Ik zing het wel uit tot morgenochtend en dan bel ik Sowieso de tandarts wel. Maar ik vroeg me af hoe het nou zou kunnen zitten. Ik heb last van mijn kies links onderin. De laatste. Die brak in oktober af, is opnieuw gerepareerd en sindsdien echt gevoelig voor kou. Foto's gemaakt, niets te zien, even afwachten hoe het zich ontwikkelde. Het schijnt een diepe vulling te zijn en dus konden de zenuwen wat geïrriteerd zijn. Het ging gelukkig over. Maar sinds vorige week begint het weer te zeuren. Eerst af en toe en sinds gisteren wel doorlopend en pijnlijk dat ik paracetamol ben gaan slikken. Ik weet zeker dat het die laatste kies is, maar het straalt uit naar mijn kaak en zelfs naar het boven gebit. Je zou haast niet meer weten waar het vandaan komt. Ik heb geen koorts ofzo. Ook niet persé een dikke wang, wel ietsie dikker als je heel goed kijkt. Het rare is dat ik in de kies naast die pijnlijke dus een pijnlijke plek heb in het tandvlees. Als ik daar dus op druk is dat gevoelig. En lijkt het ook of het daar vandaan komt. Maar warmte en kou kan ik daar goed op hebben en niet in die achterste. Kan het zijn dat er nu wel een ontsteking zit die via die tweede kies een weg wil vinden? Ik heb dat dus de vorige keer ook gehad. Het is net of het tandvlees is ontstoken, je ziet alleen niets van het geheel. Iemand hier die er wat van begrijpt en dit op een droge, theoretische manier uit kan leggen? (dat helpt mij altijd om mijn angst enzo te relativeren) Het is dus de achterste links onderin en met kou erg pijnlijk. Zonder paracetamol is zelfs het temperatuurverschil met mijn tong erg pijnlijk. Kan ik het amper aanraken. Vrijdagavond wilde ik er wat sensodyne op smeren.. ik dacht echt dat ik dood ging, zo''n pijn deed het (dacht gevoelige tandhals enzo.. vaker gehad)
Is denk ik zenuw pijn. Ze hebben een diepe vulling gezet en waarschijnlijk de zenuw geraakt die is gaan ontsteken nu. Denk dat het een wortel punt behandeling wordt. Heb dat ook gehad. Viel mij mee.
Klinkt idd als zenuwpijn. Kies laten trekken ben je overal vanaf.. Voor nu kan je ook ibuprofen nemen, dat werkt beter dan pcm ivm ontstekingsremmende werking
Kies gelijk laten trekken is nogal radicaal. Ik denk dat het een wortelkanaalbehandeling gaat worden. Helaas ben ik daarin ervaringsdeskundige. Maar het goede nieuws; ze verdoven je en dan voel je er niets van. En ik zou voor nu ibuprofen nemen. Sterkte....
Bedankt zover.. pff bah..ik heb al zoveel gehad met het gebit. Een wortelpuntbehandeling heb ik al eens gehad bij de kaakchirurg. Dat was eigenlijk pijnloos. Dit is geen sterke kies meer. Hij is al twee keer gemaakt, diepe vulling. Ik denk dat trekken dan het beste is. Zucht... heb twee paracetamols genomen en is nu goed te doen. Vanochtend om 8 uur ook twee en die deden niets. Moet wel zeggen dat ik om 9 uur heb hard gelopen in de kou.. dat was vast niet handig. Na een warme douche en wat ontspanningsoefeningen ging het wel redelijk en heb ik pas rond half zes wat ingenomen.
Ja ik doe niet aan wortelkanaalbehandeling in kiezen (die uit t zicht zijn) heb t bij mn ex gezien toen, mega veel geld kwijt en die kies bleef ellende bezorgen, uiteindelijk moest ie er alsnog uit. Bij mn zus net zo.. Ben zelf werkelijk als de dood voor de tandarts, dus dan maar meteen eruit haha scheelt een hoop ellende. Maar goed dat is mijn ervaringen met wortelkanaal he
Ik ben zeker niet tegen en als het even kan, behoud ik de boel het liefst zoveel mogelijk. De vraag is of het met fatsoen nog kan, omdat deze kies al niet zo sterk is.
als je er tegen aan tikt, doet het dan zeerder? hier gestopt met tellen na de zesde wortelkanaalbehandeling.. ken 't onderhand ook wel de behandeling doet geen zeer, het proces ervoor des te meer. Zodra je tussentijd qua pijnstilling voorbij is, opnieuw pijnstilling slikken. Zo bouw je een spiegel op en werkt het beter. Daarom deed ie van vanochtend ook minder dan nu. Dus voor of in de nacht gewoon even weer pcm of ibu slikken.
Ja..dat is ook gevoelig. Maar ik kan er wel mee kauwen. Ik heb afgelopen nacht om een uur of twee wat genomen en toen rond acht uur.
Meteen gebeld om 8 uur, ik kan gelukkig om 9 uur al terecht. Echt , ik ben een doorgewinterde tandartsbezoeker (wortekanaalbehandelingen, trekken, plaatje, brug, kroon, tandvlees correctie, boren, vullen, wortelpuntbehandeling en ga nog even door) en toch blijf ik elke keer bloednerveus.
Dat was niet fijn... De kies zit er nog in. Ik heb me laten overtuigen. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad. Op zich heb ik ze tot nu toe allemaal redelijk pijnloos ervaren. Deze was de minst fijne zeg maar. Het verdoven deed echt zo ongekend veel pijn. De behandeling zelf ging wel. Nu moet de boel uitwerken en moet het weer beter gaan. Eruit kan altijd nog, al was dat wel het eerste waar ik aan dacht. Ik heb het nog gezegd zelfs in die stoel "ik zie dat geduw en getrek in die kanaaltjes echt niet zitten... kan het niet beter ... " Afwachten dus. Dat stuk hebben we weer gehad.