Uitslagen urine onderzoek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bozoe, 1 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik had vandaag controle in het ziekenhuis en omdat ik al een paar dagen pijnlijke harde buiken heb, heb ik mijn urine even laten checken. De uitslag is net binnen en ik las dat ik morgen gebeld word. Maar kan ik met deze waardes uitgaan van een blaasontsteking?:rolleyes:
    Dan zit ik toch iets geruster op de bank vanavond...

C24C384A-19E9-48CD-9DA0-060B07E0533D.jpeg

2. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ziet er mij idd een blaasontsteking uit

3. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ja dat lijkt op een blaasontsteking. Wordt mogelijk nog op kweek gezet (verz. van verzonden?) Dan kunnen ze gerichter antibiotica voorschrijven. Wat staat er bij opmerking “kweek” als je dat opent?

bozoe vindt dit leuk.
  4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    er staat "screening positief, kweek volgt via infectielab"

5. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ok. De kweek duurt nog een paar dagen. Misschien schrijven ze al een kuur uit morgen maar zou ook kunnen dat ze eerst het resultaat van de kweek afwachten.

P.s. Ik werk zelf in het ziekenhuis op de microbiologie :)

bozoe vindt dit leuk.
  6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Zou er uit deze kweek dan ook kunnen komen of er sprake is van GBS? Of moet daar weer een aparte kweek voor worden gedaan.
    Toch fijn dit forum! Ik had zoveel pijnlijke harde buiken dat ik oprecht bang was dat het weer mis zou gaan. Dat het mogelijk "maar" een blaasontsteking is stelt wel gerust.

7. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    #7 Padmee, 1 nov 2022
    Laatst bewerkt: 1 nov 2022
    Als er GBS aanwezig is in de kweek wordt dat gemeld. Maar voor een betrouwbare GBS kweek heb je een vaginale swab nodig. Dus afwezig van GBS in urine zegt niet dat je helemaal geen GBS bij je draagt.

Heel begrijpelijk die angst ja. Met een kuurtje zijn die harde buiken vast snel over!

8. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Hoe was het telefoon gesprek verlopen?

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik heb antibiotica gekregen in afwachting van de kweek. Vandaag kwam daar de uitslag van en daar kwam niets uit, dus ik mag weer stoppen met de antibiotica.

10. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Hmm ja een screening zegt niet alles. Kan namelijk ook bacterien van de huid zijn die gemeten zijn. Wel vervelend dat je nu nog geen antwoord hebt op je harde buiken. Hoe gaat het nu met je? Wordt je nog extra in de gaten gehouden of krijg je nog andere onderzoeken?

11. Chechi

Chechi Niet meer actief

Hier wilde ik nog wel even op reageren. Een blaasontsteking is juist gevaarlijk bij een zwangerschap, omdat je lijf dan juist vroegtijdig een bevalling kan gaan opwekken. Fijn dat het niet aan de hand was, maar zo geruststellend is het wat mij betreft juist niet als er wel sprake was geweest van blaasontsteking. Ik ken 2 babies die prematuur geboren zijn door een blaasontsteking.

12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Als er sprake was geweest van een blaasontsteking dan was ik er ruim op tijd bij, dat is meer wat ik bedoelde. Het andere alternatief was vroegtijdig weeën of een baby die het niet meer goed had in mijn buik (zie onderschrift ;))

Snananas vindt dit leuk.
  13. Chechi

Chechi Niet meer actief

Nee dat snap ik, verdrietig wat je allemaal hebt meegemaakt. Fijn dat dat niet aan de hand is!

Deel Deze Pagina