Pizzabezorger fooi geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Ir3n3, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik geef wel altijd fooi. Zeker als ze door zulk rot weer als nu moeten.

Als ze veel te laat zijn, dan geef ik niks.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee als je al betaald hebt, dan zou ik geen fooi meer geven, jammer dan!

Ik vind het soms ook moeilijk hoor, met fooi geven, want wil ook niet knieperig overkomen.

Wij hadden van de week wel eten hier aan de deur laten bezorgen en het kostte 24 euro en we betaalden met een briefje van 50 en we zeiden er bij: "Maak er maar 25 euro van" dus euro fooi.

In een restaurant rond ik het bedrag ook weleens af. Maar dan alleen als het bijvoorbeeld 48 nog wat kost, dan maak ik er 50 euro van. Niet als het bijvoorbeeld 45, 50 kost.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als ik via Ideal betaal dan geef ik geen fooi. Als ik contant betaal dan rond ik het netjes af.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Eensch!

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik geef wel fooi als ik gewoon besteld hebt, maar via Ideal niet...als het regent dan wel, vind het dan zo sneu.

6. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    mmm...weet eigenlijk niet waarom ik geen fooi geef via Ideal. Raar! Ga het vanaf nu wel doen, die één a twee euro kan ik ook wel lijden :)

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik geef altijd fooi op zijn minst 3 euro en kapper altijd 5.
    Als ik iemand niet mag niks... hahahaha :D maar dat gebeurd zelden.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier met contante betaling altijd fooi, maar idd via Ideal dan geef ik geen fooi! Maar dan is het ook echt het tasje aannemen en vlug bedankt roepen en dan "ETEN!!!!!"

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Als je via Ideal betaald zitten er altijd extra kosten aan verbonden dus nee ik geef ze nooit fooi.

Als ik contant betaal wel

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb nog nooit met ideal betaald voor eten bezorging dus weet niet wat ik zou doen.
    Ben gewend wel altijd wat fooi te geven, tenminste als ze op tijd zijn anders niet;)

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je bedoelt dat ze dat doorberekenen in het eten? Tjah, die extra kosten zijn zij weer kwijt aan de bank als het niet meer is ;)

Ik zou wel fooi geven, nu heb ik met eten bestellen nog nooit betaald via i-deal, maar dan nog zou ik wat fooi geven doe ik contant ook. Zoals al gezegd is: Zoveel verdienen ze nou ook niet.

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nee hoor als ik 2 pizza's bestel dan kosten die bijv. 15 euro dan komt er 2 euro bezorg kosten bij en 1,25 transactie kosten..;)

En als ik ze bel en het contant af reken betaal ik gewoon 15 euro.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan zijn die transactiekosten niet doorberekend in het eten maar extra (dus eigenlijk wat ik bedoelde, de kosten zijn geen extraatje voor het bedrijf zeg maar), maar die transactiekosten gaan rechtstreeks naar de bank als het al niet meer is.

Wel vreemd dat als je contant betaald dat je dan geen bezorgkosten betaald maar via ideal wel ;)

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als ik online betaal dan geef ik geen fooi..
    Behalve 1 x toen ze iets fout hebben gedaan met de bestelling (ze hadden er 2 salades bij gedaan terwijl we 1 salade en 1 anders iets erbij hadden besteld) die jongen weer helemaal terug op zijn scooter om vervolgens weer netjes aan te komen met het juiste prodcut toen heb ik hem wel een euro gegeven!
    Maar anders doe ik dat eigenlijk ook niet...

Deel Deze Pagina