tips gezocht slapen (baby 2 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puzzelstukje, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Onze dochter is nu twee maanden. Tot week 7 was ze een super tevreden baby. Daarna begon ze met huilen en is ze niet meer opgehouden.

Ik vermoedde reflux en wij zijn doorverwezen naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis namen ze me totaal niet serieus. Ik werd naar huis gestuurd met: we sturen wel iemand langs om je opnieuw te leren inbakeren... :$ (Dit is al de 2e dochter die ik inbaker en ik weet echt wel wat ik doe!)

Ik was heel boos en heb een ander ziekenhuis gebeld. Daar mochten we een week later heen en de arts zei inderdaad reflux. Maar... Geen medicijnen want het gaat vanzelf wel over. Met 14 maanden wordt het minder... En wij zitten ondertussen met een meisje dat 12 uur per dag huilt en niet slaapt.

Naar de dokter geweest, die kent me tenminste goed en besloot toch nexium te geven!:D En wat een uitkomst! Ze huilt niet meer! Ze is weer het tevreden kindje wat we kenden!:D

Maar... Ze slaapt nu dus niet zonder gewiegd te worden. Vaak bewogen we de kinderwagen zodat ze in slaap viel, al was het maar eventjes. We willen haar nu overdag zo veel mogelijk in haar kamertje laten slapen omdat het hier beneden best druk is. En nu ze niet meer spuugt durven we dat aan. MAar hoe pakken we dat aan?

Hoe gaat ze slapen zonder gewiegd te worden. Is het een kwestie van doorzetten? Of zijn er nog andere tips?!?

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze gewoon meer tijd nodig heeft.
    Dus lekker wiegen en als ze slaapt in dr eigen bedje leggen.

Hier sliep dochter ook alleen in bij mij of mn vriend (ook reflux en KMA)
    nu voelt ze zich stukken beter (nexium en diet voor mij ;))
    en slaapt ze gewoon uit zichzelf in, maar dat duurde wel even

Ik zou dr bij de slaapsingnalen in bedje leggen, lukt het niet gewoon wiegen, en vandaag of morgen lukt het gewoon wel ;)

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook gewiegd tot een maandje of 7/8 (weet het niet meer precies eigenlijk). Hoe dan ook ging het vanzelf over. Nu mis ik het nog wel eens. Als het voor jezelf geen probleem is zou ik er gewoon mee doorgaan. Verder de 3 r's doen wonderen.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.854
    1.061
    113
    Gewoon wiegen! Niet bang zijn dat je haar nog moet wiegen als ze 3 is. ;)
    Het wordt vanzelf minder, die behoefte. Kan bijna niet geloven dat ik dit schrijf, maar ons mannetje leg ik nu na flesje, knuffelen wakker in bed. Ik blijf dan nog even bij hem, raak hem nog even aan, maar hij valt dan vanzelf in slaap.
    Je hebt vast geen zin om mijn topics the lezen, maar goh wat hebben we gewiegd, gehobbeld, gesssssht en ons kindje op ons laten slapen... Je verwent ze echt niet! Je kunt het altijd weer rustig afbouwen als je merkt dat ze er minder behoefte aan hebben. Succes!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Laat ik voorop stellen dat ik echt blij ben dat ze niet de hele dag huilt! Echt super, maar dan denk ik weer... dit met slapen is niet zoals het hoort. Maar blijkbaar moet ik me er dus minder druk om maken en ervan uitgaan dat het vanzelf beter gaat.

Ik merk ook dat ze veel sneller en lekkerder in de maxi cosie slaapt, maarja dat is dan weer niet goed.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoe hoort het dan, Puzzelstukje?
    En wie bepaalt dat? ;)

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha ja in mijn ogen gewoon op je eigen kamer zonder te wiegen hihi

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb me eigenlijk nooit gehouden aan "wat hoort" en mijn dames slapen prima.
    Snap je wat ik wil zeggen? Je mag zelf bepalen wat voor je kindje en jou goed voelt, er is niet een hogere macht ofzo die de regels verzint. Jij bent de baas! :)

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.854
    1.061
    113
    Tsja 'wat hoort'?
    Voor niks in het leven zijn mensen gelijk. Ook baby's niet.

Makkelijke slapers, moeilijke slapers. Avondmensen, ochtendmensen. De ene wordt wakker met honger, de ander krijgt er geen ontbijt in. De ene is graag onde de mensen, de ander meer op zichzelf.
    Enzenz

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.208
    513
    113
    Mijn dochter slaapt 's ochtends en 's avonds in de draagdoek en 's middags en 's nachts in haar ledikantje.. waarom zo?? geen idee, maar hier is ze happy bij :D en wij dan ook ;)

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, ik heb altijd een plan in mijn hoofd van hoe ik het wil hebben, en ik kan er dan niet altijd goed tegen als het anders loopt:)

Het gekke is, s nachts is dat dus niet zo. Ze heeft het door ofzo dat het avond is en slaapt na de fles van 21.00 uur tot 4.00 soms 4.30. En daarna slaapt ze weer zonder problemen.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Okay dames,

Het is nu dus zo dat ze alleen in de maxi cosie slaapt. Als we haar in de kinderwagenbak leggen waar ze tot nu toe ingelegen heeft sinds haar geboorte dan slaapt ze dus echt niet!

Na de hele dag wakker te zijn geweest hebben we haar bij nood maar even in de maxi cosie gelegd en ze sliep gelijk en heel lang ook. Maar ja, dit is natuurlijk niet goed.

Wie herkent dit??

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Werkt de mc? Gewoon n tijdje doen dan voor overdag. Onze dochter sliep er op aanraden van de dokter een paar weken eem van haar overdagslaapjes in. Omdat ze reflux had en nergens anders sliep. Toen de reflux goed onder controle was, was het vanzelf na n tijdje niet meer nodig.

14. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is daar natuurlijk wat compacter en wat meer rechtop... Heb je misschien een wipper die plat kan? Wij hebben deze vaak gebruikt.. wiegde we hem in de wipper in slaap en toen hij goed sliep legde we hem in de ligstand...

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Gewoon een kwestie van doorzetten meid. Ga niet verder wiegen want dan wordt het nog moeilijker om het af te leren hoe ouder ze wordt.

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Eh...kindje is net 9mnd lang in de baarmoeder in slaap gewiegd, net 2 mnd in de grotemensenwereld...mag dat kleintje er even aan wennen?

Hier een baby die overdag veel spuugde, maar 's nachts praktisch niet. Dus dag-nachtritme was er idd ook. Ik denk dat door de reflux het eten in de maxicosi niet omhoog komt en dat daarom fijner is dan plat in een bedje. Hier heeft zoon veel in de (ergonomische) draagzak geslapen. Je kunt dingen altijd nog afleren als ze wat ouder zijn en dingen wat beter snappen.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Deze reacties krijg ik dus veel van familie, en daardoor ga ik dus twijfelen.

Ik heb erge HG gehad, dus volgens mij heeft ze het in de buik al niet makkelijk gehad, en dan nu ook nog reflux en ze is nog zo klein, dat ik denk arme meid. Maar ik vind het wel erg moeilijk wat nou het beste is voor haar.

We hebben we een wipper ja. Dat gaan we dan ook eens proberen. En ik kreeg de tip van iemand om de radio aan te zetten op haar slaapkamer omdat ze drukte om haar heen gewend is. Dat gaan we ook eens proberen.

18. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Bij mijn zoon staan nu de deuren in huis open als hij slaapt. Slapen in de kamer is te druk en lukt niet, maar op deze manier hoort hij wel alles zonder er middenin te zitten. Wij wonen in een appartement.
    Wipper kun je idd ook proberen ipv mc, maar weet wel dat de mc precies de voor reflux ideale hoek van 60 graden heeft.
    Wiegen? Is bij ons vanzelf gestopt. Gewoon doordat wij minst lang gingen Wiegen na verloop van tijd. Geen haast. Ik kreeg ook veel opmerkingen over verwennen maar de hele familie is ervan teruggekomen nu ze zien hoe makkelijk ons kind inmiddels is.

19. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Jij weet het beste waar je kleintje behoefte aan heeft, laat iedereen lekker praten en niet twijfelen. Als je kindje met wiegen slaapt, dan zou ik lekker wiegen. Als ze nog zo klein zijn zeker!

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bedankt voor alle lieve reacties.

Ondertussen merken we dat de nexium erg goed aanslaat en dat ze wat meer gaat slapen overdag.

Ik heb de kinderwagen (bugaboo) helemaal gekiept dat ze in die hoek van 60 graden ligt, net zoals in de cosie, maar dan is dit beter voor haar rug. Dat gaat vaak goed.

Verder denk ik inderdaad dat ik mijn gevoel ga volgen. En dat ik niet bang moet zijn of ik dit in stand houd.

Vaak gaan dingen vanzelf heb ik gemerkt. Nu ook met onze oudste. Bijna 3 en helemaal zindelijk overdag. En ik maar denken hoe ik het s nachts aan moest pakken met zindelijk worden. Maar door een keer per ongeluk haar luier te zijn vergeten is dat opgelost:)

Ik moet soms niet te ver vooruit willen denken;)

Deel Deze Pagina