pissig op zijn juf.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanukkie, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dan zou ik toch gaan voor een andere klas denk ik :)

Alhoewel je moeilijk kunt blijven wisselen natuurlijk.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Advies:

Ga met hem naar een andere klas of andere school

Dit kan niet en is niet eerlijk tegenover je kind.

Dat de juf hem niet mag en dat ook laat merken is ook heel erg slecht en ik zou zelf daar meer mee doen. Misschien is ze niet geschikt om een goede juf te zijn? Ik vind het namelijk getuigen van weinig professionaliteit.
    Kinderen zijn gevoelig in hun basisschool periode en moeten zich veilig voelen.

Misschien kun je verder gaan dan alleen de directie?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    even een update:

we hebben gesproken met de stagaire en het komt erop neer dat ze hem heeft uitgekafferd ten overstaande van de klas. de invaljuf was zwaar onder de indruk hiervan en ze vind onze zoon totaal anders dan het beeld dat zijn juf van hem schetst. ze heeft hem een rotkind genoemd. we gaan hiermee naar de directie, die man was helaas niet aanwezig, maar ze moet aangepakt worden, dit pikken we niet. ik kan niet uitdrukken hoe kwaad ik ben, als ik haar zou tegenkomen...

de stagair was eigenlijk erg terughoudend om hierover te praten, maar met de invaljuf erbij deed ze het toch.
    de invaljuf zei zelf dat we een erg pienter, levendig en doodnormaal kind hebben, die het merendeel van wat hij te doen krijgt doodsimpel vind dat hij zich grotendeels verveelt. het is een heerlijk kind zei ze. en dan heb je dat mens die het finaal verpest voor hem. nou, ik ga het verpesten voor haar.

met de school op zich zijn we tevreden, alleen met haar niet. eigenlijk zijn we blij dat haar ware aard nu eens naar boven komt, we hebben nu een poot om op te staan voor een flinke klacht bij de directeur.

we hebben al een juf op het oog voor komend jaar, ik wil hem niet weghalen bij zijn vriendjes die hem dierbaar zijn, hij is al een keer van school gewisseld, ik wil het niet te verwarrend maken, het is al zo'n gevoelig kind.

maar ze is nog niet van me af, zo onrechtvaardig heb ik het nog nooit meegemaakt.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat verschrikkelijk eng dit. arm kind moest dit alles doorstaan op school!!!zo een juf moet wel een waarschuwing krijgen want een kind rotkind noemen....dat mag echt niet... je zoon zei dit al. ik hoop dar invaljuf/stagiare hun verhaal niet aanpassen tegenover de directie.

5. Saskia78

Mja dat de stagiaire terughoudend is is logisch...
    Ze moet haar cijfer krijgen van de juf in kwestie.
    En dat cijfer bepaald of ze haar opleiding mag afsluiten of niet.
    Die zet dus best iets op het spel door te zeggen wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Maar heel eerlijk.. Of hij nou z'n vriendjes heeft of niet.
    Ik zou toch zeker niet willen dat een juf, die een kind uitscheldt ten over staan van de hele klas, nog 1 seconde langer lesgeeft aan mijn kind.

Zelfs al zou het een verschrikkelijk rotkind zijn.. Als juf ben jij de volwassene in het verhaal en moet je daarboven kunnen staan ipv je frustraties uitleven op een klein kind.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk niet dat dit de oplossing is om zoontje naar een andere klas te sturen.want als mijn zoontje ook in die klas zou zitten zou helemaal kapot verdrietig,verlegen,overstuur,bang worden als hij ziet dat de juf een kindje zo behandelt. hij zou daar echt niets meer durven. het gaat dus om de hele klas vind ik. de juf moet naar anger managment, begeleidings training voor pientere kinderen etc. zij moet observatie krijgen van haar klas etc. zo een juf is slecht voor de hele klas.
    ik zou echt niet wachten totdat directie kwam maar het verhaal van stagiaire aan anderen laten horen zodat zij haar verhaal niet kan terug trekken.zo juf die zo met de 5 jarigen omgaat kan best heel dreigent zijn voor een oudere leerling zoals de stagiaire.

7. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    eigenlijk wil ik ook niet dat ze nog 1 seconde aan hem les geeft, maar ik kan wel denken dat ze dit alleen bij hem doet, wie weet is een ander kind ook wel de pineut, maar zegt die niks tegen zijn ouders. gelukkig stond de invaljuf er vanochtend bij, die heeft alles gehoord. ik denk wel als het nodig mocht zijn dat ze haar verhaal doet. mijn vriend heeft de stagaire erg bedankt dat ze het toch wilde vertellen.
    het heeft wel indruk gemaakt op de andere kinderen, zijn beste vriendinnetje vroeg vanochtend of ht wel weer ging met hem. dit verhaal gaan we vertellen aan andere ouders.
    als de school er te weinig mee doet, kijken we even wat we doen dit schooljaar, maar volgend schooljaar komt ze echt niet meer bij hem in de buurt. ik zou het liefst zien dat ze oprot natuurlijk, maar dat zal wel niet zo snel gebeuren.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat moeilijk dit.
    Ik had vroeger ook een juf die mij niet mocht. Ik was een heel gevoelig kind en zij was nogal streng. Eigenlijk konden alle kinderen prima met haar overweg behalve ik.. Ik was bang voor haar en dat voelde ze. Ze kreeg geen grip op me, voelde zich waarschijnlijk heel machteloos en gefrustreerd en reageerde dat vervolgens op mij af.
    Op een gegeven moment hebben de overblijfmoeders aan mijn moeder verteld wat er gebeurde op school, hoe de juf met mij omging en dat ik elke dag huilend op school zat. Ik ging ook met buikpijn en tegenzin naar school maar heb het verder nooit zo laten blijken aan mijn ouders.
    Mijn ouders hebben me uiteindelijk naar een andere klas laten gaan, met dus een andere juf. Wat was ik daar blij om! Ik kreeg een geweldige juf en ik functioneerde prima in de klas. De juf heeft nooit een probleem met mij gehad en ik was juist een heel liergierig, maar wel gevoelig en verlegen meisje.
    Vriendjes heb ik opnieuw gemaakt en zag mijn 'oude' vriendjes wel op het schoolplein.
    Een juf heeft zo'n ontzettend grote impact, onderschat dat niet. Een juf kan een kind maken of breken. Helemaal als het gevoelig is.
    Succes met alles, ik hoop dat je eruit komt.

9. Saskia78

@mamavanukkie: misschien kun je een soort van bedankmailtje maken voor de stagiair met een cc aan de stagebegeleider?
    Heeft ze dat pluspunten alvast binnen
    Als de juf dan een slecht cijfer geeft.. Heeft de stagiair alvast een houvast om te zeggen dat het eigenlijk prima ging op d'r stage.

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vind ik een goed idee, is wel het minste wat ik kan doen voor haar.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat verschrikkelijk dit. Wat is er mis met dat mens? Had nooit juf moeten/mogen worden.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

bah verschrikkelijk! hou je maar eens in bij zo iemand pfff, hopelijk veranderd er snel iets voor jullie! dit mag gewoon niet!

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat vreselijk. Aan zulke mensen moet je dus je kind vertrouwen? Ik zou ook laaiend zijn, en zeker een klacht indienen.

14. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Gewoon een gesprek met directie aanvragen of mail sturen. Met in het kort wat er gebeurd is. Wat invaljuf over jullie zoon zegt en dat jullie geschrokken zijn van manier waarop juf vooral verbaal straft. Dat je zoontje het schoon moet maken lijkt me normaal en dat juf wat streng is ook, maar rotkind tegen een 5 jarige..je zou bijna denken dat juf wat overspannen is misschien.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier zou ik ook mee uitkijken, leraren zijn collega's van elkaar(juf en stagebegeleider ook al werken ze op verschillende scholen).. en als die begeleider iemand is van de oude stempel of volgens de regels, kan het zijn dat ze vinden dat de stagiare teveel gezegd heeft en dat ze met deze info eerst naar haar meerdere had moeten gaan. Ofdat ze zelfs eerst met de juf in kwestie had moeten praten voordat ze 'achter' haar rug over haar ging praten.. zo zien wij het niet, maar zo kan het wel gezien worden. En in de huidige maatschappij kijk ik daar niet meer zo van op..
    Ik heb veel op scholen gewerkt en het te vaak gezien.

Succes met de keuzes die ie maakt en je vervolg stappen.. zo sneu voor je zoontje..

16. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Maandag gaan we erachteraan, gisteren was er niemand. Ben er alleen nog niet uit of ik hem maandag gewoon nar school laat gaan of pas na een gesprek. Vind. Dat de juf toch op zijn minst al een excuus moet maken aan mijn zoontje voor wat ze gedaan heeft.

17. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Kan hij niet tot de zomervakantie naar een andere kleuterklas en volgend jaar komt hij sowieso bij een andere juf terecht neem ik aan

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien maak ik me niet geliefd met deze reactie, maar doe het toch. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal. Als ik jou stuk lees, dan vind ik het niet netjes van de juf. Maar ik vind dat je pas kan oordelen als je beide kanten hebt gehoord. We lezen hier dat je zoon thuis heel lief is, maar in een groepmkan dat wel eens anders zijn. Ik vind het niet handig van de stagiaire dat ze de informatie gegeven heeft, hier krijgt ze vast problemen mee. Dus probeer haar te beschermen en niet haar naam te noemen. Ga het gesprek aan met de juf en geef aan dat jullie erg geschrokken zijn van haar manier van reageren, ga het gesprek met haar aan. Werkt dit niet, vraag dan of de directie erbij kan zitten. Het is niet zo dat ouders uiteindelijk beslissen bij welke leerkracht een kind komt, dat doet de school.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ben ik met je eens maar niemand heeft een.kind rotkind te noemen en dreigend over te komen. Als zelfs de stagiair dit vertelt kun je er vanuit gaan dat het waar is.

Als dit bij mij kind zou gebeuren dan zou ik heel ver gaan om recht te krijgen. Wil de directie niet luisteren zoek ik verder hogerop

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben het met je eens dat het echt niet kan. Rotkind hoor je niet te zeggen, dreigend overkomen ook niet. Daarnaast wil ik de kanttekening maken dat leerkrachten ook mensen zijn, die wel eens dingen fout doen. Ik keur daarmee haar gedrag niet goed. Ik vind ook dat er goed en duidelijk over gesproken moet worden. Alleen vind ik het altijd zo typisch Amerikaans als er over grote klachten indienen, hogerop zoeken, wordt gesproken. Mijne inziens komen daar alleen maar verliezers van.

Dat een leerkracht de hand van een misschien moeilijke leerling vasthoudt tijdens de Sinterklaas, geeft bij mij aan dat het misschien wel om een echt moeilijke leerling gaat, die steun en houvast van een juf nodig heeft (let wel, ik zeg niet dat de zoon van een ts een moeilijke leerling is, want dat kan ik ook niet beoordelen vanaf hier).
    Ik heb ook wel leerlingen in de klas gehad, die erg moeilijk waren. Waarbij ik ook handen vasthoudt om zo de situatie voor iedereen prettiger te houden. En ja, ook ik maak fouten, en heb wel eens dingen gedaan waarbij ik later dacht, dat ik het wel anders aan had kunnen pakken.

Deel Deze Pagina