Pittig eten minder pittig maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ik houd echt enorm van pittig eten maar van manlief hoeft t niet zo pittig. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zijn portie wat minder pittig wordt? Het is vooral met oosterse gerechten overigens. Ik lees suiker,citroensap en melk maar welke helpt nou het beste om het eten minder pittig te maken zonder de smaak van het gerecht aan te tasten?

2. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik vind melk het beste werken!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kun je niet in 2 porties koken?

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Kan wel, maar ik moet ook al apart voor zoonlief koken ivm allergieën, dus dit leek me wat makkelijker :D

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jouw portie eruit halen en dan de pittige factor toevoegen? Mijn man houdt bv van groene peper door de salade maar dan lust ik het niet meer, dus ik hou mijn en dat van de kinderen apart en dan doe ik pas de peper erdoorheen. Met warm eten voeg ik een beetje pit toe en de rest zet ik op tafel (pepervlokken bv). Hij moet zich maar een beetje aanpassen ;)

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    En normaal klaarmaken, man zijn portie eruit halen en dan wat pittiger maken naar jouw smaak?

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Iets tussen de twee in maken? Medium pittig ofzo ;).

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik gebruik het liefste een soort room, kookroom of koffieroom of zo om het minder pittig te maken. Maar het is idd makkelijker om een portie apart te zetten voor jou en dat pittiger te maken dan pittig eten minder pittig te maken.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zuur op tafel.

Ik maak altijd komkommer in azijn met een beetje suiker en eet dat tegen de pittigheid.

10. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Dit zou ik idd doen, maar niet stiekem na een ruzie de borden omwisselen dan hè :D

Deel Deze Pagina