sinds vorige week slaat ons zoontje mij soms opeens of als het niet naar zijn zin gaat, hij doet dit alleen bij mij, als hij lief bij mij zit of als k met hem speel, en hy is vrolijk slaat hy mij opeens in me gezicht weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik! De leeftijd! Een heerlijke leeftijd toch Gewoon boos worden, "Je mag niet slaan!". Ik heb ook wel eens mijn dochter een (mini) tikje terug gegeven. Het houdt echt op hoor. Het is een fase. Echter niet de laatste fase waar je van zult opkijken
Laura slaat voortdurend. En soms ook echt hard. Beet pakken en nee zeggen moet ze alleen maar hysterisch om lachen. En dan moet ik ook lachen. Dus slaat ze lekker weer. Ach ja, wat doe je eraan
O zo herkenbaar met kaye! Had een paar maanden ook al een toppic over geopend. Zodra je wat van hem afpakt gaat die slaan als je hem op zijn donder geeft krijg je ook een ram! Als die jaloers is ook. Ik snap echt niet hoe die dat heeft opgepikt wij slaan hem nooit! Maar nu sla ik echt wel terug.
Hier ook een meppertje Yildiz slaat constant in me gezicht of bij haar vader maar vooral ik moet ht ontgelden. Vooral als pappa en mamma aan het knuffelen zijn dan wordt ze heel boos. Tja het is de leeftijd, met woorden kan ze iets niet duidelijk maken dus moeten ze een andere manier vinden en dat is slaan. Uiteraard worden we boos maar het zal een periode zijn ( hoop ik )
Dan geef je wel het verkeerde voorbeeld eigenlijk. Want hij mag niet slaan maar jij dan ook niet, zo blijft hij denken o het mag. Tuurlijk moet je niet pikken dat hij slaat, maar ik doe bij Yildiz haar apart zetten en boos kijken en dat helpt wel hoor.
gelukkig heb er meer dit probleem, ik dacht al dat het aan mij lag ik hoop dat die periode snel weer over is
Nou ik heb het een tijdje gedaan appart zetten maar hij was daar niet van onder de indruk! En toen zeiden mensen gewoon terug slaan! Ook het cb zei dat. En ik merk wel dat die daar meer van onder de indruk is dan wegzetten.
Lekker cb is dat dan! Nee zeggen, als dat niet helpt in de hoek (of ander strafplekje) zetten en als dat niet helpt negeren.. Je kind slaat niet om het slaan, is puur grenzen verkennen, hoort bij de leeftijd. Je gaat je kind toch niet terug slaan?
Zeker niet terugslaan want dan krijgt je kind juist een reactie. Kinderen willen vaak aandacht negatief of positief. Ik zou niet terugslaan want je doet dan iets wat niet mag, hij mag het niet dus jij ook niet. Vaak negeren is het beste of je kind juist afleiden door speelgoed aan te bieden. Ja mag wel zeggen dat het niet mag.
Robin slaat, knijpt en krabt er nu ook behoorlijk op los. Echter is dit natuurlijk nog niet bewust. Jouw kindje is anderhalf, die is dus gewoon echt z'n grenzen aan het verkennen. Consequent blijven vertellen dat hij niet mag slaan lijkt mij nog de beste manier. Het is een faaaaaaaaaaase (heerlijk hé ) Als je terug gaat slaan geef je niet echt het goede voorbeeld natuurlijk, want "waarom mag mama wel slaan en ik niet"? Je kindje snapt die redenering natuurlijk niet...
Maar wil je dat je kind leert dat hij niet moet slaan of dat hij bang wordt van zijn moeder? Tuurlijk maakt slaan meer indruk, maar volgens mij is het enige wat hij leert dat je op moet passen voor mama want die kan je pijn doen. Is dat nou echt de manier om een kind te leren luisteren? Je mag niet slaan want dan sla ik jou, erg krom vind ik.
tamer doet dat ook nu en best wel hard. en word ik wel boos en zeg dan dat hij het niet mag doen en dan houd hij er wel mee op.
Tymen doet dat ook wel eens en ik blijf consequent nee zeggen, kijk er boos bij en zeg dan bijvoorbeeld:"mama lief, mama aaien!" en dan pak ik zijn handje en aai daarmee. Als hij maar door blijft gaan als hij bij mij zit dan zet ik hem op een gegeven moment op de grond. Zo van: "Als jij mama pijn doet dan wil ze je even niet meer op schoot!" Tymen begint nu door te krijgen dat hij me pijn doet en begint nu met goedmaken door een kusje te geven. Zo lief!