triggerpoint behandeling kan geven en een beetje laten masseren 😉. De klachten zijn bij mij tijdens dr zwangerschap nog weer verdwenen! Mijn klachten waren overigens hetzelfde als jij aangeeft. Een 'typische' beweging die ook veel klachten geeft is bijvoorbeeld boven de wastafel iets naar voren leunen met je bovenlijf om bijv netjes mascara op te doen. Ik kon soms ook echt letterlijk even geen stap meer verzetten.
Voor mij was het, het iets voor over leunen en dan als je terug kwam schoot het erin als ware. Moest mijn rechterbil ook al even ondersteunen. Wat bij mij goed hielp was inderdaad rekken. Maar wel met liefde. Dus niet te ver, te hard enz. Ik deed dat door mijn rechterbeen gebogen op de hoek van de eettafel te leggen en met links heel iets te zakken. Op die manier voelde ik rek ontstaan in mijn bil.
Ik heb hier ook veel last van. Het straalt bij mij uit naar m'n enkel. Laatste weken weer meer pijn. Mijn fysiotherapeut behandelt de triggerpoints met dryneedling. Ze prikt met een naald in de plek van de spier die het meest pijn doet waardoor deze na een twitch ontspant Doet echt retepijn maar het helpt onmiddellijk.