Ja zo doen wij het ook. Hoef je amper te wachten. Sowieso doen wij iets als pizzaretten en gourmetten niet om je continue vol te proppen, maar nemen we daar de tijd voor.
Onze meiden vinden het veel leuker dan gourmetten omdat ze hun pizza's zelf mogen en kunnen beleggen. Ook zijn ze beiden verzot op pizza. Het duurt inderdaad langer voordat je kunt eten. Wij trekken er echt een avondje voor uit. Bij ons zijn we binnen een uur of anderhalf klaar met gourmetten. Is dan 1 groot vreetfestijn, heel de plaat ligt vol. Vind ik persoonlijk ongezelliger dan het pizzarette.
Kzal het zien binnenkort. Ik vermoed dat wij geen 12 minuten bezig zijn met het eten en beleggen van een pizzake en dat dat wachten (zoals bij gourmet) het niet zal worden. Maar wie weet valt het wel mee.
Wij hebben het zaterdag gedaan en het was erg leuk. We hebben de pizzarette via marktplaats gekocht en hebben er dus geen gebruiksaanwijzing bij. Ik las op internet dat je de pizza op het schepje moet laten liggen in de pizzarette, klopt dit? Wij hadden dus dat de pizza een beetje op het schepje vast gaat zitten en dat je het dan moet los wrikken. Om dan de volgende belegde pizza erop te krijgen was erg lastig omdat het schepje dus erg heet is en de pizza dan niet goed wil schuiven. Doe ik dan iets fout?
En hoe lang zit je dan aan tafel of ben je er dan mee bezig? Want ik las elders dat uw zoon er 8 eet.
Ik lees nooit gebruiksaanwijzingen maar wij laten ze nooit op het schepje liggen. Daarmee schuiven we ze er alleen in en halen we ze er weer mee uit. Ik kan me voorstellen dat als je hem op het schepje laat liggen dat het ook langer duurt voor de bodem krokant is.
Alleen die 1e is 12 minuuutjes. De pizza's erna als de pizzarette goed heet is duren meestal een minuut of 5 a 8 max (ligt ook beetje aan hoe royaal de pizza word belegd en met wat). Eigenlijk hoeft alleen de kaas te smelten en het beleg warm te worden. Met verse bodem moet die natuurlijk nog gaar worden maar wij gebruiken kant en klare bodem dus dat is ook alleen een kwestie van warm en krokant worden.
Pizzarette duurt hier zeker wel een uur/1,5 uur. De eerste duurt het langst, daarna vind ik het vrij vlot gaan.
Bij ons gaat het net als bij @GossipGirlxoxo. De eerste duurt even, maar daarna zijn ze in max 5 minuten klaar. Ik maak het deeg altijd zelf en we rollen het goed dun uit. Met wat bloem eronder (en uiteraard beleg erop) leggen we ze op de pizzarette en dan worden ze lekker knapperig. Wij hebben ook een Emerio.
Op het schepje laten liggen idd. Net als de pannetjes bij een gourmet. Als de pizza een beetje vastzit gebruiken we een klein mesje om hem los te steken. Als je de pizza's zonder schepje in het apparaat legt dan wordt dat apparaat helemaal vies. Wij hoeven buiten de schepjes nooit iets schoon te maken. Een pizza in een gewone oven leg je ook op een rooster of bakplaat ipv op de bodem van de oven, zo moet je dat eigenlijk zien.
Hier ook zoiets. De eerste 3 pizza's belegt iedereen ook al als de andere er nog inzit en als de ergste honger gezakt is zie ik dat iedereen de nieuwe pizza pas gaat beleggen en bakken als de pizza daarvoor op is waardoor er wat meer getafelt en gekletst word tijdens het wachten ipv dooreten.
Dat weet ik dus niet, heb 2 merken waarvan ik de ene fijner vind. Ze staan allemaal op de zaak in de werkplaats opgeslagen ivm ruimte gebrek in huis dus kan niet voor je kijken. Ik ga even zoeken of ik in mijn mail de bestelling terug kan vinden en daarop het merk kan zien van degene die ik fijn vind.
Daar zit wat in, al is mijn ervaring dat die zwarte bodems met antiaanbak laag zo schoon zijn als je ze afneemt op het moment dat ze nog niet volledig zijn afgekoelt.
Wij hebben een metalen (zilverkleurige bodem) dus met die zwarte geen ervaring. Maar ik vind het heel fijn dat je aan het apparaat niks hoeft te doen
Dit dus haha. T duurt me veel te lang. Heb zelf een giga oven. Dus bak liever een grote plaat pizza met elke 10 cm ander beleg en die snijden. Op een of andere manier plakte t deeg ook, Brande alles aan maar niks echt gaar. Ik heb best wat geduld maar dit werd hem niet. Bijna kwartier wachten op 1 mini pizza....... Weetje hoelang t duurt voor mijn buikje vol is.... Te lang haha
Gevonden in de bestel geschiedenis van Bol.com. Ik heb er 2 van deze Emerio pizzarette Cool Wall 6 persoons Achteraf had ik er trouwens liever 3 voor 4 personen dan 2 voor 6 personen omdat dat aan een niet ronde tafel makkelijker is met de tafel indeling. Nu zijn er namelijk altijd 2 mensen die het vakje niet voor hun plekje hebben en tijd een beetje moeten hangen over de tafel heen om bij het juiste vakje te komen.