even een vraagje: Hoe zit het met je klasgenoten? Betalen hun ouders wel allemaal gewoon voor de reis? Of hebben die wel een bijbaantje? En misschien zou je ze kunnen vragen of ze het willen voorschieten en dat je in de vakantie het geld terugverdient?
Wel ik weet natuurlijk niet hoe zij het onderling regelen met hun ouders maar de meeste ouders betalen hun reisje.
Nee niet iedere belg woont op zichzelf op zijn zeventiende. Is ook erg vroeg. Maar op je twintigste op de kap van je ouders leven is ook niet zoals iedere belg leeft. En dan boos zijn als ze je vakantie naar NY niet betalen gaat mij ook mijn pet te boven. Je zult toch een keer voor jezelf moeten leren zorgen. Wanneer dacht je daar dan mee te beginnen?
Ow gelukkig..ik wou al bijna gaan stampvoeten en met de deuren slaan.. Krijg ik die Lexus ook nog op mijn sweetsixteen?
Ik denk dat ik stop met reageren...ik wou nog één ding zeggen. Jullie kunnen mij misschien uitkafferen voor verwend nest en weet ik veel...maar ligt de schuld dan wel bij mij? Ik kan er ook niets aan doen dat bepaalde dingen bij mij thuis als normaal bestempeld worden en weer andere dingen niet.
maar als je gespaard hebt, waarom doe je het dan niet van die rekening, snap het niet! Als je het ZOOO graag wilt..?
Daar heb je gelijk in...maar misschien wordt het dan tijd dat je dat zelf veranderd, en later je kids weer andere normen en waarden meegeeft...
Lexus? Aah, moet dat nou? Die waterscooter van vorige week, is die niet leuk meer dan? Of die Tiffany-set? Of ga lekker die waardebon van 4000 euro verzilveren bij Dior...
Ben uiteraard nooit te beroerd een creditcard van iemand anders uit te lenen..als je maar niet op een persoonlijke bijdrage van mij rekent.
Wel daar heb ik een doodsimpele reden voor...New york staat niet bovenaan mijn verlanglijstje, er zijn nog andere dingen die belangrijker zijn dan dat reisje...zoals de toekomst