Ik weet sinds 17 wkn zwangerschap dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Het is goed onder controle met een dieet maar ik vind het wel erg eentonig eten. Dus ben ik op zoek naar wat inspiratie. Mijn vraag is dan ook, wat eten jullie zoal op een dag bij zwangerschapsdiabetes?
Ik eet veel eiwitten en volle producten. - optimel kwark (voor de zoete smaak) - zelf gemaakte eiersalade - extra kaas of vleeswaren op brood - appel/manderijnen/peren - volkoren brood/pasta/rijst - veel groente (althans probeer ik) - aardappeltjes uit de oven (patatas gyros van de jumbo) - sultanakoekje/liga evergreen/ kaakjes - soms zaanse mayo ipv boter op brood - glaasje optimel drink - Griekse yoghurt met walnoten En heel soms zondig ik en geniet ik heerlijk van een patatje oorlog
Aan mij heb je weinig want ik at gewoon hetzelfde als daarvoor Heb je geen folder meegekregen met tips en hoeveel koolhydraten etc. Producten bevatten? Je zou eventueel ook nog wat tips aan de diëtiste kunnen vragen.
Sultana(11 gram per koekje) /liga13 gram per liga) /kaakje(7 gram per koekje) is helaas niet koolhydraatarm. Veel fruit ook niet. Wat mis je het meeste? Tussendoortjes?
Nee klopt maar ik mag met een tussendoortje 15gr per keer binnen krijgen. Ik eet deze koekjes ook zo min mogelijk maar soms voor het zoete is het wel even lekker. Helaas zit veel fruit er ook vol me ja, deze 3 die ik opnoemt gaan gelukkig goed bij mij, moet ook geen te grote appels nemen. Wat ik het meeste mis is eigenlijk meer het zelf bepalen wanneer ik kan en mag eten. Nu moet er 2 uur tussen de maaltijden zitten. En vaak kom ik met mijn ochtend tussendoortje lastig uit met mijn lunch. Verder gewoon eens een keer hagelslag op brood bijv of een banaan . Ik vermoed dat als straks de Sint in het land is dat ik dan wel moeite ga krijgen met de kruidnootjes