Echt zooo dom van ons. Wij hadden op een soort zwarte markt maiskolven gekocht. Thuis hebben we de zak.vol.met maiskolven op de koelkast gezet en er vervolgens niet meer aan gedacht. Paar weken later zie ik allemaal zwarte dingetjed vliegen in de koelkast, maar echt zo klein dat ze bijna onzichtbaar zijn. Ik dacht dus in eerste instantie dat ik me had verbeeld. Weer een week later merk ik die zak met mais op en kon mijn ogen niet geloven. Het zat vol met duizenden zwarte eitjes en vliegjes en de maiskolven ook helemaal zwart KOTSSS Verder zag ik overal in de keuken kleine dooie vliegjes. Allemaal ook zo klein dat je heel goed moet kijken om er een vlieg in te zien. Wat ik in de koelkast zag was toch een groot aantal beestjes die ook op onze eten zaten en die wij waarschijnlijk hebben opgegeten bahhh. Nou ja ik heb wel gelijk alles schoongemaakt en al het eten wat openstond weggegooid. Ik lig nu al uren te piekeren over die beestjes. Wat als onze lichamen nu volzittrn met die eitjes en larven ervan? Kunnen ze in onze bloedbaan terechtkomen en vervolgens in onze organen. Zat ook een beetje te googlen en wat ik.allemaal.zag werd ik totaal niet blij van. Allerlei vreselijke aandoeningen veroorzaakt door vliegen en muggen. Bijv. filariasis. Ik zie de laatste tijd ook af en toe muggebult achtige pukkels bij mijn kinderen. Zouden we dan toch zo'n parasitaire infectie hebben opgelopen ? Ik heb ook hupochondrie he, dus ik weet nu niet of ik me nu terecht zorgen maak of weer om niks. Ik had me huisarts beloofd om niet meer met gekke vragen bij hem tr komen,ik durf hem daarom niet te bellen hierover. Heb nu de hele tijd het gevoel dat er wormpjed ronddwarrelrn in mijn lichaam
Vreselijk naar dat je zo loopt te piekeren! Zou gewoon toch even overleggen met de huisarts(enpost) over de feiten Dus wat is er gebeurd wat heb je gezien en in hoeverre denk je ervan te hebben gegeten Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten dus kan j ook verder niet adviseren maar wilde toch f antwoorden aangezien ik ook nog wakker ben en t rot vind dat je piekert Wellicht onterecht maar beter een x teveel bellen dan te weinig en t lijkt mij geen gekke vraag! Anders wist ik wel n antwoord.. Of ik ben niet zo slim kan ook Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wellicht hier op t forum ook Maar zou niet te veel googlen Omdat j ook aangeeft hypochondrie te hebben zul j j waarschijnlijk in alles herkennen en dat zal j alleen maar meer zorgen brengen Succes ermee!
De eitjes en larven zijn in die maiskolven gebleven, dus daar zul je geen last van hebben. Die vliegjes zijn hoogstwaarschijnlijk fruitvliegjes, die komen niet alleen op fruit voor namelijk. Tropische ziektes zul je niet met deze mais oplopen. Die vliegjes die je eventueel binnen hebt gekregen (wat ik niet vermoed) worden door je maagsappen helemaal verteerd. De meeste ziektes waar je bang voor bent worden via je bloedbaan ingeprikt en fruitvliegjes prikken niet.
wat denkje die beestjes overleven je maagzuur echt niet hoor die zijn allang dood voordat ze in je maag belanden
aaaaaaaaaaaaaaaaaah bah, hoe vaak maak jij je koelkast schoon?? Nou ik denk niet dat het fruitvliegjes zijn, die vliegen bij mij nooit in de koelkast. Wat het wel is? geen idee. Maar ik zal me er geen zorgen over maken hoor. Inderdaad door het maagzuur zijn die beestjes/eitjes waarschijnlijk al morsdood.