Even een update: de laatste dagen gaat het gelukkig veel beter hier. Geen boze buien meer en vooral bezig zijn. Wat ik ook leuk vind is dat ze de laatste week steeds speelt met een meisje uit de straat. Ze mogen nu naar elkaar toe lopen (over de stoep) en dit vinden ze geweldig. De wereld verkennen. Ze zijn samen op pad met de loep, vergrootglasbekers en een boek haha!
Hier ook wel herkenbaar. Echt boze dagen en verdrietig heeft ze gelukkig niet. Maar wel dat ze flink heftig kan reageren als dingen niet gaan als zij wil. Gillen en tieren. Valt de juf ook op. Net als dat ze flink voor loopt. Als enige kan ze wat lezen, rekenen en schrijven in de klas. Ik vind het dan wel weer raar/overdreven dat de juf bepaalde dingen heel bijzonder vindt. Maar dat is verder gelukkig niet echt een groot probleem, de aanspraak met kindjes op school was echt iets waar ze enorm aan toe was, dus wat dat betreft is school ontzettend goed voor haar en vindt ze het er heerlijk. Qua schrijven en rekenen doen we het thuis gewoon spelenderwijs en doet ze het ook veel uit zichzelf. Net heeft ze bv een hele lijst opgeschreven van alle mensen en kindjes die ze lief vindt . Ik krijg geregeld van school ook tekeningen met daarbij een heleboel tekst, dus ze gaat zelf ook wel door met waar ze thuis mee bezig is. Verveling was voorheen altijd een erg groot probleem, maar dat gaat gelukkig opeens veel beter sinds een paar maanden. Ze heeft als baby ook erg veel gehuild en vooral als baby/dreumes/begin peutertijd heb ik Triple P gebruikt op aanraden van het CB. Dat was bij haar wel effectief iig. Ik moest sowieso heel consequent en duidelijk zijn. Later heb ik vooral methodes gebruikt uit het boek bol.com | En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden, Gitty Feddema & Aletta.... Ik vind haar nu best wel een makkelijke kleuter (ondanks dr grillen), dus echt veel tips heb ik verder niet..
En wat ik nog het meest grappig vond, was dat ze zelf aangaf dat ze maar geen 'stommerd' meer moest zeggen. 'Als ik boos ben, zeg ik wel eens dingen die niet waar zijn hoor. Ik zeg dan wel een ander woord, bijvoorbeeld Umizoomi'. Haha!