Hallo! Ik had een vraagje i.v.m. de monitor en hoe die de harde buiken registreert. Vrijdag moest ik op controle (39+3) aan de monitor samen met een echo om te kijken of de baby nog steeds goed lag. Er was namelijk een keizersnede gepland wegens stuit, maar op het laatste moment is het nog gedraaid, dus wachten we nu gewoon af... Echter had ik - naar mijn gevoel - enkele harde buiken: - Ambetant tot pijnlijk gevoel - Trekt onderaan de buik die zo geleid naar de zijkant en dan weer naar de rug (daar zit mijn pijn vooral) - Voornamelijk onderbuik wordt dan hard, zoals een basketbal Op de monitor had ik kleine parabolen/bergjes. Als de basiswaarde rond de 15-20 lag, gingen die bergjes tot 40 ongeveer. Nu, ligt die monitor-sensor voor spanning altijd redelijk hoog (paar cm boven mijn navel) en deze keer lag hij er zelf maar half op, echter mocht ik er niet aankomen, want hij lag goed... De vroedvrouw zei doodleuk, je hebt precies nog geen harde buiken gehad, achteraf. Ben ik dan zo verkeerd i.v.m. de inschatting van de harde buiken? Zit het dan in mijn hoofd? En misschien nog een stiekeme vraag, vanaf welke aanleiding kan er allemaal ingeleid worden? Ik zit namelijk met vreselijke bekkenpijn (instabiliteit) en slaap hierdoor amper. Niet dat dat er gaat op verbeteren eenmaal de baby er is, maar ik word voornamelijk zot van de pijn... Baby weegt +- 3,5 kg en is rond de 52 cm (ikzelf ben nogal klein, mijn vriend is 1m96) Dankje voor het antwoord!
Hoi Arisanne, nog zwanger of al bevallen Wanneer een druksensor niet goed op de buik is geplaatst kan dez inderdaad foutief of niet goed wee-activiteit registreren. De hoogte van de pieken maakt ook niet uit, want hoe strakker je de band doet, hoe hoger de pieken. Het gevoel dat je beschrijft pas wel degelijk bij harde buiken. Alleen zeggen die helaas niets. En zolang het met moeder nog enigszins gaat, wachten de artsen toch graag tot de bevalling vanzelf begint. Mocht je 41 weken raken dan kan er wellicht al wel een inleidingsdatum worden bepaald. Succes nog even en anders: gefeliciteerd! Groetjes Brigitte