Afvallen, sporten en pil gebruik-problemen?

Discussion in 'De lounge' started by Belle1981, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in 4.5 maand 18 kilo afgevallen, dmv. gezond eten (6 keer per dag) en sporten. Ik sport 5 a 6 uur per week, vind het hartstikke leuk.
    Ik ben alleen sinds die tijd heel vaak aan het bloeden, ben niet ongesteld maar heb constant doorbraakbloedingen. Laatst bij de HA geweest, die wist precies waardoor het kwam, oestrogeen slaat zich op in vet, dat raak ik kwijt en dat geeft dit. Nu heb ik de Yasmin pil en het is weer raak, al bijna een week en ik zit nog niet aan mijn stopweek. Ws. zou de enige optie nu de prikpil nog zijn.
    Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, blijf ik dan niet weer steeds bloeden? meeste vrouwen worden er niet meer ongesteld mee, maar geldt dat dan voor mij ook? ik wil nog een kilo of 10 wel kwijt en wil natuurlijk niet weer deze problemen.
    Iemand ervaring met dit? sporten, afvallen en doorbraakbloedingen? of met de prikpil? hoe bevalt dat? spiraal is geen optie, mag ik niet wegens ontstekingsproblemen.

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik bloed nu met de prikpil al 3 maanden, ze zeiden dat het zou ophouden na de 2e prikpil maar die is nu al een maand geleden, en ik bloed nog steeds. Dus ik zou daar niet voor kiezen.

Wel super knap dat je al zoveel bent afgevallen!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Belle, zit je in je eerrste strip?

Soms als je begint met de pil, ook als je die al eerder hebt geslikt, kun je als bijwerking hebben dat je de eerste strip blijft bloeden. Dit is na de stopweek over. Eventueel kun je de stopweek 1 week vervroegen, dan is het bloeden tenminste klaar.
    Ik heb het ook ooit gehad.

Overigens wissel ik van ac vanwege dezelfde reden, ik heb de implanon maar die gaat er komende week uit en dan weer aan de pil. Nooit bij stilgestaan dat dat door het gewichtsverlies kon komen maar klinkt logisch.

4. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Verder geen ervaring met afvallen, sporten en doorbraakbloeding maar heb wel de prikpil gehad. Ben daar mee gestopt omdat ik continu doorbraakbloedingen had. Ongeveer 3 weken wel wat bloed en 1 week niet. Misschien heb jij daar geen last van hoor. Je kan altijd 1x de prikpil proberen. Die werkt 3 maanden en zie je vanzelf of het wat voor je is.

5. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste strip idd. Eerst de microgynon 30 en nu de yasmin. Ik ga eerst maar eens ongesteld worden, en daarna nog 1 strip gebruiken, even kijken wat er gebeurt! Fxter, wat jammer dat je ook blijft bloeden, ik had wel ene beetje de hoop dat je met de prikpil nooit meer ongesteld zou worden maar dat lijkt dus niet waar te zijn.

Marike, jij bent ook veel afgevallen zeg! sport je erbij?

Het bleoden kwam ws. icm. afvallen en sporten. Mensne die meer dan 4 uur sporten epr week KUNNEN deze problemen krijgen zei de HA. Daar zit ik boven. Pfff...wel heel naar.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik heb het ook gehad...heeft wel een half jaar geduurd!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb slijtage in een enkel dus echt sporten mag niet (baal baal, ik doe het heel graag namelijk!!)
    Dus ik ben meer gaan bewegen door alles op de fiets en te voet te doen ipv met de auto, dat scheelt een hoop! En eenmaal per week zwemmen.
    Tis niet anders nu. Zodra ik groen licht krijg ga ik weer steppen want daar ben ik aan verslaafd :D

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steppen...deed ik vroeger ook, is voor je conditie wel super goed! ik doe RPM, Bodypump en cxworx. Vindt het alle 3 onwijs leuk. Bodypump geeft echt resultaat. Je wordt echt strakker. Ik heb vandaag een adidas knalroze climate control shirt gekocht in maat s! :$ En dan wil ik dus nog 11 kilo, wat voor mij makkelijk kan, maar dat ik in maat s kan komt vnl. wel door het pumpen, naar mijn mening.

Jeetje, een half jaar, mamavanjuul. Misschien moet ik er vanuit gaan dat zolang ik nog steeds afval die bloedingen blijven en misschien als ik stil sta en stabiliseer dat mijn cyclus dat ook doet? Ik ga iig. even stoppen met de pil, stopweek inlassne dus, en dan met de volgende strip beginnen. Kijken wat dat doet.

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb de prikpil 2 keer gehad en vond het vreselijk. ben mede door de prikpil veel aangekomen. dit hoeft natuurlijk niet bij iedereen te zijn maar ik kreeg er verschikkelijk honger van. ben in deze 6 maanden van de prikpil 25 kilo aangekomen. toen de prikpil uitgewerkt was had ik geen last meer van honger en aankomen. ben ook na het stoppen van de prikpil 1 jaar lang niet meer ongi geweest en het heeft daardoor 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger werd. en dat terwijl ik normaal erg vruchtbaar ben.

Share This Page