Hoi dames, Ik wil het toch even van me afschrijven...misschien heeft er iemand tips of een idee...het is allemaal nog zo nieuw voor me. Gisteren de hele dag thuis met mijn lieve kleintje, maar het was me daar een pittige dag, dat ik 's avonds toch een beetje 'nuts' werd Volgens mij heeft ze last van krampjes, ik lees dat zo van haar af. Ze wilde de hele dag (overdags) niet slapen...als ik haar oppakte en trooste/wiegde dan viel ze uiteindelijk wel in slaap. Liet ik haar weer los, was ze weer wakker en huilde ze. Ik had mijn handen echt niet vrij....om 16:00 liep ik rond met een knorrende buik, nog niets gegeten omdat ik zo met haar in de weer was (en wat vliegt de tijd dan!!). Tussendoor wilde ik ook nog wat huishoudelijk werk doen, maar alles ging in kleine etappes omdat ik haar weer hoorde. Heb van alles geprobeerd...lekker warm badje, knuffelen, boertje-check, luier-check. Van klein bed (kinderwagenbak) een groot bed opgemaakt (ledikantje)..daarna toch weer klein bed opgemaakt, voeding ietsjes vroeger gegeven...massage gegeven...met haar spelen/praten...kinderliedjes opzetten....pffff ik wist het even niet meer. Mijn vriend kwam om 22:00 thuis van werk en ik kon eindelijk mijn ogen dicht doen zodat hij het even over kon nemen. Wat doe ik niet goed? Of hebben jullie tips? Dit was eigenlijk de eerste dag zo...voorheen was ze zo rustig (de nachten lopen trouwens goed - ze slaap 5/6 uur door meteen na de nachtvoeding). Ik heb ook al spul gekocht tegen de krampjes (Dophilus op natuurbasis). Ik heb haar vanmorgen om 08:00 gevoed en ze ligt nu nog wat te spoken in haar bedje (09:23) ondertussen al 3x gekeken (ze had een beetje gespuugd, opnieuw boertje gecheckt, speentje gegeven)... iedere tip is welkom!!
infacol doet wonderen!!!!! Dat is echt het enige goede middel tegen krampjes. Het is te koop bij kruitvat, prenatal en misschien ook wel bij de apotheek. Succes meid, je zal nog wel meer van deze dagen krijgen.
Toen mijn zoontje krampjes had hielp het heel erg om hem in een draagdoek te doen. Zodra hij daarin zat/lag sliep hij en zo had ik mijn handen toch vrij om wat te doen Verder zijn er druppeltjes van vsm tegen buikkrampjes. Maar de draagdoek werkt toch het beste
Hoi, Ondanks dat ik echt een makkelijk kind heb had ik ook van die dagen, meestal maar 1 of 2 dagen en dan ging het weer een poosje goed. Op een gegeven moment had ik ook maar een draagdoek gekocht, op die manier kon ze lekker bij mij slapen en had ik ook nog even de mogelijkheid om rustig wat te eten / drinken. Het huishouden liet ik dan eigenlijk zitten, zeker de eerste weken, ik deed alleen die dingen die echt nodig waren (wc en snel een wasje) derest komt dan maar later weer als ze rustig ligt te slapen. De eerste weken vond ik het belangrijkste dat mijn dochter goed was verzorgd en happy was, en dat ik zelf was uitgerust van de gebrokken nachten. Tja, en als het dan wat rommeliger / stoffiger in huis was.... Pech dan maar, komt de volgende keer maar weer, en heeft er iemand commentaar op.. Dan doen ze het toch lekker zelf
Hey dames, bedankt voor jullie reacties. Vandaag weer een heel rustig meisje hier ben een lang stuk met haar gaan wandelen. Ze vindt het heerlijk die hobbelende kinderwagen! Thuis gaan voeden en nu ligt ze heerlijk te tukken...en ik kan die wasjes doen die ik wilde doen. Wat ik zo lastig aan gisteren vond is denk ik die onzekerheid van 'mis ik iets?', 'hoe krijg ik haar weer blij?'...ik denk dat ik mezelf de kans moet geven om mijn dochter beter te leren kennen ook..het is nog zo pril allemaal. Nog even een vraagje over jullie draagzak-tip; wat voor soort zak bedoelen jullie precies? Ik heb zo'n baby Bjorn draagzak, maar de kraamhulp vertelde me dat ik deze de eerste weken niet mocht gebruiken ivm het zwakke nekje nog... Aan de bovenkant van de zak zit wel een verlengstukje (bij het nekje). Bij hoeveel weken gebruikte jullie de draagzak? Ik vind het wel een goede tip namelijk, je kindje lekker bij je en toch je handen enigszins vrij
Ik gebruikte zo'n knoopdoek, daar 'hangen' ze echt in in foetushouding en mogen ze vanaf dag 1 in. Sasha heeft het soms ook gehad hoor, genoeg eten gehad, schone broek en nog niet stil te krijgen. Dan voel je je als kersverse moeder af en toe best onzeker. Hier hielp inderdaad de draagdoek heel goed, kon ik haar lekker erin stoppen en ik kon lekker het huishouden doen.
Een draagdoek heb ik de eerste weken ook veel gebruikt. Daar worden ze heerlijk rustig van. Een paar weken geleden droeg je je kindje immers ook de hele dag in je buik. Verder zou ik ter info ook het boekje rust en regelmaat van Ria Blom lezen. Daar staan handige tips in die ook kun toepassen als je het niet (helemaal) met haar aanpak eens bent. Pim
Meryl, mijn meisje heeft ook van die dagen.. Hangerig, huilerig en hongerig! Ik heb een draagdoek sinds vrijdag, en ze had dit weekend weer last van de 3 H's en het is echt ideaal.. Geen gehuil, lekker slapen.. Heerlijk! Heb er ééntje van www.draagdoek.nl
Ladies, ik ben overtuigd! Ga er meteen 1 bestellen...het is zeker het proberen waard!! Bedankt voor de tips!!
@wendyp; gisteren was ze weer zo kalmpjes en tevreden vandaag tot nu toe ook heel relax. Ze heeft gisteren en vandaag dan ook een volle luier (no. 2 ) gegeven...dus mochten het de krampjes zijn, zal dit haar vast hebben opgelucht (en mij ook trouwens hihi...).
mijn tip: na alle checks, inbakeren en niet al teveel mee zeulen, dat werkt averechts!dan raakt hij/zij nog onrustiger van. mijn andere tip: een wipstoel met een trilding erin van Chicco. wat een uitvinding!!!hoef je zelf niet meer te wiegen, dat doet dat ding wel voor je. heb jij je handen vrij. andere tip: baby id buikdrager, is hij/zij dicht bij je, is heerlijk voor die buikkrampen, door de warmte van jou tegen de buik en de beweging maakt dat hij/zij lekker slaapt. en heb jij je handen ook vrij. daarnaast, wat mij verteld is wat ze vaak doen in turkse families: dagelijks het buikje masseren met warme olijfolie. warm je op id magnetron en dan masseren. met ronde bewegingen die meegaan met de darmpjes, dus je masseert met de klok mee. zo druk ik altijd scheten uit de buik van mijn zoon, je veolt de buik helemaal zacht worden. daarna een hydrofielluier opwarmen (kachel, magnetron, dit laatst niet te lang, max 20 sec) en dan stevig binden om het buikje. dit doe je een week lang en de krampjes zijn verdwenen.
heey hallo, moet zeggen dat jenna wel gelijk heeft betreft dat zeulen. Mijn zoontje heeft ook beslist deze dagen. En ik kan dan soms best wel moedeloos raken. Denk ook wat doe ik verkeerd ik weet het niet meer. Ben er wel achter dat ik dan niet alles moet proberen en niet continue dan dit en dan dat. Want dan word hij alleen maar meer kriebeliger. Wat bij ons helpt is goed stevig vast houden en soms dans ik met hem. Dan valt hij gegarandeerd in slaap. Natuurlijk wel rustige muziek. Net ook heb ik sweet goodbye van krezip opstaan en dan gaan we samen dansen. Nu ligt hij weer heerlijk te snurken. Ik bedoel het niet verkeerd hoor van dat gezeul, maar hier hadden oma's ook het idee van "die krijg ik wel stil"en dan werd er gehopzakt met hem en dan werd het alleen maar erger. Verder checkt ik ook altijd wel hoor of dat hij de luier niet vol heeft zitten. Want met een poepbroek gaat ons mannetje ook niet slapen. Meis succes.... en ik snap helemaal wat je bedoelt. groetjes rensje
@jenna... een beetje tegenstrijdig wat je neerzet. Niet teveel meezeulen, want dan raakt hij/zij onrustig. En nog een tip: een baby buikdrager, dan heb je je handen vrij. Maar het geldt niet voor iedere baby, het ligt aan je kindje. Sasha werd er wel rustig van, heerlijk bij mama.