Buiten de (in mijn ogen terechte boosheid) is het misschien voor jezelf prettig om als je weer aan het werk bent, contact op te nemen met de behandelend arts. Aan hem/haar kan je vragen of de signalen die jij hebt opgepikt kloppen met hetgeen waar zij nu aan overlijdt en of eerder ingrijpen überhaupt iets voor deze mevrouw zou hebben opgeleverd. Ik denk dat die laatste vraag het belangrijkste is voor jou. Werk zelf ook in de ouderenzorg en juist als er iets serieus is, is er vaak geen houden meer aan.
Een pols van 110 is al verontrustend genoeg buiten om de koorts. Ik heb ook verschillende misstanden meegemaakt in de zorg. Ga eens een gesprek aan met haar kom je nergens kun je altijd nog een klacht of zoiets indienen.
Ik had donderdagavond al overleg gehad meg de avond hoof en zelfs met de dienst doende arts, die zeiden beide, dat er op vrijdag een eigen arts moest langs komen zodat er een lichamelijk onderzoek zou gedaan zijn en er dan afspraken gemaakt kunnen worden voor het weekend. Dit zei ik dus vrijdag tegen mijn teamleidster, maar de dienstdoende arts had dit niet gerapporteerd in het dossier (ook elektronisch) en daarom hadden zij en de arts besloten geen visite te doen. Toen ik zei dat de dd arts dat mondeling had gezegd,was haar antwoord: dan had dat maar op moeten schrijven. Ik ga na mijn vakantie een gesprek met haar aan
Och el toch, doe je zo je best, en dan gaat iemand die het beter denkt te weten gewoon even z'n eigen gang! Wat vreselijk dat ze vannacht overleden is.. Zeker als je ook echt het vrouwtje in je hart hebt gesloten, veel sterkte. Probeer het rustig met teamleider en een extra gesprekspartner dit te doorpraten, al vermoed ik dat deze 'inschattingsfout' ook bij je teamleider zal doordringen...
En ik weet of ze nu nog zou hebben geleefd als we vrijdag waren gestart met een kuur. Die kans was gewoon 50% aangezien ze vrijdag nog lang niet zo ziek was als de zaterdag. En vrijdag at en dronk ze goed.
Pff jeetje meid wat naar. Allereerst gecondoleerd. En wat een vreselijke teamleider heb je zeg! Bah... Maar hebben jullie geen meld systeem? Vim, fona, MIP? Dan de rode variant gaat gelijk naar de managers door enzo. Dit is wel een melding waard hoor!! Laat ze maar uitzoeken hoe dit volgende keer voorkomen kan worden!! Sterkte meid
Wat vervelend, ik zou een gesprek met je teamleidster aangaan en ook met de degene die boven je teamleidster zit
Gecondoleerd meid, veel sterkte. Persoonlijk zou ik een gesprek aanvragen (desnoods met de leidinggevende van je teamleider) met de teamleider er bij en de arts met de vraag hoe dit is ontstaan en hoe dit voorkomen kan worden. Bah, vreselijk! Onze teamleider zien we nooit, behalve zo sporadisch met de koffie en lunch. Voor de rest hoort ze het aan en oordeelt ze van wat ze oppikt.
o bah... Gecondoleerd... Sterkte meid! Wat een ellendige situatie. Ik zou het wel bespreekbaar maken. Jou handelen is ondermijnt,terwijl jij de situatie goed hebt ingeschat.
Wat naar , ik denk inderdaad dat het beste is dat je hier nog een keer met je teamleidster over in gesprek gaat , leg daar in als eerste geen boosheid in je basis boodschap maar communiceer open en eerlijk hoe je je voelt in deze situatie en vergeet niet dat je teamleidster ook nog met de arts overleg gehad heeft en als de cliente op dat moment geen klachten had ? kan ze het zelf aangeven of was deze dame dementerende ? ik mij best kan voorstellen dat de keus is gemaakt om de arts uit te stellen.
Ik adviseer je om melding te maken bij de IGZ. Of je kan de familie tippen om dit te doen. Je kan het zelfs bij de behandelend arts aangeven, die kan ook de melding doen. Onderzoek naar dit handelen lijkt mij niet verkeerd. Als er niets uitkomt, ook prima.
misschien wel, misschien ook niet. Er is hier een persoon overleden, die misschien nog had geleefd als de huisarts wel vrijdag nog een bezoek had afgelegd. De huisarts is afgebeld op basis van een goede moment opname. Ik zou als familie zijnde denk ik wel willen weten wat er is gebeurt/mis gegaan. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Strekte ts! Hopelijk kun je alles en plek geven. Jij hebt naar jouw beste geweten gehandeld, dat jouw tl en andere beslissing heeft gemaakt kun jij niets aan doen.
Helemaal mee eens! Normaal zou ik ook niet gelijk een klacht maken maar in dit geval... pfff. Huisarts wegsturen tov één goede moment opname vind ik geen goede basis. Als de teamleider een klein beetje had geluisterd of überhaupt zich had INGELEZEN in de situatie had ze de ha zeker niet weggestuurd!