pizza topping inspiratie

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Morgen weer een keer zelfgemaakte pizza eten en ik ben op zoek naar inspiratie om erop te doen, wij komen vaak op hetzelfde uit.
    Wat eten jullie graag op je zelfgemaakte pizza qua saus en topping??

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik maak mijn pizza nooit zelf, maar ik ben gék op mozzarella, tomaat en rucola!

Mijn man heeft deze pizza in Rome op. Ik was jaloers!!! Hij was zoooo lekker. Heel simpel, maar echt perfect. Kunst is wel dat je de bodem goed maakt, maar daat staat vast wel ergens een goed recept voor op internet.
    Wel even wat olijfolie er op doen ;)

Bijgevoegde bestanden:

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    ananas
    kappertjes
    olijven
    ham
    verschillende soorten kaas
    champignons
    courgette
    paprika
    tonijn
    ansjovis

Niet alles bij elkaar natuurlijk ;)

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb toevallig van de week weer pizza zelf gemaakt en Boni had een lekkere saus. Heb t zelfs nog in mn koelkast staan... ff kijken voor je

....

Napolina Pizza Topping, heet het. Kan je 2 pizza's flink mee bedekken. Goeie saus vind ik. Vind normaal dat die pizzasausen zo mega zoet zijn maar deze dus niet.

Verder doen wij er champignons op(ik mega veel :p) mozarella, geraspte pizza-kaas en hubby doet er nog salami op. Verder niks want dat lusten we niet.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruik altijd een beetje tomato frito van heinz. Is erg lekkere saus en niet te nat.

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik gebruik als bodembedekking tomatenpurree en dat op smaak brengen met een rood pepertje en knoflook.
    Wat ik er verder op heb, tomaat, paprika, ui, champions, blauw schimmelkaas, geraspte kaas, en soms cheddar, mozarella en port salut
    Yammie!!

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Eerst ui bakken, met prei en paprika, dan spageroni erbij en tot een saus roeren, die over de bodem uitsmeren en dan wat je maar wilt! Paddestoelen, salami, geraspte kaas, ham, ananas, mandarijn, peer, rucola, spinazie, tonijn, mozzarella, zeevruchten, tjaaaaa :D

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn man maakt ze meestal. Altijd glutenvrij omdat mijn zoon geen gluten mag en ze zijn heerlijk!
    Hij maakt een saus van tomaten met allerlei kruiden, Uitje erover en shoarmavlees. Als topping een beetje mozzarella. YUM! Héérlijk!

9. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ff denken... Spinazie... Rauw ei erop... Veeeeeel champignons....salami en Ham (flinterdun)....ui.... Roma tomaatjes in 2en.....spekkies....knoflookpesto of Knoflook olijven..... mozzarella ....en als de pizza klaar is rucola er op.....Jammie.....

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Leuk dat je de pizza-bug nog steeds hebt! ;)

Ik heb ze vorige week weer gemaakt. Op verzoek van mijn schoonzus en haar man die hier op bezoek waren eveneens de volgende 'nieuwe' gemaakt (Geinspireerd door hun vakantie in Californie): Pizzabodem, met daarop rijkelijk blauwe kaas en walnoten. Bakken in de oven, en ná het bakken drizzelen met honing. Aparte combinatie, maar heel lekker!

Verder zijn hier favoriet (anders dan de voorgaande wél allemaal met tomatensaus):
    - Spinazie, knoflook, walnoten en blauwe kaas
    - Uien, champignons, kaas, en (ná het bakken! plakken rauwe ham erop)
    - Pepperoni, jalapeno pepers en kaas
    - Ham, ui, champignons, kappertjes en kaas
    - geitenkaas, paprika en chorizo

Enz, enz...

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb laatst met mascarpone, grana padano en cherrytomaatjes gegeten, tjieee wat was dat lekker en vooral ook eens een keer wat anders dan die eeuwige tomatensaus.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    En? Inspiratie genoeg? Ik was de sardines vergeten :D

13. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh heerlijk, ik ga het straks even rustig doorlezen. Was van plan vrijdag pizza te maken.

Mijn absolute favoriet;
    pizza bestrijken met heel dun tomatensaus, dan bestrijken met roomkaas, wat dille overheen strooien, daaroverheen plakken gerookte zalm en dan een klein beetje geraspte kaas. HEERLIJK. Ooit een keer op vakantie gegeten en die was nog lekkerder maar dit komt er heel dichtbij.

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij eten vaak deze:

voorwerk:
    -bodem maken van 1/2 tarwebloem en 1/2 witte bloem, theelepel suiker, theelepel zout, 50 ml olijfolie, 150 ml water, zakje gedroogde gist, en dan hele middag laten rijzen.
    -kastanjechampignons snijden met eisnijder in plakjes. mengen met veel olijfolie en knoflook

-passatosaus erop
    -parmezaanse geraspte kaas erop
    -olijfolie op randjes
    -5 minuten in oven op hoogste stand in oven

-pesto erop druppelen
    -champignons erover verdelen
    -plakjes mozzarella (liefst buffel) erover verdelen
    -nog even in oven tot mozarella gesmolten is (niet bubbelen!)
    -verse blaadjes basilicum erover strooien

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankzij dit topic net bij Boni alle ingredienten gehaald voor een heerlijke zelfgemaakte pizza :D moesten toch boodschappen doen daar dus meteen meegenomen whaha

17. tulip

tulip Niet meer actief

Ja joh, sinds ik dat recept van jou,heb eten we het zeker om de week:)

Heerlijke ideeen zie ik al dames..laat er nog maar meer komen!!

18. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons vaste prik...tomatensaus, kaas, champignons, ananas, brie en bacon.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Mijn zus heeft een eigen (houtgestookte) pizza oven in de tuin.
    En mijn alltime favourite is toch nog steeds de :
    Pizzasaus, parmaham, rucola, grana pandano. Hmmmmm

Ik maak dus zelf geen pizzas meer, smaken nergens naar in vergelijking met een .'echte' pizza! :)

20. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Wij maken de saus zelf met gepelde tomaten, tomatenpuree en knoflook
    Voor de bodem gebruiken wij luchtig mix voor wit brood van koopmans

En erop van alles wat champignons, uien, paprika, ham, kaas, salami, ananas en als allerlaatste gemalen kaas en daarop weer Italiaanse kruiden!

Deel Deze Pagina