Hoe krijg ik schimmelvlekken uit kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door oleander1986, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik woon op de Canarische Eilanden en het heeft hier (eindelijk!!!) een paar dagen heel hard en heel veel geregend. Aangezien ik mijn was niet goed droog krijg als het zo regent (ook niet binnenshuis) heb ik 4 dagen niet gewassen. De wasmand stond buiten op het balkon en is blijkbaar onwijs vochtig geworden, ja heel stom van me om hem daar te laten staan.
    Gevolg: in heel veel shirtjes van mijn zoontjes zitten nu schimmelvlekken. Ik heb het al twee keer op 60 graden gewassen, lang programma. Het gaat er niet uit en er zitten echt een paar van mijn favoriete shirtjes tussen die ik niet zomaar weg wil gooien. :(
    Iemand nog een tip? Vlekkenmiddel erop en in laten trekken? Emmertje laten weken met een scheutje chloor? Alvast bedankt.

2. Dat gaat niet lukken helaas...

3. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik denk dat je het er niet meer uit krijgt. Ben bang dat je de hele handel weg kan gooien.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Helaas, als het weer erin zit kun je er niks meer aan doen behalve weggooien...

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sluit me bij de andere dames aan, hooguit proberen met bleek, verpesten kun je er toch niet meer aan, maar ben bang dat het weggooien wordt.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wat je kan doen, is een papje maken van witwasmiddel, dus veel wasmiddel en weinig water zodat het echt een dikke drab is, dit op de vlekken smeren en zo 24 uur laten staan...
    Daarna nog een keer goed heet wassen, 60 graden bijvoorbeeld, en waarschijnlijk is het dan voor een groot deel opgelicht of weg...
    Bij gekleurde shirts wel kleurwasmiddel gebruiken!

Hiermee krijg ik zelfs de ergste vlekken uit kleding...

En als het niet lukt is het een verloren zaak... :(

7. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dit ga ik zeker proberen! Dank je. Als dit niet lukt weet ik dat het verloren zaak is voorgaande reacties lezend. Snik. Naja, mijn eigen stomme schuld.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat schoonmaakazijn samen met je wasmiddel..gaat er vaak uit.

9. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jippie! Nog een tip. En hoe bedoel je dat? Azijn in de wasmachine, of er direct opdoen, dus de azijn door het waspoeder en dan op vlekken smeren?

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb zo'n bolletje waar ik wasmiddel indoe en dan idd wat schoonmaakazijn er bij in. Dus ik smeer het niet op de kleding. Sommige schimmelvlekken zijn er na 1 wasbeurt al uit, sommigen hebben nog een wasbeurt nodig. Werkt hier iig heel goed:)

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb success gehad met laten weken in een emmertje met Vanish nadat azijn hier niet had geholpen.

Deel Deze Pagina