Pissig op een soort van gynaecoloog.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door romyatilla, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn gyn zei toen dat b12 een complex verhaal was en niet zo veel voorkwam als reden van verminderde vruchtbaarheid/miskramen maar ik mocht het wel prikken als het me gerust stelde.
    Ik zou ook zeker een stollingsafwijking laten onderzoeken, en begin eens over het chromosomenonderzoek. Na twee miskramen heb je hier al 'recht' op. Komt ook, volgens mijn gyn, zelden voor maar dat was wel een dingetje om te weten.
    Ik vond dat er bij ons een hoop mis ging maar zo bot als ze tegen jou doen heb ik nog nooit meegemaakt.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ok, dan lijkt het mij niet heel gek als je immuunsysteem op hol geslagen is. Het is niet normaal om zo jong al zoveel gezondheidsproblemen te hebben, zeker niet nog eens 4 miskramen erbij.

B12 tekort komt veel vaker voor dan artsen je willen doen geloven. En dit tekort veroorzaakt talloze problemen, van vermoeidheid tot neurologische stoornissen. Het kan echt heel ernstig zijn en heel ernstige gevolgen hebben voor een zwangerschap. Ik heb er toevallig veel over uitgezocht omdat ik ten tijde van de zwangerschap van mijn dochter een b12 waarde van 127. Was geen probleem volgens de gyn ;) Nou ja, uiteindelijk moest ik er zelf achter komen dat een B12 tekort wel degelijk miskramen en doodgeboortes kan veroorzaken. Met mijn ha heb ik nog hele discussies over gevoerd. Jaren later bood ze haar excuses aan. Ze had net een cursus rondom pernicieuze anemie (B12 tekort) gedaan en ze moest mij gelijk geven. Heel fijn, maar te laat :(

3. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Erg he zulke mensen!
    Denken alles te weten...

Mijn gyn zei ook nog: Het komt vaker voor bij mensen die geen zuivel binnen krijgen.
    Ik zei: Ik eet haast geen zuivel en ik drink ook niks van zuivel.
    Telkens als ik zwanger was probeerde ik yoghurt of vla naar binnen te duwen, maar word er gewoon misselijk van. Eet ook geen boter op brood.. brrr gril ervan.

4. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Bah, wat een rotwijf zeg!!
    Ik kan helemaal niet tegen zulke mensen.
    Heb je de volgende keer een afspraak bij een andere gyn?

5. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam

Gelukkig wel, want het laatste wat ze zei was:

Je kan volgende keer beter bij die of die gaan want die hebben er meer verstand van. Hun gebied zit meer op zwangerschap /miskramen/vruchtbaarheids problemen.

Okee blij toe!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het komt vaker voor bij veganisten en vegetariers ja. Ik eet toevallig vegetarisch en eet zelden een ei of melkproducten. Maar ik heb 3 zussen en we hebben allemaal een ernstig B12 tekort gehad. Mijn ene zusje is ook vega, maar de andere twee eten elke dag dierlijke producten. Soms is het familiair. Je kunt prima supplementen nemen als je geen tekort hebt. Maar met een tekort ga je het niet op kunnen lossen met een pilletje. Ik krijg elke 2 maanden een injectie en eigenlijk zou ik vaker moeten. Maar die strijd ga ik niet meer aan, het is wel even goed zo.

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat is dat erg zeg, als je miskraam krijgt en je gyn dan zegt: ja maar je bent nooit zwanger geweest!! Alsof het niet erg genoeg is wat je doormaakt! Wat een raar mens.
    Ik zou gelijk een andere gyn vragen. Punt.
    En bovendien echt onzin: de teststreep moet niet donkerder zijn als een controlestreep. Streep is streep: je bent wel zwanger geweest natuurlijk!!

8. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Waar werkt die gyn? Want dan ga ik er zeker nooit naar toe. Ik zou zelfs een klacht indienen als ik jou was. Pff

9. Yasemin19

Yasemin19 Niet meer actief

Wat een slechte "gyneacoloog"! Als het zo zou zijn dan zou ik een paar jaar geleden ook geen mk hebben gehad omdat ik dan ook nooit zwanger was geweest aangezien mijn testen ook zo eruit zagen en dan vraag ik me ook af hoe de kids van mijn zussen er zijn gekomen aangezien hun testen er ook ongeveer zo uit zagen.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nou dit inderdaad, wat een malloot! :$ Gelukkig ben je nu van haar af TS, maar jemig.. :(

11. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Gelukkig maar!!

12. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Ik zie nu pas dit bericht van je meis, wat een ellendige ervaring voor je.. Ik hoop dat je de volgende keer een. Betere gyn hebt 1tje met verstand 🙏🍀dikke knuffel 😘

13. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Lief jullie berichtjes ♡♡

Ik ga nu zeker verder met een andere gyn en dan ga ik vragen wat er valt te doen aan heeeeel veel van die vochtblaasje in mijn eierstok of hoe dat dan ook wordt genoemd.

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Maak eerst een afspraak bij een andere gyn. Deze testrn zijn niet de belangrijkste bij herhaalde miskramen. Chromosoomonderzoek, stollingsproblemen en schildklier zijn belangrijker.
    Daarnaast een hysteroscopie om in je baarmoeder te kijken naar anatomische problemen.
    Hou wel rekening dat dit je volledige eigen risico gaat kosten.
    En ook van partner/donor

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Maak eerst een afspraak bij een andere gyn. Deze testrn zijn niet de belangrijkste bij herhaalde miskramen. Chromosoomonderzoek, stollingsproblemen en schildklier zijn belangrijker.
    Daarnaast een hysteroscopie om in je baarmoeder te kijken naar anatomische problemen.
    Hou wel rekening dat dit je volledige eigen risico gaat kosten.
    En ook van partner.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er is een Facebook pagina over herhaalde miskramen. Dit is een besloten groep...

17. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dat moet zeer zeker een heeeeele slimme gyn geweest zijn.. Jeetje.. Muts!!!!
    Onmensenlijk omgaan met mensen noem ik dat! Hopelijk krijg je je afspraak bij een andere gyn!

18. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Ik ga eerst deze bloedtesten doen, vevolgens loop ik gelijk door naar de gynaecologie afdeling en maak een afspraak met nieuwe gyn.Volgende week ga ik ook naar de HA bloedprikken op B12.

Eerst moet er gezorgd worden dat ik medicatie krijg voor de PCOS en dat al die vochtblaasjes verdwijnen, zodat een eitje goed kan rijpen en groeien.

MIJN VISIE:

Ik denk, ik weet niet of het kan, maar dit denk ik gewoon.
    Mijn rechter eierstok zit helemaal vol met die vochtblaasjes een eitje kan daar niet goed groeien. Dit heb ik zelf gezien op de echo. Wat als er bij elke zwangerschap een eitje is gesprongen die niet rijp genoeg was of niet goed was, omdat hij niet de ruimte had. (De echoschopiste en gyn zeiden zelf: Ze kunnen niet groeien want ze verknellen elkaar).
    Vervolgens wordt zo een eitje toch bevrucht, maar met 6 weken gemiddeld weer afgestoten. Misschien komt het doordat de eicel bijna geen ruimte had en dus haast niet kon groeien.

Ik weet niet of het kan hoor, maar mocht dat mogelijk zijn dan is de oplossing: Vochtblaasjes wegbranden LEO (las ik in een ouder topic), iets met spuiten ofzo...

Ik hoor het wel allemaal van mijn nieuwe gyn.

Ben benieuwd

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Als je via de huisarts bloed gaat laten prikken, vraag dan naast vitamine B12 ook voor vitamine D, B11 en ijzer. Dan weet je ook gelijk of je daar goed zit.

20. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Zal ik doen!

Deel Deze Pagina