pittige baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zilvervosje, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Nou het is voor mij één en al herkenning! ;):) (Zelfs het krijsen de eerste 3 maanden)

Mijn dochter is ook altijd pittig geweest en nog. Huilt relatief snel (vooral als dingen niet gaan zoals zij wilt) en eigenlijk wel op alle punten die jij noemt :p

Heeeeerlllijk toch zo'n pittige meid? ;)

:D Maar ik zeg altijd dat het ook echt bij mijn dochter past.. die houding. Maar soms denk ik aan later en nou... dat wordt nog wat :):p

Als ik bovenstaande zeg waar mijn moeder bij is dan zegt ze altijd "Ja, dat zeker. Reken er maar op" :D:D:):)

Soms zou ik wel eens een makkelijkere dag willen hebben, als ik bijvoorbeeld een kindje van haar leeftijd zie die rustig zit op schoot, die lief in de buggy zit, die zichzelf goed kan vermaken met spelen, etc... oohh dat zou ik ook wel eens willen hahaha

Mooi dat je wat post, was al benieuwd hoe het met je ging (maar had je nog niet op het forum opgezocht).

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze dochter is ook zon temperamentvolle dame!
    ze wil al zoveel maar dat lichaam werkt maar niet mee he...
    we hebben een poosje terug oefeningen van de fysio gekregen omdat ze haar hoofdje niet goed omhoog houdt maar mevr vindt er niets aan!
    als ik haar op de buik leg, begint ze te brommen en als ik haar dan niet omdraai, gaat ze gillen en loopt ze paars aan... :x
    als ik haar maar meteen op haar rug leg, lacht ze en spartelt ze met haar beentjes (als in; he, ik heb mn zin gekregen!)
    zelfs de fysio zei; goh, dit is een pittig meisje niet?? jullie zijn toch wel baas in huis he?? :)
    tja, ze lijkt denk ik teveel op mama....;);)

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hahaha eigenwijsje dus. Hier ook eentje die niet graag op haar buik lag. Nu heeft ze er geen problemen meer mee, maar nog doet ze het niet veel.

En uh.. ik zeg altijd "ik zou niet weten van wie ze dat heeft" :D:)

4. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Oh ja (het is voor ons zo gewoon dat ik het bijna over het hoofd zie), ze is inderdaad heel helder en er ontgaat haar niets. Vanaf haar geboorte al, binnen 30 min zat ze perfect aangehapt aan de borst.

En op het kdv noemen ze haar Mevrouw Spierbal omdat, toen ze nog niet zelf om kon rollen en tijgeren zoals nu, ze constant buikspieroefeningen deed om alles om haar heen maar in de gaten te kunnen houden.

Die helderheid heeft overigens in de eerste drie maanden wel gezorgd voor een vaak overprikkeld kind met veel slapeloze dagen om vervolgens 's avonds uitgeput een lange ruk te maken. Ook had ze al gauw door dat ze van de borstvoeding ging spugen en heeft vaak de borst geweigerd of heel onrustig gedronken. Toen ze ter observatie opgenomen werd in het zkh kregen we daar ook van de verpleging en pedagogisch medewerkers te horen hoe helder ze was en hoe opvallend dat ze alles, maar dan ook alles in de gaten houdt.

5. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een heel pittig mannetje van 9 maanden!
    In de buik al heel veel trappen en hele voeten die er uit staken.
    Tijdens de bevalling een sterrekijker. En sinds hij 1 week oud was ook al zijn hoofd netjes omhoog houden....hihi
    Hij wil nu vaak nog maar 1 slaapje doen omdat slapen gaan echt niet leuk is!
    Als ik het woord al noem wordt hij boos....hihi
    Duwt de fles weg, wil zelf brood eten, dan toch weer zeuren om de fles.
    En ligt continu vast onder de bank, de kast of de verwarming.
    Maar ook een heel knuffelig mannetje, hij geeft continu kusjes (met open mond komt hij op je af, om zijn nieuw verworven tanden in je wang te planten)
    Een lekker mannetje dus!!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, heel herkenbaar :D Ik heb het een keer gefilmd, maar de speakertjes konden het geluid gewoon niet aan zo hard was ze aan het gillen :)

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, ik lig echt helemaal in een deuk!! Toch wel heel bijzonder he, hoe helder kindjes soms zijn? We waren vorig weekend op kraambezoek bij een babytje van 3 weken... heel ander verhaal. Ik heb voor de zekerheid de foto's Fay er nog bijgehaald. Dat was echt een verschil! Fay was wakker, "kletste" wat af, keek om zich heen, hoofdje omhoog... dit kindje lag lekker te kroelen met mamma en hoorde je verder niet. Het was ook echt een klein babytje, terwijl ik Fay nooit "klein" heb gevonden. Ze was vanaf het begin al groot. Soms mis ik het ook wel hoor, ik had wel uitgekeken naar dat urenlange gekroel en toen kreeg ik een heel ander kindje.

Maar Fay maakt het ruimschoots goed. Gisteren was ik een liedje aan het zingen en ze is de enige op de wereld die mijn zangtalent weet te waarderen (ze heeft er oor voor). Ze begon te dansen (oftwel heen en weer met haar hoofd en bovenlijfje, in de maat notabene)! Heel herkenbaar wat jullie schrijven en over het continue getrappel, gekir, gelach, gegrom en oefenen met de spieren. Het is echt een en al actie.

Het stomme was... bij ons op het kdv hebben ze haar vanaf het begin naast huilerige baby's gezet... omdat ze die zo goed rustig wist te krijgen. Want Faytje bleef zo kalm. Ik dacht dat mijn oren eraf vielen, wat een grap na 3 maanden krijsen! Inmiddels leren ze haar daar wat beter kennen en doet ze het gelukkig niet alleen thuis ;).

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is een schorpioentje haha!

Maar ons boogschuttertje is ook zo hoor. Inderdaad bij aan- en uitkleden, dat moet echt met een spelletje want meneer houdt er niet van.
    Op het moment wil hij op de grond vooruit komen en hij doet echt zijn best maar het lukt nog niet zo.
    En dan is het gillen!

Verder wil hij het liefst de hele dag mee op stap, thuis zitten vindt hij maar zozo. Gezellig met papa en mama mee, dát is leuk!

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh ja!! Heel herkenbaar! :D

Kan je je voorstellen hoe dat ging toen het CB ons prikkelreductie aanraadde? Geen kraambezoek, geen uitjes, veel slapen... helemaal mis! Toen we een keer - noodgedwongen, het was bijna Kerst en we moesten nog kadootjes hebben - naar de Bijenkorf gingen keek ze haar ogen uit. Een en al aandacht, graaiende handjes en lachen! Pppfff... ze lijkt helemaal niet op mamma, hahahaha!

Tja, langzaamaan (we durfden nog niet echt) zijn we steeds meer gaan doen. Hoe meer hoe beter. En dag niet buiten is een dag niet geleefd, zolang ze dan een dagje in week even uit kan puffen is het helemaal goed.

Het schijnt idd bij schorpioentjes te horen, he? Ik schrok me rot toen ik het karakter van schorpioentjes opzocht! Gelukkig valt het erg mee :D Maar uh... boogschutters zijn toch heel beheerst en diplomatiek? Of waren dat weegschalen?

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik weet niet of hij beheerst en diplomatiek is :p Maar hij wil wel graag buiten zijn met papa en mama en dat schijnt erbij te horen.
    Ach of het echt allemaal klopt dat weet ik ook niet hoor. Maar ik vind het leuk om te kijken of ik iets herken in de sterrenbeelden.

Deel Deze Pagina