hallo, hier ben ik nog laar eens zo onzeker als ik ben. Ik heb tot nu toe elke morgen een beetje bloedverlies gehad. Vandaag hadden we de eerste keer gemeenschap maar even later liep het bloed er gewoon uit bij mij. Het heeft niet lang geduurd, nadien altijd nog kleine beetjes. Het was wel echt rood bloed en soms helder rood. Maar geen buikkrampen gehad en er zaten bijna geen stolseltjes in. 1 of 2 keer voorgehad. Kan dit een slecht teken zijn of is dat normaal? Ik ben bang dat er iets mis zou gaan!! Bedankt voor het antwoorden! Bianca
hoi Bianca, sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg. Het is normaal dat je wat bloedverlies hebt in de vroege zwangerschap. Niet iedereen heeft er last van, maar sommige vrouwen heel vaak en veel. Het zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Dat het steeds een beetje is en dan weer ophoudt is een goed teken. Na gemeenschap of na harde ontlasting kan er eerder een bloedvaatje knappen (dat is dan in de baarmoedermond of vagina, niet in de baarmoeder zelf hoor!) en dat zie je terug als bloedverlies. Je kunt gerust vrijen, dat kan geen kwaad! Alleen als je veel bloedverlies hebt en je hebt heftige krampen, dan heb je kans dat het misgaat. Mirjam