Naar de dokter gaan, het kan een teken zijn van een aankomende hartaanval. Prikkelend, doof en tintelend gevoel in armen en handen | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Ja, het kan ook door hyperventilatie komen. Maar heb je verder nog andere klachten? Het is een beetje summier beschreven om te kunnen meedenken met wat het zou kunnen zijn. Het kan ook komen door bijvoorbeeld een eentonige houding op het werk: typen (afknellen van zenuw).
Alleen mijn arm tintelt en deed soms pijn, heb niet veel geslapen, misschien word het erger omdat ik me er zorgen om maak.
Ik zou anders je huisarts bellen. Het zou echt goed kunnen zijn dat er een zenuw afgekneld is. Het kan uit je schouder komen, maar ook uit je nek. Vervelend dat je er zo'n last van hebt.
Dit gecombineerd met je klacht doet me denken aan hyperventilatie. Hoe is je ademhaling? Ga even plat op de bank/bed/grond liggen en adem rustig. Komt je buik omhoog of je borst? Een buikademhaling is normaal. Wanneer je borst omhoog komt adem je verkeerd.. Zorgen en weinig slaap kunnen hyperventilatie triggeren. Als het nu zo blijft zou ik even langs de ha gaan, voor je nog meer klachten krijgt.