Pijn aan de linkerkant van mijn onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babywens2011, Sep 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben momenteel 29 weken in verwachting en heb al een paar weken last aan de linkerkant van mijn onderbuik. Nu was dit eerst niet zo erg en dacht ik dat het mijn banden waren. De laatste dagen is de pijn wel veel heviger geworden en zodra ik beweeg voel ik weer die drukkende/stekende pijn onderin. Wel is het zo dat ons kindje al met zijn hoofdje omlaag ligt en het kindje ook al vrij laag ligt.
    Kan het dan toch goed zijn dat dit gewoon mijn banden zijn? Of kan dit duiden op een blaasontsteking of iets anders?

Groeten Babywens

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Mijn eerste gedachten zou inderdaad je banden zijn. Het zouden ook je darmen kunnen zijn. Hoe is je stoelgang? Het einde van je darm eindigt links. Ik denk niet een twee drie aan een blaasonsteking maar checken kan nooit kwaad! Geef het bij je volgende controle aan bij je verloskundige! En indien je je zorgen maakt of de pijn word steeds erger dan eerder aan de bel trekken!

Imke

3. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Mijn stoelgang is volgens mij gewoon goed. Voordat ik zwanger was deed ik zo'n 1 keer in de 2 a 3 dagen een grote boodschhap ;)
    Sinds ik zwanger ben is dit bijna elke dag.. Doet ook geen pijn ofzo, dus gaat gewoon goed! Zou het ook kunnen dat de baby al wat aan het indalen is?

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi

dan zou ik de klachten aan beide kanten verwachten maar het kan zijn dat je kindje pogingen onderneemt en vooral links belast.

Imke

5. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat zou kunnen inderdaad, want het is echt alleen aan de linkerkant. Is het dan normaal dat je banden dag in dag uit meerdere weken pijn doet?

6. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had gisteren ongeveer een uurtje flinke last van menstruatiekrampen.. Deze kwamen en gingen, zaten alleen geen hoogtepunten in. Is dit een vorm van indalingsweeën?
    Of is dit normaal en kan dat vaker voorkomen?

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi,

rond de 30 weken heeft het kindje een groeispurt en daardor groeit je baarmoeder ook ineens sneller. Hierdoorn kun je flink last hebben van je banden. Is vervelend, maar een bekend verschijnsel.

Groetjes Brigitte

Share This Page