Vreselijke ziekte of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Even het volgende wat ik me afvraag,
    er woont bij mij iemand in de straat die zegt dat ze kk heeft. Verschrikkelijk natuurlijk want het is een ontzettende klote ziekte die ik niemand toe wens.
    Ze heeft het al jaren zegt ze, bij haar baarmoeder, maar ik heb haar nog nooit dagen van huis zien gaan voor eventuele behandelingen, ze is best stevig als ik het zo mag zeggen en ze heeft de zorg over pleegkinderen.
    Maar goed, al jaren zie ik haar uiterlijk niet veranderen, klaagt ze over het ziekenhuis dat ze het onderkennen.
    Maar ik weet dus niet, als je die ziekte hebt, of je dan ook echt geen chemo en dat soort dingen krijgt? Want ik kan niets ontdekken wat erop wijst. Kan kk ook een soort van onzichtbaar zijn? Begrijp me niet verkeerd dat ik het echt afschuwelijk voor haar zou vinden, logisch, maar goed, ik heb een beetje mijn twijfels, ook omdat ze nogal aandacht naar zich toe trekt. Maar goed, ik kan er naast zitten hoor haha, daarom vraag ik het hier.

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    het kan best, er zijn genoeg mensen die ziektens bedenken(aandacht)
    ik neem aan als het ziekenhuis het niet erkend, dat ze het ook niet heeft, die nemen dat serieus en doen dan genoeg onderzoeken.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Dat vroeg ik me dus eingelijk ook af want zo iemand ken ik ook. Geen controles geen medicijnen uuterlijk blijft t zelfde enz dus tsjahh soms heb ik ook wel mn twijfels

4. monkeylove

Ja, en ze manipuleert heel erg hier in de straat en er zijn mensen die het gewoon niet zien.
    Maar goed, over die ziekte heb ik gewoon mijn twijfels omdat ze het al jaren heeft en ik het nooit verder gemerkt hebt dan dat ze zegt dat ze pijn heeft.
    Ze is verder ook heel druk, schreeuwen en alles. Maar goed, ik kan het mis hebben, daarvan weet ik gewoon te weinig van de ziekte.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Geen idee. Maar ik zet het ook niet op facebook als ik naar het ziekenhuis moet, en vertel het ook niet aan mn buren, alleen aan mn oppas. Dus wie weet heb je gewoon geen idee hoe vaak ze weg is daarvoor?

En even een ander vraagje, waarom zetten veel mensen een k neer of iets dergelijks als ze kanker bedoelen? Is dat gewoon een afkorting ofzo? De vriendin van mijn schoonvader heeft het ook altijd over K. Noem het gewoon bij zn naam denk ik dan :)

6. monkeylove

Nee, maar zij roept het wel elke dag en ook op fb, maar ik merk er gewoon niets van, maar goed. Ik hoor haar alleen roepen maar zie niets wezenlijks gebeuren en vandaar dat ik het hier ook vroeg of dat mogelijk was.
    En kk is de schrijftaal voor kanker. Ik zeg irl gewoon kanker. Net zoals eeh ... even ff is. Maar blijf het wel een rotwoord vinden hoor.

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ze is zwaar ziek als ze er over zou liegen!!!!!!!
    Ik zou het gewoon vragen, bv wanneer moet je weer naar het ziekenhuis!? Of wat gaan ze nu doen en hoef je niet te blijven?

Of reactie op der status van facebook,,wel op een nette manier dan he hihi

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Tis wel wazig ja..
    Maar geen idee of ze het verzint.
    Je zou haar kunnen vragen naar de behandeling?

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Het klinkt een beetje vaag inderdaad... Mensen die het wel hebben 'gedragen' zich over het algemeen anders dan deze dame. Waarom zou je het van de daken willen schreeuwen dat je zo ziek bent?

En het kan best zijn dat ze ziek is en dat het verloop van de ziekte gewoon heel traag is, maar ik heb nog nooit iemand lekker thuis zien komen van een bestraling of chemokuur. En met een chemo ben je iedere keer dagelijks in het ziekenhuis ( ligt eraan wat voor kuur, maar over het algemeen wel een paar dagen kuur en 1 dag spoelen )...

Ik zou ook gewoon eens uit nieuwsgierigheid vragen naar de wijze van behandeling, misschien dat je daar iets uit op kunt maken.

En als ze blijkt te liegen zou dat echt verschrikkelijk zijn! Wie bedenkt er nu het hebben van deze afschuwelijke rotziekte? :(

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat vind ik ook altijd zo irritant ja..

@ ts: Als je eens een praatje met haar kunt maken, zou je eens kunnen informeren hoe het ontdekt is en wat ze gedaan hebben qua onderzoeken ed.

En dat dan weer checken. Dit zijn op zich moeilijke dingen. Je bent misschien héél geneigd om haar niet te geloven, door haar gedrag (en ook omdat het gewoon voorkomt dat mensen roepen dat ze kanker hebben terwijl het niet zo is) maar als het wél zo is, is het natuurlijk behoorlijk kwetsend.

Ik ben niet zo thuis in deze kankersoort, op internet lees ik dat er altijd een behandeling komt. Controles kunnen wel na 5 jaar voorbij zijn. Maar het blijft een vreemd verhaal. Vooral omdat ze dus zegt dat het ziekenhuis het niet onderkent. Tja, dan denk ik: Zolang een arts de diagnose dus blijkbaar niet stelt, is het in mijn ogen nog geen kanker.

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn oma heeft er ook niet echt anders uitgezien tijdens haar bestralingen.. Ze had borst en longkanker. En misschien is het heel vroeg ontdekt, je kan jaren met kanker rondlopen en er pas in het laatste stadium achter komen. Dan heb je heel lang vage klachten denk ik. Maarja ik weet het niet het is inderdaad wel een beetje een vaag verhaal

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh dat wist ik niet dat kk de schrijftaal is :) Weer wat geleerd :)

Ik weet ook niet hoe het met baarmoederkanker gaat. Ik dacht altijd dat ze je baarmoeder er dan gewoon uithalen en dan chemo. Als het niet uitgezaaid is tenminste?

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bestralen duurt maar heel even maar moet wel een paar weken achter elkaar. Chemo is een keer in de twee weken meestal dus kan net zijn als je boodschappen doet ofzo. Helaas zijn er mensen die liegen over hun ziek zijn, wat ik vreselijk vind.

14. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp niet zo goed wat je vraag nu is.
    Eigenlijk zeg je dat je haar niet gelooft, maar hou je haar de hele dag en al jaren in de gaten?
    Misschien verwerkt zij iets op een andere manier en gaat zij er anders mee om?
    Moet zeggen, dat ik het toch best heftig vind om iemand zijn ziekte in twijfel te trekken, zeker als diegene 'maar gewoon bij je in de straat woont'

15. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ja vind ik dus ook!

Ik heb zelf baarmoederhalskanker gehad, geen chemo
    Mijn ma heeft dikke darmkanker gehad, 40cm darm verwijderd en lymfeklieren, ook geen chemo..

Dus voor je je conclusies trekt...

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ts geeft aan, dat de persoon om wie het gaat, heel erg de aandacht op een wat negatieve manier naar zich toetrekt hiermee. Dit op diverse manieren die blijkbaar niet te missen zijn.

Juist om geen te vroege conclusies te trekken, vraagt ze hier info.

Dat chemo niet hoeft, kan natuurlijk. Maar geen controles? (misschien heeft ts dat al eens gevraagd?) Dat wordt wat vager, zeker als het blijkbaar nog zo'n grote rol speelt bij haar. En zo meer dingetjes.

Verder zijn er helaas mensen die kanker faken. Hoe vreselijk ook. En om jezelf daartegen te beschermen (want het is zo vreselijk als je op die manier bedonderd wordt) is het niet verkeerd om jezelf te informeren over het hoe en wat van de kankersoort waarover de persoon verteld.

@desert: je schrijft 'gehad' . Gelukkig. Hopelijk heb je niet te veel last van de gevolgen hiervan allemaal... want zowel fysiek als emotioneel kan het nog heel wat impact hebben.

17. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als ts dit allemaal zo goed kan vertellen, kan ze toch ook vragen naar hoe het gaat?
    Jij hebt je twijfels zeg je, nou dan zou ik er toch naar vragen. Misschien voelt zij zich helemaal niet genoeg op haar gemak om tegen ts haar zorgen te uiten en is het vrolijke gedrag een masker?
    Ts schrijft zelf dat het 'iemand uit de straat is'. Ik ken ook de ware verhalen niet achter 'iemanden' uit de straat.

18. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    het kan niet iedereen krijgt chemo of bestralingen of wordt geopereerd...en wordt dus niet actief behandeld....bij sommige soorten kanker is er ook een wait and see beleid.....
    ik zou niet te snel oordelen erover iig....mocht het niet zo zijn wat ze zegt dan is ze iig wel echt psychisch goed ziek..!

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat een vreemd verhaal... ik werk zelf in het ziekenhuis.

Of je hebt kanker of je hebt het niet. Hoe kan ze nu zeggen dat ze kanker bij haar baarmoeder heeft en dat het ziekenhuis het onderkent? Als ze kanker hebben gevonden dan wordt dat behandeld op welke manier dan ook (hoeft geen chemo, bestraling of operatie te zijn echter).

Het ligt precies aan het soort kanker... veel zijn te opereren en andere niet. Bij niet te opereren zit het of op een te gevaarlijke plaats of het is zo doorgegroeid dat er weinig meer aan te doen valt (en dat teren mensen uit, dus zie je dat). Bij de ene soort werken bestralingen en chemo wel, bij andere niet.

Ik zou zeggen, leg het naast je neer.... het is gevaarlijk om te zeggen dat iemand niets mankeert. Maar met klachten over het ziekenhuis zal ze toch echt niet bij jou moeten zijn.

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je kunt wel stoppen met je afvragen of ze vreselijk ziek is, want dat is ze zeker. Of ze verteld de waarheid en heeft dus kanker, wat een vreselijke ziekte is. (maar gelukkig steeds vaker behandelbaar) of ze is vreselijk ziek omdat ze het allemaal verzint. (en helaas is daar minder makkelijk vanaf te komen)

Ik ken zelf ook iemand die ik ervan verdenk ziektes te verzinnen. Zowel bij haarzelf als bij haar kinderen. De meest gekke dingen komen voorbij, maar de symptomen zijn er nooit. Tja, ik laat ze maar. Het jammere is wel dat mocht er ooit echt iets gebeuren daar dat ik het dan waarschijnlijk ook niet zal geloven, want wat is nu waar en wat niet?

Deel Deze Pagina