Hoi! Vandaag weer voor controle geweest bij de gyn, ben morgen 38 weken zwanger! Eerst een groei-echo, waaruit bleek dat de bloeddoorstroming prima is, er nog genoeg vruchtwater is, alleen de werking van de placenta wel op zijn einde loopt. Nu vraag ik mij af of de natuur dat als seintje ziet en dat dat dus reden kan zijn dat de bevalling snel begint. Of kan je met een niet goed functionerende placenta best nog weken doorlopen? De gyn zei dat hij me over 2 weken (mits ik niet eerder beval uiteraard) wil toucheren en evt strippen (ben dan op 1 dag na 40 weken zwanger). Weet niet of het een te beantwoorden vraag is hoor, maar ja..ben inmiddels zooooooo benieuwd naar het hummeltje dat ik het liefst zou horen: meid, vannacht begint het hoor! Liefs Emma 8)
hoi Emma, als we zouden kunnen voorspellen wanneer je bevalt zouden we rijk zijn! Dat de placenta op raakt kan een teken zijn dat het niet zo lang meer duurt ja. Maar zoals je zelf al zegt, het kan nog best een poos duren. Ik kan er helaas dus niks van zeggen en hoop natuurlijk met je mee dat je snel een kindje in je armen hebt! Van buitenaf, met de echo, is het altijd lastig te zeggen hoor of de placenta echt op is....Als alle andere controles prima waren valt het waarschijnlijk nog reuze mee. Ik wens je een goede en mooie bevalling toe! Mirjam
hoi Emma, als we zouden kunnen voorspellen wanneer je bevalt zouden we rijk zijn! Dat de placenta op raakt kan een teken zijn dat het niet zo lang meer duurt ja. Maar zoals je zelf al zegt, het kan nog best een poos duren. Ik kan er helaas dus niks van zeggen en hoop natuurlijk met je mee dat je snel een kindje in je armen hebt! Van buitenaf, met de echo, is het altijd lastig te zeggen hoor of de placenta echt op is....Als alle andere controles prima waren valt het waarschijnlijk nog reuze mee. Ik wens je een goede en mooie bevalling toe! Mirjam