hmhm net pizza gegeten, maar na het eerste puntje bedacht ik mij in een keer of mozarella niet slecht is voor de baby?? Heb dus niet meer verder gegeten en een boterham gesmeerd. Maar is het echt slecht? Het is toch een zachte kaas soort?
mag je gewoon eten hoor, en op de pizza heeft het de 200 graad bereikt dus dan is alles prima!!!!!! jammer van de pizza.........gauw opeten! liefs Es
even voor je opgezocht: Zachte buitenlandse schimmelkazen Tijdens je zwangerschap zul je voorzichtig moeten zijn met het eten van zachte buitenlandse kazen. Deze kazen kunnen de bacterie Listeria bevatten. Deze bacterie kan de voedselinfectie Listeriose veroorzaken, waar volwassenen meestal niets van merken, maar die wel schadelijk is voor een ongeboren kindje. Als de infectie via je lichaam je kindje bereikt, bestaat de kans op een miskraam of een ziek geboren kindje. Kazen waarin deze bacterie kan zitten zijn zachte buitenlandse kazen als brie, camembert, feta en mozzarella. Zijn deze kazen in Nederland geproduceerd, dan zijn ze gemaakt van gepasteuriseerde melk en zullen ze geen Listeria bevatten. Maar als de kazen uit het buitenland komen, kunnen ze van rauwe melk gemaakt zijn. Wanneer de kazen rauwe melk bevatten, moet er op de verpakking au lait cru vermeld staan. Om besmetting te voorkomen is het beter om deze kazen niet te eten. Wordt de kaas echter nog verwarmd, dan kun je de kaas zonder problemen eten (bijv. mozzarella op een pizza die nog in de oven verwarmd wordt). Twijfel je bij bepaalde kazen, vraag het dan aan de verkoper of bediening of laat desnoods deze kazen staan.
Mozarella mag wel hoor. Geitenkaas is ook zacht en dat mag ook, de meeste brie ook. Het gaat alleen om zachte kazen die gemaakt zijn van RAUWE melk, kun je eigenlijk alleen vinden bij de kaasboer en soms in de supermarkt (als er boeren- voor staat kan het zo zijn) maar zéker niet in het vriesvak op je pizza!
ow oke! nja hij smaakte mij toch al niet meer! Maar mijn zoontje vond hem heerlijk!! bedankt, volgende keer kan ik hem dus gewoon opeten!
o echt? mag mozzarella kaas? Ik heb alle mozzarella pakjes bekeken en nergens staat op gepasteuriseerd. Dus niet meer gegeten. Maar het mag dus wel? ooo dat zou zo super zijn! Ik doe het vaak in mijn panini of pastasaus, en inderdaad pizza!
Op de mozzarellapakjes die ze bij de AH verkopen staat het wel. Als je verse bij de kaasboer koopt moet je het even vragen, wellicht is die wel van rauwe buffelmelk gemaakt.
Ik heb laatst ook mozarellakaas bij de C1000 gezien die van gepasteuriseerde melk is gemaakt dus dat zou je ook gewoon zo mogen eten (lekker hoor ) Nou ja, en verwarmd mag zeker ja want als ik me niet vergis gaat die listeriabacterie dood bij verhitting boven de 80 graden.
Hier in de supermarkt in engeland kan ik echt niets vinden. Maargoed als het niet goed zou zijn zouden zijn ze verplicht om te zeggen dat het van rauwe melk is. Het is wel geloof ik allemaal gemaakt hier. Ik vind mozzarella salades zo lekker, lekker mozzarella, tomaat, basilicum en sausje mmm