pissig - NY gaat niet door

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maar dat is geen reden om het voor jou te betalen. zo gaat het in de 'wijde wereld' ook niet.
    k begrijp dat je echt graag naar NY zou willen (wie niet ;) ) maar als je dat graag wilt, dan kan je ook proberen daar zelf voor te betalen.
    het zou toch niet echt een gezonde situatie zijn als je ouders alles voor jou moeten betalen omdat zij 'genoeg geld' hebben.

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Sorry Stephanie, maar ik vind jou ook verwend overkomen. Ik ken je verder niet ofzo, maar ik schrik echt heel erg van je berichten.
    Ik snap best dat je er nu van baalt dat je er niet heen kunt, maar je kunt het toch niet van je ouders verlangen?
    Dus omdat zij veel geld hebben MOETEN ze jou maar ff 800 euro geven omdat jij dit NU graag wilt en niet over een paar jaar?! :confused:

Ik was 14 toen ik al 9 uur in de week bij de supermarkt werkte, om mijn eigen geld te verdienen. En ook mijn ouders hebben "Sjieke bakken" voor de deur, maar hebben mij wel vanaf het begin geleerd dat je moet werken voor je geld en dat niet zomaar in je handje gedrukt krijgt.

Dus mijn tip: Als je ECHT graag wilt gaan, en blijkbaar wil je echt graag gaan, GA WERKEN! En verdien je eigen geld, dan kun je er heen!
    Hoe lang ben je van plan om op je ouders zak te teren?

:rolleyes:

bedoel hier echt niets beledigens mee, maar ik schrik gewoon echt van jou berichten.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Zelf met het argument dat ik wil meebetalen gaan ze niet akkoord. Mijn voorstel was om 250 euro mee te betalen, wat ik wel een mooi bedrag vind. Ik zal vanavond nog eens opnieuw proberen wie weet draaien ze bij. Jullie kunnen mij nu misschien een verwende meid vinden, maar ik weet één ding héél zeker. Mijn ouders hebben veel geld maar zijn zoooo gierig. Voor alle kleine dingen moet ik voor dood zagen. Zakgeld krijg ik niet, ik leef een heel jaar van mijn verdient geld in de vakantie, en de helft van mijn kleren moet ik zelf kopen omdat mijn ouders gewoon geen tijd/zin hebben om nieuwe kleren te kopen. Als het in hen kraam past dan kan en mag het veel ged kosten. Je zou van minder gefrustreerd zijn!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien willen je ouders juist dat jij straks ook mooie bakken voor de deur hebt staan...leren sparen en zelf geld verdienen dus ;)

Maarre...beloven en niet nakomen vind ik niet goed te praten.
    Is ook niet bevorderend voor de opvoeding.
    Ja, laten we wel wezen..je wordt nog (op)gevoed.

Elmo

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Inderdaad heel lullig als ze je beloven dat je mag gaan en het dan weer intrekken.....Als je 13 bent!
    Als je 20 bent mag je wel een baantje zoeken en het zelf betalen!

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik ben even oud als jou, maar ik voel me echt een heel stuk volwassener dan dat ik jou zo hoor praten..

Ik vind het heel normaal dat je voor je eigen geld en kleding moet zorgen als AL 20 JAAR bent!
    Kom op meid, grow up!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Herstel...die laatste post komt inderdaad erg verwend over :-D

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Bespreek het met je ouders op volwassen wijze. In 2009 ben je 22 en snap ik dat je niet wilt hebben dat je ouders bepalen waar je gaat of staat, maar je bent wel afhankelijk van je ouders. Ik kan me voorstellen dat je ouders vinden dat je geen recht heb op 800 euro. Sluit een compromis. Neem een baantje oid, help je moeder mee in het huishouden en laat zien dat je gemotiveerd bent om iets terug te doen voor die reis. Ik kan me niet voorstellen dat je ouders dit doen om jou dwars te zitten... Succes, hopelijk gaat je reis alsnog door!

Flientje

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Sorry hoor, maar op jouw leeftijd betaalde ik ALLES zelf, met uitzondering van eten, drinken en onderdak omdat ik nog bij ze woonde. Zakgeld op een 20 jarige leeftijd? Kom op zeg je bent geen 13 jaar meer....

Ik begin je nu ook aardig verwend te vinden. En je moet zo maar denken, het geld is bij jouw ouders ook niet aankomen waaien toch? Tenzij ze de lotto hebben gewonnen.

Ik vind dat als je wilt, dat je het zelf wel kunt betalen, je vindt het immers toch niet veel geld?

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Wat bedoelen ze met alles dan? Blijkbaar zijn er dus nog meer dingen geweest die je van ze gevraagd hebt die je graag wou..?

11. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn ergenis is gewoon dat ze iets beloofd hebben dat ze nu niet nakomen. Dat 800 euro nu veel of weinig is dat doet er nu eventjes niet toe. En er zelf voor gaan werken is zeker geen optie...ik zit voor de moment in mijn blok en na mijn blok ga ik op stage. ( Tijdens de vakantie werk ik wel)

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik kan me voorstellen dat je je eraan ergert (omdat ze het beloofd hebben). Maar ze zullen er wel een reden voor hebben.

Maar ik blijf bij mijn voorgaande opmerking(en)

Even aangepast.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :-#

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Die alles slaat op het feit dat ik 2 jaar geleden naar Afrika geweest ben om daar vrijwilligerswerk te doen.

15. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

16. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Mijn god...

Toen ik zo oud was woonde ik al op mezelf, was getrouwd en had een baby..

EN ik betaalde alles zelf(samen met mijn(ex) man)
    Als je daar al een pruillipje voor trekt als je ouders niet voor NY betalen...dan zul je nog raar staan te kijken als je echte problemen krijgt.
    En ik denk idd dat je ouders je teveel verwend hebben , das duidelijk te merken aan je commentaar.
    Wat ik denk is als je echt zo graag had willen gaan, dan had je wel een krantenwijk genomen.
    Maar ja wie weet zie ik het verkeerd...

17. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Naar AAAAAAFRIKAAAAAA? En je ouders hebben dat gespekt?

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    dat hebben je ouders zeker ook betaald? :confused:

19. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    kleine opmerking een krantenwijk bestaat hier niet. Maar dat kan je natuurlijk niet weten. Ik vrees dat dat nu net het grote verschil is tuss België en Nederland. Jullie staan allemaal veel vlugger op julie eigen benen.

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Daar zou jij misschien nog wat van kunnen leren? Niet negatief bedoeld hoor.. maar denk dat dat iets is wat jou ouders je willen leren, maar wat dus niet lukt, omdat jij hun gelijk als GIERIG beschouwd! Dus meid, kom op, probeer op je eigen benen te staan!

Deel Deze Pagina