Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Dat is hier ook! Hij kijkt alleen naar lekker en niet naar prijs of houdsbaarheiddatum ;)

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Echt wel! ;) Bij de Aldi een doos met 6 zakjes voor 6-8 pannenkoeken voor EURO 2,39 (of was het nou 2,99?). 440 cc melk erbij, mixer erop en klaar is je beslag! Zelfs als ik uitga van de 2,99, kost me dat dus per zakje (en dus 6-8 pannenkoeken) net geen 50 cent. Ja, okay daar komt dan nog (bijna) een half pak melk bij (liter bij de Aldi is EURO 0,49, dus EURO 0,25) dus dan betaal ik voor 6-8 pannenkoeken net geen EURO 0,75......

3. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    We doen 1x p/w boodschappen met lijstje, maken weekmenu, was alle kleding op 30gr, handdoeken en ondergoed,sokken op 60gr en alleen na 2300 uur of weekend wassen.Hangen het op nooit droger gebruikt.
    Kijk vaak op mp gratis op te halen of via google.
    Zo heb ik onze babykamer voor 10,-(kast,commode,ledikant en linnengoed) Babykleding via mp of anders of gwn zeeman/wibra want ze groeien er tog snel uit.
    Vergelijk altijd aanbiedingen van supermarkten.
    Koffiepads altijd van de hema lekkere koffie 20 pads voor een euro.
    Koop altijd het goedkoopste bmerk.
    We hebben geen auto,vriend heeft student ov en dochter gaat op de fiets naar school en als ik een x na het zh moet in andere stad heb ik 40%kortingskaart die ik vergoed krijg en die heb ik er al lang en breed uit gehaald(50,- p/j)
    We hebben een klein hondje en kat die eten gwn goedkope brokken en drinken water.
    Zakje hondevoer doen we 2 weken mee kost nog geen 2,- kat idem.
    Af en toe verwen ik ze met kuipje vlees a 30cent en snacks voor hun goedkoop bij de wibra.
    Tot voor kort rookte ik ook en vriend rookt nog steeds maar we maakten zelf sigaretten l&m tabak 13,- en filters(per 2wkn) 1,15 deden we met ze 2en een week mee.

Lidl is soms duurder dan bijv de plus goed kijken dus dit heb ik heel goed gemerkt en ook dat sommige dingen egt duurder worden bij de lidl bij eerst 2 1/2 kilo aardappel was eerst 0,89 nu gezien voor 2,69:$

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar dat heeft denk ik ook wel met de veilingprijzen te maken. De Elstars zijn nu bijvoorbeeld heel erg duur (3,15 voor 1,5 kilo zak bij de Lidl) maar dat komt door de hele slechte oogst van dit jaar (10-20% van wat het normaal is). Dus dan ben je in principe bij een andere winkel niet perse goedkoper uit want dan zijn ze daar ook duur.

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    hmmm moet van de week toch weer naar de aldi, zal dan wel even kijken. wij eten zo weinig pannenkoeken of poffertjes dat ik het dan wel weer fijn vind dat het kant en klaar is. is voor ons een van de makkelijke gerechten als ik ook eens geen zin heb om te koken.
    lekker makkelijk ;)
    Woensdag moet ik de hele dag naar school, dus ik weet hoe simpel ik woensdagavond eet, magnetron, pieppiep poffertjes :D

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    llkh1984: ik neem ze ook altijd mee als we op vakantie gaan. Gewoon drie zakjes in het boodschappenkrat, kan ik op vakantie 3x pannenkoeken maken. Wij gaan altijd vakantie in Italië en daar kost zo'n kant-en-klaar fles met pannenkoekmix rond de 4 euro!!!

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

de kant en klaar pannekoeken of poffertjes zijn makkelijk in te vriezen.
    ik koop ze vaak 2 halen in betalen en in de vriezer.
    soms loopt een dag anders en dan wil je snel eten. Voordeel is dat je goedkoop snel eet! (friettent is veel duurder)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind die kant-en-klare pannenkoeken net zeemleren lappen of ligt het aan mij :(

9. Islah

Islah Niet meer actief

Bij mij kunnen ze niet opgerold worden, dan breken ze ofzo.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hihi alleen die van Jan zijn lekker vind ik!

Ik koop ook vaak bij Lidl gehakt voor 2 euro, daar draai ik soepballen van en de ene helft gooi ik dezelfde avond in de soep en de andere helft vries in.
    Ik heb laatst gekeken naar wat ik in een week uitgegeven had in de supermarkt en bleek dat ik 177 euro had uitgegeven... Dus hier moet ook echt de knip dicht ( of hoe noem je dat);)

11. brenda1976

er zit een hoop verschil in, maar ik vind gewone pannekoeken lekker.
    Maar mijn zoons vinden ze heerlijk!

12. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Het valt mij juist vaak op dat fruit en groenten in de supermarkt vaak goedkoper zijn. Bij de Lidl koopt je echt fruit en groenten voor spotprijsjes maar ook bij de AH is altijd wel groenten/fruit in de aanbieding. Ik koop altijd 3 x groenten onder de euro (liefst onder 0,75) en dat lukt bijv. prima bij de AH. Ook al koop ik fruit zoveel mogelijk in de aanbieding, het blijft naar verhouding duur! Maar ik wil uiteraard wel fruit blijven kopen :).

Brood bij de bakker zal vast lekkerder zijn maar ik vind 6,65 euro best veel :). Bij AH heb je 3 broden voor 2 euro... Smaken verschillen natuurlijk maar het is maar net wat je gewend bent.

13. brenda1976

tja ik vind brood van de bakker zoveel beter, ik ben van huisuit gewend. Ik merk dat ik minder eet als het niet van de bakker kom omdat ik het niet zo lekker vind.
    nadeel is dat ik andere dingen ga eten, dus per saldo kost het mij meer.

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Zelf pannenkoekenmix maken kost nog minder... Echt, het is dat je geen 7 dagen per week pannenkoeken kunt eten maar anders zouden we véél minder kwijt zijn aan de boodschappen.

Recept Basisrecept Pannenkoekenbeslag | Smulweb.nl

Ik maak de laatste tijd ook vaak hartige pannenkoeken met restjes die ik over heb zoals champignons, tomaten etc. Geraspte kaas erover en klaar. Heerlijk!

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik proef ook wel verschil tussen een heel goedkoop en een duur brood hoor! Maar er zit nog zoveel tussen... Als je een 'middenmoter' probeert (en dan niet even maar écht een paar weken) wen je er vast aan, net als je aan het brood van de bakker gewend bent geraakt :p. Brood komt wel iedere week terug natuurlijk dus als het écht nodig is, kun je erop bezuinigen.

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Nog meer ideetjes...

De pasta-soorten van de Euroshopper bij de AH zijn spotgoedkoop en ik proef echt geen verschil met de Honig-variant. Europshopperpasta is bijv. goedkoper dan die bij de Lidl!

Saus maken met blikjes gepelde tomaat (0,35 ook weer van de Euroshopper) met zout, peper en ui. Combineer met de groenten die je in huis hebt en champignons/paprika.

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Fijn topic,met veel goede tips.

Als je liever niet na de bieb wilt maar wel graag leest,dan kun je voor een leuk prijsje 2e hands boeken bij de slechter kopen.
    Eens in de zoveel tijd haal ik daar een paar boeken en ben dan meestal voor 3 a 4 boeken 10 euro kwijt.
    (en dan geen pockets maar best dikke boeken en bekende boeken)
    Ze zien er ook nog goed uit.
    Dus geen gescheurde pagina's ofzo.

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij bezuinigen op de boodschappen heel erg veel.
    dit doen we door dubbel te koken (swinters) dus 2 keer eten van de stampot enz, zomers is dat wat lastiger maar dan eten we weer meer gebakken aardappels enzo, dan kan kook ik de dag ervoor gewoon wat meer aardappels.

verder kopen we heel veel spullen 2dehands bv op internet of kringloop. we houden niet van luxe dat intreseert ons niet. we hebben geen dure tv, we hebben een groot bakbeest een jaar of 7 geleden van mijn ouders gekregen die ondertussen aan de 2de flatscreen zijn. omdat de eerste naar 4 jaar al kapot was.

ook speelgoed enz veel via internet je hebt tegenwoordig ook op facebook weggeef en aanbod hoekjes per regio en ook daar ruil ik spullen geef ik spullen weg en krijg gratis spullen of koop echt voor een prikke weinig spullen. dat is echt een aanrader.

ook met kleding ik krijg veel stuur ook graag wat terug, er staat ondertussen een doos met kleding van sven klaar die weer naar iemand gaat waar ik wat kleding voor mijzelf gekregen heb. toch mooi als het zo kan.

ook haak ik wel voor mensen in ruil voor bv spullen voor sven of voor een kleine vergoeding.
    ook maak ik zelf kadotjes,

ik speur op internet kortingscodes af als ik bv iets echt echt echt nodig heb. wij gaan nooit over 1 dag ijs als we iets willen, zoeken echt alles uit waar het het goedkoopst is.

tevens betalen we tegenwoordig alles contant, je bent dan veel bewuster van het geld.
    we hebben ook potjes.
    een benzine potje,
    een boodschappen potje
    een overige potje, (voor bijbetaling medcijnen of presentjes enz)
    een sven potje, waar zijn kinderbijslag in gaat.

plus een potje boven, dat mochten we iets overhouden in de maand, dan gaat het daar in, en tot nu toe houden we meestal een heel klein beetje benzine geld over, dus dat sparen we dan op voor kleding die we zelf als geziennodig hebben af en toe, tot nu toe nog niet aangekomen we sparen door tot voor de feestdagen en hopen dan alle 3 iets nieuws te kunnen kopen. gaat ook niet zo hard hoor tis maar een paar euro per maand tot nu toe.

maar zo bewust ik nu van geld ben, ben ik nog nooit geweest. elke cent wordt secuur uitgegeven,

oja we gooien bijna nooit wat weg, als ik het niet red om op te eten door omstandigheden dan kook ik het en vries ik het in komt altijd weer van pas als we eens snel moeten.

we gaan ook nooit friet halen, we bakken dat altijd zelf als we dat al eten.
    nemen altijd drinken mee als we wat langer weggaan zodat we nooit ergens wat hoeven te halen.

maar de belangrijkste is echt contant betalen, dat heeft ons bewust gemaakt.

19. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de liefhebbers die een beetje in de buurt wonen: morgen is er een kinderkleding- en speelgoedbeurs in Oosterhout (N-B)!

verder kun je je verkoopkansen vergroten door niet alleen op MP te verkopen, maar ook via een faceboekgroep, daar zijn er een aantal van.

Aanmelden | Facebook

20. Islah

Islah Niet meer actief

Grappig om te lezen dat de één bespaart door dingen contant te betalen terwijl de ander juist bespaart door te pinnen!

Deel Deze Pagina