Plaats hier een ja, als...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door zwangerevrouw, 1 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Nee en Nee!
    Kerst zal bij ons exact hetzelfde gaan als vorig jaar. En dat vinden we helemaal geen verplichting. We hebben afgelopen jaar nog nooit zo vaak de familie gezien, en dat is altijd fijn en gezellig.

Ik merk niet minder andere verplichtingen. Kinderen gaan nu gewoon naar school en sport. Incl. Alle rompslomp die daarbij komt met brengen en halen, en als nadeel dat wij niet kunnen mee kijken. Werk is er ook nog steeds, en daar moet ik heen, en heb ik ook afspraken voor die allemaal digitaal moeten wat vaak veel meer tijd kost ipv even een 5 min overleg gaat t nu direct die hele ingeplande tijd kosten.

En ik mis juist de vrijheid en spontaniteit om op vrijdagavond even met zn allen uit eten te gaan. Om zomaar langs te gaan bij vrienden. Om zaterdagochtend te denken, kom laten we naar de dierentuin of bioscoop gaan. Om spontaan een weekendje weg te gaan. Om plannen te maken voor de kerstvakantie, voorjaarsvakantie, zomer etc.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    JA absoluut JA.
    Ik kon weken buikpijn hebben van kerst met mijn schoonfamilie, vreselijk vind ik die poppenkast. Nu kom ik er dus onderuit.
    W.b.t. verplichtingen vind ik het ook heerlijk. Niet meer van sport naar sport, verjaardagen, feestjes, familiebezoekjes etc. Ik ben zo ontspannen sinds maart. Neem de tijd om te netflixen, te hobby'en , te wandelen. Ik geniet!

Zuul, mum2be2, zwangerevrouw en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik vind een hoop voordelen, maar ook nadelen aan Corona.

Ik ben een persoon die erg op zichzelf is, en zich prima thuis kan vermaken.
    Ik maak ook heus wel eens een praatje hoor, met een kennis of de buurman of wie dan ook! Maar de afstand vind ik wel prettig, en lekker veel thuis zijn vind ik ook erg fijn!

En mijn zoontje gaat mede door Corona niet naar de psz.
    Het was sowieso een twijfelgeval, maar ivm Corona gaat hij sowieso niet.
    Wat voor ons dus weer als een voordeel voelt. :D

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik vind het een voordeel dat we nu voor sinterklaas niet af hoeven te stemmen hoeveel we allemaal aan onze eigen kinderen geven. Mijn zus en ik hadden vaak andere ideeen en om de kinderen toch het gevoel te geven evenveel te krijgen, was er eerst veel discussie nodig.

En ik hoop verder dat vooral anderen inzien dat verplichtingen geen verplichtingen zijn. Ik hoor zo vaak als antwoord op de vraag hoe het gaat, dat het druk is. Maar dat doe je je zelf aan door op elke uitnodiging voor verjaardag in te gaan. Een moment van bezinning dus.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Nee, ik vind het nooit een verplichting om sinterklaas/kerst met familie te vieren. Wij gaan altijd een weekend weg met familie rond 5 december en ook kerst vieren we normaal samen. Ik vind het enorm jammer dat dat nu niet door kan gaan.
    Maar we gaan er natuurlijk wel wat van maken. Aanpassen aan de situatie en er toch iets feestelijks van maken.

Nee, ik vind het nu niet per se veel rustiger. Dat was het wel tijdens de lockdown in maart/april. Maar nu gaat veel toch wel door (ortho, gesprekken met school, etc). En alle andere afspraken (etentjes met bv vrienden e.d.) vind ik juist jammer dat het niet door kan gaan.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  6. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Wij ontvangen altijd ons beider giga grote families met kerst. 25 man per avond makkelijk. Iedereen doet iets, maakt iets, speelt spelletjes of stookt een vuurtje.

Gaan we echt zo missen dit jaar

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    INTJ toevallig? Ik was altijd al aardig op mezelf, heb er dan ook verdraaid weinig "last" van heel eerlijk gezegd. Ja wat onhandige momenten zodra er iemand zorgbehoevend/terminaal wordt, dan kan t ineens een draak situatie worden. Maar regulier...vind t wel relaxed, alleen geen bal op de tv

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja en nee... sommige dingen mis ik wel. Maar andere dingen...

ook vind ik het verplichte zoenen enzo bij verjaardagen enzo gewoon voorbij moet zijn nu.

Zonnestralen en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Plus 1. Ik vind niks “ja”

Als ik echt voordelen moet benoemen 2:
    - deels thuiswerken mag van mij blijven (maar dan 2 dagen per week ofzo)
    - restaurants hebben nu ook hele leuke dingen om af te halen. Soms wel leuk om een saaie zaterdagavond zonder oppas op te fleuren :roflmao:

Anouk2005 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Een dikke nee!
    Ik mis heel veel dingen. Vooral het onbezorgd dingen doen. Ik merk ook aan mensen dat iedereen zo’n kort lontje heeft, snel geirriteerd, gehaast etc.

hummeltje5, Axia, Wellesnietes en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Nee

Syane vindt dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hell no.

13. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zie er ook echt geen voordelen meer aan, niets kan nog op een ontspannen manier...Mijn zoon sloopt zijn broeken bij het leven omdat hij altijd op zijn knietjes speelt maar even nieuwe kopen is niet leuk meer.Voorheen kon je op het gemak in een winkel lopen,nu niet, als je iets aanraakt en weer teruglegt omdat het toch de verkeerde maat is word je al aangekeken...Loop je per ongeluk aan de verkeerde kant dan word je al boos aangekeken.In de bus is het waardeloos,als je iets te dicht bij een ander dreigt te gaan zitten krijg je al boze blikken dus maar op de fiets (10km).Ik mis juist de feestdagen sfeer in de stad/dorp enz.De voorpret, de sintintocht enz.Als je een dagje weg wil kan het niet meer spontaan en moet je al je gegevens invullen...Mijn zoon word panisch van mensen met een mondkapje omdat hij een deel van de communicatie uit gezichtsuitdrukkingen haalt en het nu helemaal niet meer snapt wat mensen bedoelen (ASS).Dus nee, geen voordelen in tegendeel....

hummeltje5 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Normaal zou ik op je stellibg kerst nee zeggen. Dit jaar.. ja.. dan loop ik op zn einde..dus dit jaar vind ik wel fijn dat ik niet overal heen hoef.

2de stelling. Nee. Benbeen vlierefluiter... de muren komen op me af

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik vier al 17 jaar geen kerst meer, daar heb ik geen corona voor nodig. :roflmao: Snap het ook niet zo, je bent toch nergens toe verplicht? Als je geen kerst wil vieren dan doe je dat gewoon niet, lijkt mij.

Zuul en Zara75 vinden dit leuk.
  16. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Ja. Hier een baby die snel overprikkeld is. Dus fijn dat we niet 2 drukke dagen hebben met kerst.
    Voor m'n andere zoons vind ik het wel heel sneu.
    2 zijn er volgende week jarig en ook dat kan niet normaal gevierd worden. Dat vindt ik voor hun wel zielig. En aan de ene kant vind ik het fijn om het huis niet vol te hebben. Maar nu willen ouders en broers en zussen natuurlijk toch komen. Dus hebben we veel dagen visite. Kijk ik niet naar uit......
    Wat ik echt positief vind, is dat ik niemand meer die 3 verplichte zoenen moet geven. Bij mijn schoonouders is dat echt bijna dwangmatig als je elkaar ziet en weer weggaat. Terwijl ik helemaal niks met ze heb. Van mij mag die 1,5 meter maatregel nog wel wat jaartjes blijven. Als voor de rest dan alles weer kan.:|

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe ga je dit volhouden als de coronacrisis -ooit- over is?

18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Deels.

Ik doe sowieso niet aan verplichtingen, diesel leg je namelijk jezelf op:p
    Als wij kerst met het gezin willen vieren dan heeft de familie gewoon pech. Nee is immers ook een antwoord.

Wat ik daar in tegen wel fijn vind is dat er tijdens de kraamperiode als de kraamzorg aanwezig is geen visite mag komen en we het zo wat makkelijker kunnen spreiden :D

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Dan ga ik weer gewoon verder met hoe het ging, masker op en gaan. Maar niet bij alles echter sommige dingen kun je gewoon niet onderuit vind ik, ook als je ze niet leuk vind

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Nee en nee.

Vind het mega ongezellig en ik baal er vanaf dat helemaal niks meer (spontaan) kan.

Omdat hier alle opa’s en oma’s in de risicogroep vallen kunnen we bij de minste verkoudheid het wel vergeten om op visite te gaan.

We hebben mijn schoonvader voor het laatste gezien in februari omdat hij in het buitenland woont.

Elk jaar vieren wij met veel plezier ondanks dat het altijd een enorm geregel is. Zie het ook niet als verplichting. We doen het zo omdat we dit willen.
    Ik kijk er nu dus ook niet naar uit met deze maatregelen.

Deel Deze Pagina