3 maanden: Verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenolyn, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 3 maanden is al bijna 3 maanden verkouden. Regelmatig bij de HA om naar zijn longen te laten luisteren, maar alles klinkt schoon.

Sinds gisteren is het hoesten veel erger geworden (nog even en ik meld hem aan bij Pieterburen:D), met heel veel slijm waar hij zowat in stikt.
    Ook zijn neusje dicht, ogen die helemaal dicht geplakt zitten, klinkt benauwd en blaast bellen.

Ik geef hem een neusspray, maar zijn ogen schoon met kamille thee, en voor het hoesten Daro thijmsiroop.
    Voor de nacht stomen in de badkamer, met luuf op zijn borstkastje.

Alles staat al schuin (zo ie zo voor zijn reflux).

Heeft iemand nog tips hoe ik hem nog meer kan helpen?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    volgens mij doe je alles al wat ik ook zou doen.

Veel naar buiten frisse lucht is goed voor de verkoudheid ;)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0

Gebeurd ook: Lekker frisse lucht, ook op zijn kamertje

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dan heb ik verder geen tips meer voor je :D

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Morgen toch maar de HA bellen. Sinds gistermiddag ook koorts en begint door het hoesten over te geven.
    Gisteren 3x een kwart fles ongeveer, maar vandaag regelmatig meer, zelfs al een hele fles eruit.

Ook kan hij zijn slijm niet kwijt en stikt bekant in het hoesten.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is niet zo mooi! Beterschap!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Heel herkenbaar dit... mijn zoontje heeft hier ook erge last van gehad. Hij spuugde ook veel, dronk slecht en bleef maar verkouden.
    Spuugde zelfs een tijd lang steeds hele flessen eruit... niets hielp, bedje omhoog niet, hoestdrank niet, kleine beetjes te drinken geven niet. werd er echt moedeloos van...

Na twee antibioticakuren en een puffer wat niet hielp eindelijk doorgestuurd naar de kinderarts, daar nu een andere puffer van gekregen en WAT een verschil!! :D hij is gewoon niet meer verkouden geweest, hoest niet meer en spuugt ook niet meer!

Bij mijn zoontje hebben ze hier ook véél te lang mee om geprutst... wel 4-5 maanden.. :( dus niet te lang wachten meid, gewoon een doorverwijzing naar een kinderarts vragen! huisartsen weten ook niet alles!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Blinke1987: Wat voor puffer heb je?
    Ben zelf astma patiënt, en heb soms zo'n zin om mijn puffer bij zijn mond te houden..............

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik had van de huisarts eerst salbumatol gekregen, dit hielp voor geen meter. van de kinderarts heb ik flixotide meegekregen en dit gaat echt super...

kan me voorstellen dat je dat graag zou willen doen.. het is vreselijk om je kindje zo te zien hé :(

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Blinke1987: Is inderdaad niet leuk om hem zo te zien.

Komen net bij de HAP vandaan. Hij bleef maar spugen. Leek wel alsof alles van heel de dag eruit kwam.
    Hij kon niet meer stoppen met hoesten en spugen.

Assistenten hoorden hem door de telefoon en vond het verstandig om met zo'n klein ventje toch even langs te komen.

Uiteraard lag hij daar weer vrolijk te lachen.

Helemaal na gekeken, en zetpillen voor het spugen meegekregen. Baarde beetje zorgen dat zijn plas luiers aan het minderen waren.

Ook het benauwde en slijm aangekaart (kon je nu goed horen). Daar hij verder (nog) geen eczeem of iets dergelijks heeft, vond hij niet nodig om er nu iets aan te doen maar wel goed in de gaten blijven houden, en anders een afspraak maken bij de KA. Hij was er niet helemaal gerust op, en dit kon zich wel gaan ontwikkelen tot iets astma achtigs.

Dinsdag heb ik toch een tel. afspraak staan met de KA, meteen maar aankaarten.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Jeetje, Gwenolyn, je mannetje krijgt 't wel allemaal voor z'n kiezen he? Wat sneu zeg! Hopelijk kan de ka dinsdag iets voor jullie betekenen!!
    Veel beterschap!

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Dank je wel!
    Begin er een beetje simpel van te worden............

Deel Deze Pagina