Hoi meiden, Ik droom de laatste tijd heel levendig en veel. Zoals onzin dingen, maar ook dingen die heel echt lijken. Zo had ik laatste gedroomd dat ik 33 weken zwanger was. En dat ik bloed verloor. Toen ik naar de vk ging, was ons kindje dood. Ik werd erg overstuur wakker. Nu weet ik dat ik daar onbewust misschien wel bang voor ben. En mijn man had een collega waarbij het met 37 weken ongeveer misging. Maar dat is al een half jaar geleden ofzo, dat hij me dat verteld heeft. En ik weet dat dromen vaak een andere betekenis kunnen hebben. Maar ik droom ook wel vaak dingen die uitkomen. Zoals mijn positieve zwangerschapstest (een dag ervoor) en die van een vriendin van mij. Volgende week heb ik een afspraak bij de vk. En zal ik het er met haar ook over hebben. Zowiezo wil ik met 32 weken nog een echo. (voor de zekerheid) Verder zegt mijn gevoel wel, dat het goed zit. Misschien meer mensen ervaringen met nare dromen?
Ja hier nog 1, tijdje terug nog dat mijn uk voor de helft uit mijn buik hing, we naar het ziekenhuis gingen en daarna naar huis zonder kind, ergste van al was dat het niet eens een verontrustend iets was, in mijn droom bleef ik erg nuchter. Toen ik wakker werd was ik blij dat uk begon te schoppen
Hier ook de vreemdste dromen. Over baby's, maar ook zoveel andere dingen. Ik heb gezwommen met tijgers, een enorm resort bezocht vol naakte beroemdheden (waarom?!) en dat m'n vriend met een ander had gezoend. Alledrie de verhalen zijn het meest onwaarschijnlijke wat ik me normaal zou voor kunnen stellen Heel interessant wakker worden was dat elke keer.
Oh hier ook zo erg de raarste dingen idd zelfs vanochtend nog huilend wakker geworden omdat het zo echt leek..man was vreemd gegaan en vertelde het dood leuk nu en ik geloofde het niet en toen gaf hij ook nog even bewijs ervan en ik huilen en gevraagd wrm deze zwangerschap dan nog...en toen werd ik wakker en gelijk manlief geappt haha...
ik heb ook hele vreemde dromen. Nu heb ik altijd al surrealistische dromen gehad, mijn hele leven al maar nu tijdens de zwangerschap ook hele vreemde taferelen. Veel dromen ontstaan denk ik uit een bepaalde onzekerheid ( vreemgaan van partner ) en verandering. Soms kan ik echt met een heel naar gevoel wakker worden en dat kan soms een hele dag blijven hangen. Ik voel me dan vreemd of ben boos op mijn vriend omdat hij in mijn droom is vreemd gegaan. Slaat natuurlijk nergens op. Het gekke is dat ik niet droom over mijn zwangerschap of de baby wel af en toe dat ik ga bevallen omdat ik hier de meeste onzekerheid over heb. De laatste tijd droom ik veel over verhuizen maar dat komt waarschijnlijk door alle klussen die in ons huis gedaan worden en nog moeten. Het schijnt wel een goed teken te zijn dat zwangere vrouwen veel dromen, dit bereid ons blijkbaar voor op onze bevalling en zo verwerken we al een heleboel. Het blijft een bijzonder iets dat dromen!
Ik heb in het begin heel vaak gedroomd dat mijn baby dood was... dat is gelukkig weggegaan (overgegaan in andere rare dromen). Vannacht droomde ik over mijn ex, ik was zwanger en op visite, en hoorde van hem dat hij samen met vriendin/vrouw zijn 9 maanden oude kindje had verloren, er lag nog overal speelgoed (ik dacht in mijn droom wat mis ik veel omdat ik geen facebook meer heb) Nu spreek ik mijn ex nog wel eens, dus op visite is niet zó vreemd, maar als er iemand pertinent geen kinderen wil is hij het wel! En heeft volgens mij geen vriendin momenteel. Het was ook in zijn vorige huis dus ergens klopte er iets niet idd. Het raarste (ik weet eigenlijk niet of het raar is) was dat ik me in mn droom al schuldig voelde tegenover mijn ex en zijn vriendin omdat ik zwanger was.
Yep, de meest stomme dingen komen voorbij. Een miskraam krijgen waarbij er een huidskleurig vierkantje met mini placenta uit komt, die mijn man in zijn broekzak stopt, want 'baby's zijn niet vierkant dus dat was gewoon iets anders.' Een kindje thuis hebben die even groot is als m'n hand, hij heeft honger dus ik leg 'm aan de borst, je ziet zijn hele gezicht en lijf niet meer door het grootteverschil. Maar hij is kerngezond. Zwanger zijn van een drieling en met 23 weken moeten bevallen, ik heb er ont-zet-tend veel zin in, hartstikke leuk toch, drie kindjes? In het ziekenhuis belanden met acht weken, twintig weken, 27 weken, 33 weken en iedereen doet er heel relaxed over, ikzelf eigenlijk ook. Kindje verliezen met allerlei mogelijke termijnen. De meest gore horrordromen, treinongelukken, monsters, honkbalknuppels, scharen, ik kan heel lang doorgaan. Ook 'sexy' dromen, dat is het enige wat nog een beetje leuk is. Gelukkig houdt het ook weer een keer op.
Sexy dromen beginnen hier te komen denk omdat we nog maar weinig tussen de lakens doen , tja dat mis ik echt het intieme. maar goed als we al zin hebben, is de zin snel weg omdat uk begint te schoppen, en dan kunnen we het beide niet meer haha. Vanacht nog gedroomd dat we eindelijk weer iets deden, of nou ja bijna, werd wakker omdat uk aan het schoppen was , zelfs in mijn dromen mag het niet
Ik ben btw in mijn dromen nu wel zwanger. Alleen als ik over sex droom dan ben ik plotseling niet zwanger en ook niet geweest
Nachtmerries horen er wel bij, lees ik zo hier en daar. Ik droomde laatst dat er twee jongens waren die met stenen liepen te gooien tegen mijn buik aan! Zelf met een baksteen! Pff,die dromen zijn eng ja! Maar niet zorgwekkend.
Wat ben ik blij met je post! (Klinkt stom) Ik had laatst ook zo heftig gedroomd. Iemand die tarotkaarten ging leggen en zei dat mn kindje dood geboren zou worden. Het was zo echt en ik heb ook eerder zo'n soort droom gehad dat ik na 10 zwanger zou zijn. (Dit bleek later ronde 10). Maar ook ik heb wel een goed gevoel over mn zwangerschap (ben nu 16 wkn) dus probeer daad maar vanuit te gaan. Toch vond ik het wel eng!
@Bengel86: Ja is zeker eng. dat soort dingen kunnen natuurlijk gebeuren. Maar niet vaak. En laten we maar vanuit ons gevoel afgaan. denk dat we dit nu dromen, omdat we er veel mee bezig zijn. En ons druk maken wat er mis kan gaan (bewust of onbewust)