bij ons wordt te weinig jam gebruikt, dus ik heb van die mini verpakkingen! in verhouding wel duur, maar goedkoper dan potten weggooien.
Dat hebben wij met de kaas. Kopen we zo'n blok dan gooien we de helft weg, dus plakken zijn voor ons goedkoper.
Maar niet als je het in de aanbieding koopt. Zo had ik van de week veel gekocht, kom thuis en daar liggen folders van de drogisterijen met andrelon die bij hun in de aanbieding goedkoper is
Geen handzeep kopen, maar een grote fles en dan de handzeep navullen. Geen papieren zakdoeken, maar stoffen gebruiken.
Ik kwam er afgelopen week achter dat we per jaar 66 euro aan bankkosten betalen voor de 3 rekeningen die we hebben, het lijkt niets die paar euro p kwartaal maar schrok er toch van. Nu laten we va deze maand onze salarissen op de gezamelijke rekening storten (waar we toch al bija alle lasten vanaf laten trekken) waardoor onze eigen rekeningen opgeheven kunnen worden. Dit scheelt 50 euro per jaar!
ik doe mijn boodschappen bij lidl en aldi.... verder koop ik luiers van ht erk kruitvat in de aanbieding scheelt veel, Thermostaat niet al e hoog, een deken in de avond is voldoende ik was om e 2 dagen en laat het niet op stabelen. Bij mooi weer hangt de was buiten en niet in de droger. ook belangrijk ik kijk regelmtig in e koelkast want een mens gooit qua bedra veel in de vuilnisbak van voedingswaren
Ik koop altijd een stukje kaas. Als ik over heb, rasp ik het (heb een elektrische rasp) en gebruik het dan over de pasta of ovenschotel. Scheelt mij weer dure zakjes geraspte kaas. Verder koop ik nooit yoghurt met bijv. perzik- of aardbeiensmaak. Maar altijd gewoon naturelyoghurt en maak het dan zelf lekker met vers fruit.
Even hier een vraagje weet niet of het al eerder gevraagd is maar om alles terug te lezen Lees het ook veel bij 'boodschappen met een laag budget' er wordt veel ingevroren. Kliekjes die je over houdt, broden, groenten, aanbiedingen enz.. Maar wat ik me dus afvraag 'Hoe GROOT zijn jullie vriezers wel niet?' Ik heb maar 2 laden en die zitten altijd zomaar vol. We hadden een grote vriezer in het hok staan maar die nou juist weg gedaan om te bezuinigen Ik kan bijv. niet echt groot aanbiedingen inslaan en dit dan invriezen gewoon we de ruimte niet voor. Hihi vroeg het me even af want dit is voor mij dus geen optie.
mijn vriezer is groter dan mn koelkast Beneden hebben we de koelkast met zo'n invriesvak erboven. En op zolder staat zo'n grote vriezer met 5 lades, kan lekker veel in hoor. Wij vriezen dus ook 1 persoonsmaaltjes in en elke week hebben we een keer "keuzemenu", kan iedereen kiezen waar die zin in heeft.
Ik neem aan dat een joemangus vriezer ook veel stroomt zuipt, dus dan zou je dat moeten berekenen of het idd goedkoper is.
Dat vroeg ik me dus ook af. Want wij hadden ook een grote vriezer in het hok staan maar die dus weg gedaan omdat dit ons klauwen met geld koste qua energie rekening. Dus als je dat gaat compenseren met wat je bespaart op je boodschappen, ben je misschien wel weer kwijt aan die grote vriezer. Of valt dit bij jullie reuze mee? En wat voor merk vriezer hebben jullie dan? Geen idee trouwens of dit er wat mee te maken heeft
Hangt er helemaal van af wat je in die vriezer gooit. En koop gewoon een energiezuinige vriezer AA+ ofzo, als je die helemaal volstouwt met groente etc, dan kan het op zich echt wel lonen.
Moet zeggen dat ik dat ik niet precies weet hoeveel stroom die verbruikt, maar zal ws een euro of 60- 90 per jaar kosten ( vergelijkbare modellen) dan haal ik het voordeel er wel uit. Ik gebruik m zoveel dat dat het voor ons gezin wel uit kan. ( we hebben m trouwens gekregen voor ons trouwen, dus aanschafkosten hebben we niet gehad)
Ik denk dat dat ook wel weer wat kost een energiezuinige AA+ vriezer kopen? En vraag me af of iedereen hier een energiezuinige vriezer heeft. En als je de berichten leest wordt er dus van alles in de vriezer gegooid en niet alleen groenten. Kan altijd eens kijken wat het kost een energiezuinige vriezer. Wil wel heel graag weer wat meer vriezer ruimte.
3,5 la en ik kom ook regelmatig ruimte te kort hoor. Er liggen sws 3 broden 1 la vlees dus blijft ook niet zoveel over.
Ik vries brood in, vlees, vis, spekjes, diepvriesgroente, pizza, ijsjes, ( ik maak in de zomer zelf ijsjes in van die vormpjes) appelmoes, fruit om daar later saus, of jam van te maken. Paprika. Ik heb nu ook een bak in de vriezer staan waar ik restjes groente in kan gooien, om daar bouillon van te maken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Patat, snacks