Heeft iemand dit al eens gehad? Het is een huidaandoening die best lang duurd. Ik heb dit nu een aantal weken, alleen in het begin wist ik niet dat ik het had dat weet ik nu pas sinds 2 weken. Zijn er hier dames die het ook wel eens gehad hebben en hoelang duurde het bij jullie?
Ik heb het ongeveer een jaar of 8 geleden gehad. Het duurt enkele weken en ik kreeg er speciaal spul voor om me mee in te zepen. Hoe en wat weet ik niet precies meer omdat het dus al langere tijd geleden is. Wat me nu nog regelmatig opvalt is dat ik op sommige plekjes waar het zat nu ineens een witte vlek heb zitten. Soort van littekentjes denk ik.
Ik heb het in 2011/12 gehad Op internet las ik (en de dermatoloog zei het trouwens ook) dat het vaak met een week of 8 weer weg is en dat je het maar 1 malig kan krijgen. Nou, bij mij duurde het wat langer... ik denk een maand of 4/5 in totaal. Ik had het op beide armen met de ergste plekken onder mijn ellebogen. Ik smeerde met een Dermovate zalf en koelzalf. Ik ocht mezelf ook niet wassen met zeep, maar dit deed ik toch (om de dag) Vond het best lang duren hoor. Was bang dat ik er nooit vanaf zou komen. Nu heb ik nog wel lichter plekjes op mijn armen waar (nog) minder pigment in zit door de pityriasis. Beterschap ermee!
Ik heb het begin van mijn zwangerschap gehad! Ik zag er niet uit, ik zat onder de plekjes, alleen mijn gezicht bleef gelukkig bespaard. Duurde een maandje of twee. Hoe veel plekjes heb je?
Ik heb het vorig jaar gehad; heel mn romp, armen en bovenbenen zaten onder. Het duurde ongeveer 2 maandjes voordat het over was. Ik had er gelukkig niet echt last van, kriebelde alleen soms wel, maar ben ergere jeuk gewend door allergie. Ik kreeg er niks voor, het moest gewoon vanzelf overgaan.
ik heb best veel plekjes sommige zijn ook best groot, ze zitten ook echt overal alleen niet in mijn gezicht gelukkig. ik heb een zalf en een vette creme van de huisarts gekregen. ik wordt af en toe gek van de jeuk, vooral onder de douche. ik mag eigenlijk ook geen zeep gebruiken, maar gebruik dan maar de zeepvrije wasgel van de kids.
Ga er maar vanuit dat je er nog anderhalve maand "zoet" mee bent, dan kan het alleen maar meevallen. Beterschap! En hopelijk werken de zalfjes.
Heb het vorig jaar gehad, blijkbaar een lichte vorm want binnen een paar weken was ik er vanaf. Gelukkig weinig jeuk gehad en je ziet er nu niks meer van. Sterkte!
Ik heb ze ook gehad. Een keer is het helemaal weg gegaan. Nu een maand geleden zaten ze er weer...trok door van me schouders naar me nek en klein beetje op me gezicht... Gelukkig word het nu minder tot niet meer zichtbaar
Ik heb het ook gehad...heeft een half jaar geduurd voor het weg was. Vooral op mijn armen was het heel erg. Kreeg als tip in de sauna te gaan zitten of in de zon...schijnt het sneller van weg te gaan. Toen ik de tip kreeg was het al aan het wegtrekken, maar voor jou misschien het proberen waard?
Helaas heb ik ook ervaring ermee. Aan het einde van mijn zwangerschap van mijn zoontje had ik het, ik heb het zeker een week of 8 gehad en mijn gynaecoloog zei dat zodra ik bevallen was het zo over zou zijn. Dat klopte gelukkig. Probleem was wel dat ik tijdens de zwangerschap niets kon of mocht gebruiken, alleen mentholgel tegen de jeuk. Ergste vond ik nog de controles in het ziekenhuis (veel extra echo's en ctg's gehad vanwegen complicaties), de behandelingen bij de fysiotherapie vanwegen een rugontsteking en bij de bevalling zelf...ik bleef maar excuus maken voor hoe ik eruit zag. Was zo bang dat ze me niet aan durfden raken of me helpen als ze niet wisten wat het was. Dus meteen zei ik maar wat ik had en dat het niet besmettelijk was en dat ik het heel erg vond dat ik er zo uitzag... Blegh, hoop het nooit meer te krijgen!
ik ben gelukkig dus niet de enige die het heeft, het ziet er echt vies uit. ik had er nog nooit eerder van gehoord. gelukkig heeft mijn fysio er ook geen probleem mee om te behandelen.
Ik heb het in oktober gehad maar het was echt geen pretje! Ik had het zelfs nog in mijn gezicht en die jeuk echt verschrikkelijk! heb in totaal 4 zalfjes en een kuur met tabletten gehad voordat het gelukkig weg was. Maar wat ik vooral vies vond waren al die schilfertjes bij het uitdrogen van de plekken, je kon mij gewoon volgen Maar als het goed is krijg ik het niet weer.
Hoelang heeft het totaal geduurd bij jou? bij mij begint het nu eindelijk minder te worden, de eerste plekjes zijn weg. de plekjes die er nog zitten die jeuken nog wel steeds
ik heb het jaren geleden gehad, op mijn 16e. Ik heb mn hele leven al chronisch eczeem, dus ik dacht eigenlijk dat het gewoon eczeem was.. toen het niet reageerde op de normale eczeemzalven, ben ik er maar eens mee naar de HA gegaan. Ik had het alleen op mijn buik, rug en bovenarmen, en echt veel jeuk had ik ook niet. (Maar heb misschien een iets hogere "jeukgrens" dan iemand zonder eczeem...). Ik kreeg er ook niks voor, het moest zelf wegtrekken. Met een week of 8 was het inderdaad verdwenen.