thuisblijf papa

Discussion in 'De lounge' started by pixie, Sep 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Wat vinden jullie van het idee dat papa thuisblijft en mama werkt (of het nou part-time is of fulltime) los gezien van het financie?

2. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Waarom niet!
    Papa kan net zo goed huisman zijn!
    Mama hoeft niet altijd huisvrouw te zijn!

We leven in een modern land, dus ik vind dit juist wel stoer!

Hier wel het tegenovergestelde... Ik ben hier de huisvrouw en blijf thuis voor de kindjes zorgen. En man werkt fulltime... Maar heeft vooral met het inkomen te maken! Hij verdient gewoon veel meer ! :)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, waarom niet?

Hier niet (dat is dan w.s. je volgende vraag) omdat ik het heel graag wilde (deels) en het financieel beter uit komt.

Ik werk 3 dagen, hij 5 en als Ruben straks (gelukkig over 3 jaar pas) naar school gaat, neemt papa ouderschapsverlof op.

Dan heeft hij 1 (of een halve) papadag!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

op zich kan het prima, maar zou het zelf nooit willen. ik wil al zooooo lang kinderen en kan me niet voorstellen dat als ik dan ooit een kindje zou hebben het zelf niet grotendeels zou opvoeden..
    de opvoeding delen is een ding, maar ik fulltime werken en mijn vriend fulltime huisman, nee.
    maar dat is persoonlijk, ik heb niets tegen het idee op zich.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het lijkt mijn vriend mooi! Zal waarschijnlijk wel tegen gaan vallen met het huishouden enz.. :)

Ik zou niet full-time willen werken :oops: Mis ik mijn meisje te veel!

6. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    En wat als je man daar nou hetzelfde over zou denken????

Wat mij betreft prima, als het zo uit zou komen, waarom niet? Ik werk nu 28 uur, mijn man 32, dus bijna 50/50 en dat gaat ook fantastisch!

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja zal hem wel moeten gaan opleiden hahaha... en idd fulltime zou ik ook niet willen..

8. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik denk hier hetzelfde over als dat ik denk van moeders die thuisblijven. Of het nu de moeder of de vader is die thuisblijft, het maakt voor het kind niet zoveel uit.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Waarom niet.
    gaat hier misschien ook gebeuren.
    Mijn man heeft de ziekte van Crohn en loopt nu in de ziektewet. misschien dat hij dus tot hij weer opgeknapt is thuis blijft en ik meer ga werken om zo ook een beetje te kunnen sparen.

Ik ga liever 4 dagen werken met de weet dat de kleine lekker bij papa zit als bv. in een kdv.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn man zou het wel willen. Alhoewel ik persoonlijk denk dat hij het wat onderschat, het huishouden en dan nog een kleintje rond hebben lopen.

11. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik vind het wel oke hoor maar we leven in een land waar de man meestal nog steeds kostwinner is

Het liefst zou ik een halve week thuis zitten en me vriend de andere helft zo krijgt het kind even veel aandacht van beide ouders maarja de finaciele situatie is zo dat wij beide blijven werken en ons kindje bij mij op het kdv zal gaan komen

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,047
    2,186
    113
    Brabant
    ik vind het prima kunnen!
    Wij zouden dr alleen alleen voor kiezen als de situatie dat vraagt. (ziekte, geen werk etc). maar dat is onze keus.
    Ik had trouwens ook een thuisblijfpapa:) een tijdje, tot ook mijn moeder ziek werd en ik een thuisblijfpapa én mama had:)
    Moet zeggen dat ik wel een andere band kreeg met mijn papa toen hij thuis was, erg bijzonder en fijn!

13. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Mijn mannetje zou het ook wel willen. Ik vind het prima, ik vind mijn werk leuk, dus als hij het graag wil, prima!

14. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Als het hier ooit zo ver komt gaat mijn man ook stoppen met werken. We werken nu allebei fulltime, maar hij gaat daarna thuisblijven bij de kleine.

Ik zal wel fulltime blijven werken dan. Dus wij doen het ook een beetje 'tegendraads' ;)...

Groetjes,
    Josien

15. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    me vriend zou heel graag thuis wille blijven..
    maar omdat hij werkten leert is hij verplicht 4 dagen per week te werken..

maar het liefst zullen wij het om en om willen maar dat is nog even afwachten tot ik me rijbewijs heb want dan wil ik misschien ook weer gaan werken leren dan hij 3 dagen werken en ik ook 3 waarschijnlijk.. :) maar dat is kijken in de toekomst ;)

kortom ik vind het helemaal niet gek en juist gaaf ;)

16. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    Wat mij betreft prima, als het zo uit zou komen, waarom niet? Ik werk nu 28 uur, mijn man 32, dus bijna 50/50 en dat gaat ook fantastisch![/quote]

hier precies hetzelfde, en op deze manier hebben we eigenlijk zo goed als geen oppas nodig

17. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    even off topic: Natassie, zwanger! Gefeliciteerd :D :D :D

on topic: Mijn vriend zou het ook wel willen, maar ik wil niet fulltime werken, nu werk ik 3 dagen en hij 4, prima verdeeld.

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    prima toch?! hier hebben we het duidelijk uitgesproken, wat we graag willen en wat financieel mogelijk is. omdat mijn man straks afgestudeerd is kan hij voor een hoger loon gaan, dus dat weegt helaas ook erg mee in de verdeling. verder ben ik geen fulltime werker, ik ben lichamelijk niet zo sterk (ook niet voor zittend werk). nu hebben we het fijn opgelost met hij fulltime, maar tijdelijk ouderschapsverlof, ik parttime met ouderschapsverlof.

helaas heb ik straks geen werk meer en zit ik nu in de ziektewet wegens klachten door de zwangerschap, dus dan is de situatie wéér heel anders, maar na de geboorte van de kleine hoop ik weer snel op de been te zijn en zal ik weer een parttime baan zoeken óf wellicht mijn studie afronden (heb ik ook zicht op een beter loon) en kan hij weer ouderschapsverlof opnemen en vaker thuis zijn.

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Die van mij zal het wel flink onderschatten denk ik!

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik persoonlijk moet er niet aan denken om Joris bij papa fulltime te laten hoor! Maar dat heeft andere redenen en daarbij denk ik dat de papa het ook echt niet zou zien zitten hoor!

Share This Page