Tintelende arm

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hoi, ik heb een tintelde linkerarm, echt irritant! Wat kan ik hieraan doen?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Naar de dokter gaan, het kan een teken zijn van een aankomende hartaanval.

Prikkelend, doof en tintelend gevoel in armen en handen | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik heb geen pijn op me borst.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Kan het ook door hyperventileren komen?

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ja, het kan ook door hyperventilatie komen. Maar heb je verder nog andere klachten? Het is een beetje summier beschreven om te kunnen meedenken met wat het zou kunnen zijn.
    Het kan ook komen door bijvoorbeeld een eentonige houding op het werk: typen (afknellen van zenuw).

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Alleen mijn arm tintelt en deed soms pijn, heb niet veel geslapen, misschien word het erger omdat ik me er zorgen om maak.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ik zou anders je huisarts bellen. Het zou echt goed kunnen zijn dat er een zenuw afgekneld is. Het kan uit je schouder komen, maar ook uit je nek.
    Vervelend dat je er zo'n last van hebt.

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Dit gecombineerd met je klacht doet me denken aan hyperventilatie. Hoe is je ademhaling? Ga even plat op de bank/bed/grond liggen en adem rustig. Komt je buik omhoog of je borst? Een buikademhaling is normaal. Wanneer je borst omhoog komt adem je verkeerd..

Zorgen en weinig slaap kunnen hyperventilatie triggeren. Als het nu zo blijft zou ik even langs de ha gaan, voor je nog meer klachten krijgt.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Heb de huisarts gebeld en die denkt ook hyperventilatie, komt waarschijnlijk door stress van werk.

Deel Deze Pagina