Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als ik pin en mijn man pint dan ben ik echt het overzicht kwijt, nu is voor ons heeel duidelijk hoeveel we nog hebben en hoe lang we nog moeten, dus wat je kan besteden, we gaan er nooit overheen.
    ben der heel streng in, en manlief ook.
    mijn neef pint alles en komt elke maand te kort, beiden zitten we in de wsnp, en wij houden over. heb hem al tig keer gezegt doe nou net als ons potjes, en hou je er aan. budgeteren.

2. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Je kan ook de thee laten trekken en dan (zigzag) watten erin dopen en op je ogen leggen. Dat is goedkoper dan een 2e theezakje :)
    Kamillethee werkt wel goed ontstekingsremmend :) Ook goed te gebruiken bij ontstekingen/aften in de mond (evt spoelen als je de smaak niet lekker vindt)

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Pannenkoeken maak je gewoon met tarwebloem:
    400 gr bloem
    800 cc melk
    3 eieren

Klaar ;) Melk is dan nog geen 50 cent, eieren ook, en bloem is 33 cent per kilo, en dan heb je een dubbele portie van wat jullie maken.

Wij pinnen eigenlijk alles, dan heb ik overzicht. Ik schrijf ook alles op vanaf het internetbankieren, maar ik heb hooguit 10 euro contant in mijn portemonnee, anders geef ik het uit aan dingen die ik vergeet. Ook kunnen we zo makkelijker kijken wie wat uitgeeft, anders moet je elke keer de envelopjes doorgeven, en dat zouden wij vergeten.
    Verder geloof ik dat wij hier al aardig zuinig doen :)

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik merk juist dat als ik pin ik kan blijven pinnen. 1x permaand pinnen en in envelopjes doen ga ik nu invoeren. Het moet me lukken met 50 euro per week.

Hopelijk lukt het snel wat over te houden.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij hebben gewoon een kastje gekocht met 4 laatjes, stickertje erop welk potje voor wat is, manlief heeft altijd 10 euro boodschappen geld op zak omdat hij nog wel eens moet stoppen onderwegnaar huis voor iets kleins. maar eigelijk doen we tegenwoordig echt vanaf papier boodschappen en houden ons op een enkel ding daar ook aan.
    wij doen ook max 50 euro per week, deze week hadden we 43 euro. vorige week 49. met ons 3en, we eten tegenwoordig wel echt 4 keer per week verse groente. 1 keer pasta 1 keer brooddag en de andere dag wisselt.

maar iedereen heeft zijn eigen manier, leuk om dat zo te lezen.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

er komen steeds meer 2e hands dameskleding. Ik had er in begin moeite mee. Maar ik ben helemaal om. Dit komt ook omdat een vrouwtje die het verkoopt heel netjes is en alles er perfect uit ziet.
    Ik heb nu echte dure merkkleding voor een prikkie... en ik ga 1x per 2 weken kijken. Daarnaast is veel nog met kaartje! Ik vind echt de moeite waard, dan heb ik bv een espressotuniek voor 7 euro en niet van nieuw te onderscheiden, of zeer mooi nieuw merkjasje voor 10 euro! (kaartje zat er nog aan).
    Ik was het allemaal en de kast in. En nooit gedacht er zo blij mee te zijn! Ik ben veel afgevallen dus best veel kleren nodig, in het voorjaar heb ik alles nieuw gekocht. Dus echt hoop geld kwijt. Nu ben ik blijer met de kleding die ik bij de 2e hands winkel heb gekocht en ik heb nog nooit zoveel complimenten gekregen. Ik ben er heel blij mee.
    zo ik ga mij aankleden, ik ga de kinderbeurzen af, speelgoed en kleding en op jacht naar kinderlaarsjes...
    brenda

7. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Geen broodbakmachine, hoe dan? :)

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik sta zelf met spullen op de neuzelbeurs om extra te verdienen. Nu heb ik daar afgelopen keer een esprit rokje en mexxshirtje samen voor een euro, uiteindelijk was het van de standhouder naaste me, en wil ik hem betalen is het gratis:D en zo wilde hij mijn man ze oude sport halters, en heb ik een espritlerentasje waar ik verliefd op ben:D

Nu weer spullen verzamelen voor de volgende beurs. Had vorige keer echt veel verdient dus kan wel weer wat gebruiken.

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen! wij hoeven niet perse te besparen maar vinden het wel nodig. Er gaat veel geld onnodig weg m.i.
    Eeten kost ons veel geld merk ik. Ik eet heel gezond, kinderen dus ook, man ook. Wat ik ook doe, aanbiedingen etc. we komen niet onder de 100 euro per week? Vaak meer zelfs. Verder hebben we beiden een sport abbo, de mijne kost al 54,00 per maand. Maar dat vind ik echt wel heel erg nodig voor mijn gezondheid.

Leuk om te lezen, sommige dingen zijn toch wel goede tips ;)

Ohja, weet je wat ik pas duur vindt? ik heb vaak ontstekingen en ik moet dan mijn medicijnen zelf betalen. Ik heb nu een slokdarm en keelontsteking en betaal al ene week alle medicijnen zelf, diclofenac kost bijv. flink wat geld en dan alle andere dingen nog. Pff maar wel noodzakelijk.

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik moet veel pillen zelf betalen, maar de diclofinac die ik slik krijg ik wel vergoed, appart dat dat niet overal het zelde is, ik ben alleen basis verzekerd dat is toch overal het zelde.

ik zou ook heel graag willen sporten om het afvallen te ondersteunen, maar heb er echt het geld niet voor.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Dankje voor de tip, had ik niet aan gedacht. Maar ik denk dat het theezakje zelf wel wat geconcentreerder is dan een in thee gedrenkt watje of maakt dat niet uit?

12. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn dochter kreeg laatst ook medicijnen, het was niet eens zeker dat ze die nodig had maar 'om te proberen'. Pfff, en dan betaal je 30 euro voor een paar lullige zakjes poeder! Echt duur hoor, medicijnen.
    Ik koop mijn medicijnen meestal in het buitenland (de pil en ventolin inhalator). Is daar vele malen goedkoper. Maargoed, niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

In de oven natuurlijk, hoe denk je dat de gemiddelde bakker zijn brood bakt :D

Voor inspiratie: Uit de keuken van Levine

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    @medicatie, ik vind het ook echt belagelijk duur. gisteren ook 15euro voor een maagbeschermer die je dus niet vergoed krijgt

@sporten, wij hebben vorig jaar voor 200euro een crosstrainer gekocht, het is dan misschien wel duur, alleen met een abbonnement voor 50euro in 4 maanden er uit. op langer termijn bespaar je daar dus flink mee. Ik gebruik em niet elke dag, alleen tentijde van mijn heup-herstel wel.
    in totaal toch een besparing

15. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Natuurlijk hihi. Alleen t deeg is dat met de hand goed te maken of moet je een machine hebben?

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het prima te doen, je moet wel even goed doorkneden maar het is niet megazwaar ofzo.

17. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Dat 'medicijnen proberen' ken ik ja. De helft van mijn eigen risico is daar nu aan op gegaan, en nog zijn we geen steek verder. Overigens was dit wat mij betreft de laatste keer, a.s. donderdag moet ik er weer heen en dan wil ik een verwijzing.

Qua bezuinigingen hebben wij abonnementen opgezegd en doen we sinds kort voor een week boodschappen. Vooral dat laatste scheelt een hoop geld. Het enige abonnement waar ik geen afstand van kan doen is die van mijn mobiele telefoon, dat blijft een luxe natuurlijk. Maar dat zijn pas belachelijke bedragen!

18. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    voor de bezuinigingen op boodschappen: kreeg net de folder van dew c1000 in de bus. een maandag en dinsdagaanbieding :
    vitaminebox voor 5 euro met daarin:
    1kg aardappelen
    500gr witlof
    500gr sperziebonen
    1kg appeltjes
    1,5kg minneola's

nu alleen nog een witlof recept want dat belief ik niet zo

19. Selly

Selly Actief lid

22 feb 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij, dat zijn mijn (schoon)zussen en ik, houden 1x in de zoveel tijd een kledingparty. Ieder brengt dan kleren in die ze niet meer draagt en alles gaat op een grote hoop. Daarna presenteren we alle kleren aan elkaar als ware het een heuse modeshow en dan is het wie het eerste gilt, mag het hebben. Wat aan het einde overblijft, gaat in de kledingcontainer maar meestal gaan we met armen vol weer naar huis. Je kast wordt er niet leger van maar je hebt wel weer een hele nieuwe kledingcollectie. En o ja, een leuke middag, vooral als het zoals bij ons regelmatig uitdraait op duwen en trekken om de echt mooie stukken :D!

20. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja, ik geloof dat dit voor mij de beste manier van besparen is!

Deel Deze Pagina