Pizzarette/pizza gusto etc

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mag ik vragen op welke manier de pizza's uit pizzarette lekkerder zijn? Rijzen ze daarin beter o.i.d.? Ben even oprecht benieuwd. Ik maak regelmatig zelf pizza's in de oven, maar krijg de bodem toch net niet hoe het hoort.

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Vanaf hoelaat is dat?

3. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Vanaf 17:00 tot 20:00 uur is het VIP avond, 20% korting op 2 artikelen naar keuze en 25% korting op het speelgoed. Ik kreeg een mailtje omdat ik een klantenkaart heb maar het geld voor iedere klant :)

4. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Laat je het deeg wel twee keer rijzen? Ik vind pizza uit de oven heerlijk, met een lekkere bodem.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België blijkbaar niet. Ik zie er toch niks van :(

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb hem net inderdaad voor 32 euro gekocht. Heeft iemand een goed doe het zelf recept voor het deeg?

7. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    België en Nederland hebben inderdaad verschillende acties :(

Voor deeg gebruiken wij altijd kant en klaar deeg of zo'n doosje waar alleen water bij hoeft...

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd (met kant en klaar deeg van de ah). Wat een lekkere pizza's zeg! Onze peuter vond het helemaal prachtig. Het is wel handig er een wekkertje bij te gebruiken.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113

Even offtopic als je een pizzaplaat of pizzasteen mee verwarmt in de oven op de heetste stand dan pizzadeeg,saus topping naar keuze. Ongeveer 10/12 min en je hebt een krokant bodem

(Pizzadeeg recept van Jamie Oliver is een aanrader, ook de saus is lekker en eenvoudig)

10. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Het heeft volgens mij met de hitte te maken. Een gewone oven kan vaak maar tot een max. van 250 graden. Langere baktijden, meer kans op uitdroging en daardoor een mindere knapperige bodem. Onze pizza gusto wordt warmer, door de stenen kap die erover heen zit. Je creëert hiermee een ministeenoven met hogere temperaturen dan een gewone oven. Wij hebben trouwens nu ook een pizzasteen in de oven en dit maakt de zelfgemaakte pizza's een stuk lekkerder. Je hoeft trouwens geen echte pizzasteen aan te schaffen, een goedkope betontegel in je oven werkt net zo prima. Verder blijft de basis natuurlijk je deeg. Goed laten rijzen (bij voorkeur twee keer) en bloem tipo 00 gebruiken.

Deel Deze Pagina