Diarree oneindig...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje87, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 14 maanden heeft al z'n hele leven diarree, en dan heel dun, heel veel, de ene dag net water dun maar hooguit zo dik als pindakaas gehad.

Het volgende speelt ernaast:
    - reflux (ook verborgen), gehad, incl speciale voeding etc. Dus verweet het toen daaraan, maar dat is al ruim 6-8 maanden niet meer nodig geweest!
    - bekend met astma-achtige aanvallen (huisarts kan hem pas over een jaar testen)!
    - eet super goed, maar is lange tijd niet aangekomen dus met fantomalt gestart en nu sinds 6 maand, 300 gram erbij!

Verder getest met gluten, lactose en koemelk allergie. Tot nu toe zit hij nog wel op soja melk, maar heeft geen effect. Heb wel weer as dinsdag een afspraak bij de cb arts en dan een verwijsbriefje voor de kinderarts weer. Ik ga nu niet meer zonder antwoordt naar huis!

Ik draai haast elke dag wel 1-2 machines aan was, door z'n beddengoed, slaapzak en pyama. Gebruik 2-3 rompertjes per dag en helaas krijg ik het niet altijd schoon. Heb er dus heel veel in zijn kast denk wel 20st, maar kom soms nog te kort!

Goed lang verhaal... Weet iemand wat dit nog kan zijn ben echt radeloos!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat eet hij aan vezels, fruit, vetten, sap etc?

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Glutenallergie getest? Google maar even op coeliakie.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oh ja, lees nu dus dat je dat wel gedaan hebt. Eet hij wel voldoende gluten zodat je een beetje een betrouwbare uitslag hebt?

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik weet niet of het al kan bij zulke kleintjes maar kan je niet doorgestuurd worden naar een kinder-MDL arts? Dit lijkt me niet goed. Misschien heeft hij een ontsteking in zijn darmen waardoor hij diarree heeft?

Lijkt me enorm vervelend voor jullie allebei. Sterkte ermee.

6. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij eet dit op een dag:

1-2 boterhammen (wit of tarwe, volkoren is echt een drama) met 200 cc melk.
    1-2st fruit met water of hele dunne diksap!
    2 boterhammen met 100 cc melk.
    1-2st fruit en gezonde snack van goodies (op fruitbasis), en water of diksap!
    250 gram warm eten (potjes nog om te zien hoeveel hij eet)!
    Yoghurt met fruit of iets na.
    200 cc melk voor het slapen nog!

7. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja voor ons beide niet leuk, hij huilt vaak na het poepen enzo! Ik ook ;)....

Ja ben zo lang al bezig pfff, en heel bang dat nummer 2 het straks ook heeft... Bah!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou allereerst eens even een ontlastingkweek laten doen, kijken of er niet iets van een darmparasiet zit. Als dat het geval is, is een kuurtje vaak voldoende.
    Mocht het dat niet zijn, dan idd eens verder kijken en met de KA overleggen of het niet verstandig is om door te verwijzen naar een kinder-MLD-arts.

9. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja er is al meerdere malen kweek afgenomen en daar kwam niks uit toen, hij is 1 keer zelfs opgenomen voor kans op uitdroging en ging ook zonder antwoord naar huis...

10. adi

adi Niet meer actief

ik weet niet of het helpt, maar in zijn geval zou ik fruit beperken tot 1x per dag, en toch volkoren brood proberen.

11. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    oh jee lastig.. hmm ik zou nogmaals voor verwijzing gaan. En idd probeer gewoon een spelt (en tarwe helemaal weren)

Ik ben geen arts dus weet niet wat het kan zijn...daarvoor zul je denk ik echt via het zkh achter moeten komen

12. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja op het KDV doen ze het ook 2x dus ik thuis ook, ivm de vezels en gezond alternatief!

Ja volkoren ga ik echt niet nog een keer hem aan doen, een week getest, nog erger dan nu z'n luiers en huilen snachts denk van de krampen dus liever niet!

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Kan het geen zgn. "peuterdiarree" zijn waarbij er eigenlijk teveel suikers/koolhydraten in het dieet zit en te weinig vet waardoor de ontlasting dus niet goed bindt?

Mijn zoontje heeft dit ook een tijdje gehad en toen kreeg ik ook de tip om wat te minderen met fruit/koolhydraten en iets meer vet in het dieet.
    Hij heeft er toen nooit meer last van gehad!

14. adi

adi Niet meer actief

dat was mijn gedachte ook. Juist omdat ik heel veel fruit zie en weinig vet ( in potjesvoeding zit amper vet, en dat heeft een kind wel nodig)

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat was ook de reden dat ik vroeg wat hij per dag aan fruit-vezels-vet-sap etc kreeg...
    Maar begrijp dus dat volkorenbrood niet gaat omdat hij dan nog ergere diarree met buikkrampen krijgt??

Zou inderdaad ook eens proberen het fruit te minderen en hem gewoon met de pot mee laten eten?? Zo krijgt hij inderdaad meer vet binnen...
    En het sap inderdaad zo slap mogelijk houden, maar dat doe je dan al!
    Misschien helpt het wel om onrijpe banaan te geven (die nog wat groener zijn), rijpe bananen laxeren namelijk ook heel erg. En vaker rijst geven? Stopt ook wat...
    Mogelijk heb je het allemaal al geprobeerd, maar 'ik denk even hardop mee'!

Kan me voorstellen dat zowel hij als jij er moedeloos van wordt. Van beide kanten is het erg vervelend.
    Heeft hij het altijd zo gehad als nu, of kun je nog een periode bedenken dat het zo of erger werd?? (bijv bij introduceren bepaalde bijvoeding of zo)

16. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is met vlagen erger dan anders maar zonder enige reden! Ja ik wil hem mee laten eten, dus maak de laatste potjes op en gebruik die dan als maatstaaf hoeveel hij moet eten.

Met tanden/kiezen is het ook nog eens zuur dat is pas echt een drama!

Ja sinds gisteren 2x per dag 1 stuk fruit en ben benieuwd hoe het gaat...

Ja ik probeer aan alle kanten het te stoppen maar zou graag willen weten wat de oorzaak is zoat hij weer normaler kan eten!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat sneu voor hem (en voor jullie). Het lijkt toch een overgevoeligheid voor tarwe, dat heb ik ook en daarvan krijg ik ook zeer wisselende ontlasting en winderigheid. Kan me voorstellen dat het bij jullie kindje zich uit in diarree en buikpijn.

Je zou eventueel brood kunnen vervangen door rijstewafels en ongegist brood/roggebrood/speltbrood.

Verder zou ik wel extra lichamelijke onderzoeken laten doen, want normaal is het niet en erg sneu ook voor hem. Voelt hij zich verder wel ok?

18. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hij is heel vlot, slim en altijd vrolijk dus gelukkig heeft hij er weinig last van! Vandaag naar de arts op het cb, en dan hopelijk door naar het ziekenhuis!

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    En? Wat zeiden ze op het cb?

20. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet met hem naar de kinderarts en naar een diƫtist, om de oorzaak te vinden! Ze vonden het wel heel extreem!

Deel Deze Pagina