Hello lieve ladies, Vandaag om 09:30 uur bij de Vk geweest voor controle. Helaas was voor de eerste keer mijn bloeddruk te hoog namelijk 135/90. De controle van de vorige keer was 130/75. Nu moet ik volgende week maandag terug komen en urine meenemen! Maak me wel zorgen omdat ik ook overal van die verhalen lees op internet, weet dat ik dat niet moet doen, maar ja dat doe je toch! Ik hoop dat hier meiden zijn die dit ook gehad hebben of nu hebben en die ervaringen met mij kunnen uitwisselen en dat ik wat gerust kan worden! Ik ben nu 25 weken en 2 dagen zwanger, verder voel ik onze kleine meid goed schoppen. Veel liefs Iris
Waar ben je precies bang voor? Ze laten je volgende week maandag pas weer terugkomen voor nader onderzoek, denk je niet dat als het ernstig was dat ze je urine gelijk hadden onderzocht? Zou me nu echt nog niet druk maken hoor, maar ik denk dat de enige die je onrust weg kan nemen je verloskundige is. Ik zou haar gewoon even bellen wat je nu wel en zeker niet moet denken. Leuk een meisje trouwens! Succes!
Mijn bloedruk begon hoog deze zwangerschap, 150/87. Hij werd zo hoog dat ik eigenlijk naar de gyn moest, maar mijn urine was schoon en ik voelde me prima. Na 27 weken zakte hij naar 130/75. Ze zullen je urine goed in de gaten houden, bel instructies geven ( bellen bij koppijn, niet goed voelen, sterretjes zien enz) en je wellicht iedereweek laten terugkomen. Als hij nog meer stijgt word je uiteibdelink overgedragen aan de gyn, maar dat duurt nog even
Hey Iris, Ook mijn bloeddruk was aan de hoge kant. Met 16 weken was ie 130/90. De verloskundige wou me daarom over 2 weken terugzien. Ruim een week later kreeg ik last van hoofdpijn. Na 2 dagen heb ik de vk gebeld en kon ik gelijk langskomen. Mijn bloeddruk was gestegen naar 130/95. Na overleg met de gyn kon ik weer in de wachtkamer plaatsnemen, waar de gyn me kwam ophalen. Zij heeft mijn bloeddruk nogmaals gemeten, mijn urine laten checken (was gelukkig schoon) en een echo gemaakt. Ze heeft toen medicatie voorgeschreven en ik moest na 3 dagen weer terugkomen. Na 3 dagen was mijn bloeddruk gedaald naar 130/90. Gisteren moest ik weer terug voor controle en nu zit ie op 130/80 en hoef ik pas over 4 weken weer terug te komen bij de gyn. Probeer je niet al te druk te maken meid, dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je bloeddruk. Ik weet het ...het is makkelijker gezegd dan gedaan. Luister goed naar je lichaam en als je het niet vertrouwd moet je gewoon je vk bellen. Laat je weten hoe het was bij de vk?
Meiden, bedankt voor jullie reacties! Ik ben van plan om deze week even mijn bloeddruk thuis bij te houden! Want volgens mij maak ik mij gewoon iedere keer druk (don't know why) als ik bij de vk kom! En dat klopt wel, want vanmorgen was mijn bloeddruk 122/81 en volgens mij is dat gewoon goed? Ik ga evengoed ma naar de vk maar dan neem ik dit lijstje gewoon mee! jullie hebben mij wel gerust gesteld, dus heel erg bedankt!!! Dikke kus Iris
Hier ook alleen maar een hoge bld. Die van mij was vorigeweek 100 (onderdruk) Je komt een keer extra op controle en verder doen ze er niets aan. Mede nu ook door mijn zwangerschapsduur. Als het komt is het goed. Moet wel in het zkh bevallen.
Ben inmiddels bij de vk geweest en urine was in orde, zat geen eiwit in! Bloeddruk was 85 en was nog redelijk dus. Aanstaande maandag moet ik weer terug! En moet elke keer urine mee, voel me gewoon goed, dus hopelijk heeft het geen gevolgen verder! x