Pissig op teamleidster

Discussion in 'De lounge' started by El1983, Nov 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Vorige week werd er een bewoner van mij ziek. In de avonduren koorts en een pols van boven de 110 per minuut terwijl ze slaapt.
    Echter de volgende dag in de ochtend had ze geen koorts meer en lijkt ze weer wat aan de betere hand.
    Alleen na 3 dagen koorts te hebben in de avond uren, had ik besloten dat er voor vrijdag (afgelopen vrijdag dus) een arts moest komen.
    De arts zou dan in de ochtend komen, en ik had avonddienst.

Kom ik dus afgelopen vrijdag op mijn werk, zegt mijn teamleidster doodleuk dat ze had besloten dat de arts niet hoefte te komen omdat de bewoner weer was opgeknapt in de ochtend.
    Ik werd dus een beetje boos omdat deze bewoner al 3 dagen in de avond koort heeft en hoge pols. Zegt mijn teamleidster dus, ja maar in de ochtend is er niets aan de hand.
    Ben toen erg boos geworden en heb toen gezegd dat als het mijn moeder zou zijn dat ik ge-eist had dat er een arts zou komen.

Situatie nu: bewoner heeft vanaf gister middag hoge koort boven de 40 graden, hoge pols. Arts is gisteravond geweest, constateerde een longontsteking en is gestart met een kuur.
    Echter situatie verslechterd, bewoner heeft nog steeds boven de 40 graden koort en hoge pols en is zwart aan het overgeven.
    Situatie is zodanig slecht dat ze de ochtend waarschijnlijk niet eens meer haalt.

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, maar ben zo ontzettend boos op mijn teamleidster en zo verdrietig dat mijn bewoner (want ze heeft echt mijn hart gestolen) nu lijd.
    Pffff heb eigenlijk 1 week vrij,maar kan het gewoon niet loslaten :(

Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het even kwijt.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo dan! Fijn zo'n teamleidster, ik zou daar zeker nog werk van maken bij haar hoofd!

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,725
    628
    113
    Wat erg zeg.... sterkte!

4. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Ah ik zou ook pislink zijn! Ze ondermijnt jouw werk gewoon! Sterkte...

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Shit zeg!! Hoe haalt de teamleidster het in haar hoofd om jouw beslissing te negeren en af te bellen!?!
    Ik zou hier ook zeker werk van maken,jij hebt goed gehandeld,zij niet.

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Zo el, daar zou ik me ook klote door voelen. Logisch dat het je bezig blijft houden. Je teamleidster heeft een flinke fout gemaakt. Heb je haar er nog over gesproken? Wie is haar leidinggevende? Ik zou zeker aangeven hoe het was gegaan! Niet alleen vanwege haar foute inschatting, maar ook haar communicatie naar jou toe. Ze gaat niet erg respectvol met jou om

7. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

May 25, 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou een klacht indienen

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik had haar er dus vrijdag al op aangesproken, ook omdat ik dus die dag daarvoor de zoon had gebeld en de situatie had uitgelegd en gezegd dat de arts de volgende dag zou komen.
    Ik heb dus ook die vrijdag de zoon gebeld en verteld dat mijn teamleidster had overlegt met de arts en besloten had dat de visite niet nodig was.
    Ik heb nu een week vrij, en morgen ga ik dus sowieso naar mijn werk om afscheid te nemen van die bewoner.
    Maar ikd enk niet dat ik mijn teamleidster onder ogen kan komen, ik ben daar te boos voor.
    En als ik boos ben dan berg je maar (collega's waren afgelopen vrijdag al van mij geschrokken hoe boos ik had gereageerd naar de teamleidster)

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ohhh ja daar kan ik me ook zo kwaad om maken :( die teamleidsters denken het altijd allemaal maar beter te weten...
    Bah! Flink balen zo :(

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont

Mee eens!

Kan me heel goed voorstellen dat dit je niet los laat! Wat verdrietig voor deze mevrouw:(

Denk dat het best een goed idee is om een gesprek met haar aan te gaan over de beslissing die zij genomen heeft. Ze heeft je totaal niet serieus genomen en dat geld ook voor de gezondheidstoestand van de bewoonster. Ik bedoel je hebt niet zomaar 3 avonden achterelkaar koorts en een versnelde pols;)

Dikke knuffel voor jou.

11. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Pfff wat slecht van je teamleidster :s zou zeker nog eens in gesprek gaan dit kan niet.

Wat betrefd hoge pols dat is zover ik weet iets wat met de koorts te maken heeft. Met hoge pols tempen wij tijd en 9 van de 10 keer heeft de patient dan koorts.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Klopt, een hoge pols staat inderdaad bijna altijd in verbinding met koorts.
    Ze had zelfs donderdag avond toen in ze diepe slaap was een pols van 120

13. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik heb er niet echt verstand van en in hoeverre dit normaal is, maar zoals ik het begrijp snap ik wel dat je boos bent.. En wat erg voor die vrouw, als de dokter eerder was geweest en de kuur, dan had ze misschien wel meer kans gehad..

14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Begrijp goed dat je kwaad bent! Wat erg :(

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Wat een vervelende situatie!
    Ik zou na je vakantie een stevig gesprek aangaan met je teamleidster.

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Verschrikkelijk zeg :(

Ik zou, denk ik, ook een klacht indienen.

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Typisch gevalletje nalatigheid van je teamleidster..

18. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik weet niet in wat voor instelling je werkt. Bij ons heeft een teamleider een kantoorbaan en bemoeid zich weinig met de directe zorg. Voordat je alles bij de teamleidster neerlegt zou ik nog een paar dingen voor jezelf op een rijtje zetten.
    Bv.

*was er eerder al iets aan de hand (Rapportage)
    *wanneer had deze persoon voor het laatste def en hoe zag dat eruit
    *zijn er nog andere collega's die actie hadden moeten ondernemen?
    *had jij zelf in de late dienst nog kontakt moeten leggen voor advies/overleg
    *was je leidinggevende echt de eindverantwoordelijke of was dat iemand anders?

Ik zou zeker het gesprek aangaan. En ik hoop dat alles ook duidelijk gerapporteerd staat zodat het terug te halen is. Verder zou ik het gesprek met de arts aangaan en de leidinggevende van jou teamleider.

Ik hoop dat je er uitkomt en met een goed gevoel verder zorg kunt verlenenm

19. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    bah bloed irritant zeg zo'n teamleidsters. Ik geloof me ik ken het maar al te goed.

Wij rapporteren tegenwoordig electronisch en in zo'n geval wat jij beschrijft stuur ik het tegenwoordig ook door naar de arts zodat die zelf kan nalezen en kan beoordelen of het nodig is dat ze komt. Ook licht ik avond nacht en weekend hoofd in. zij zijn ten slotte eind verantwoordelijk in de avonden.
    Misschien heb je hier wat aan. Ik zou sowieso je hoofd clienten zorg inlichten zodat zij zonodig actie kan ondernemen

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,569
    456
    83
    Hè wat verdrietig allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je boos op jouw teamleidster bent.

Veel sterkte gewenst.

Share This Page