Plaats hier je bezuinigingstips; in deze barre tijden heeft iedereen daar wel wat aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Overstappen naar goedkopere energiemaatschappij!

Je internetabonnement, tel etc bekijken en vergelijken met andere providers en dan bellen voor nieuwe aanbieding!! (Als je nuet meer aan contract vast zit)

2. misschien overbodig, maar als je de stoofpeertje in 4en snijd verwijder dan ook de pitten en het klokhuis :D

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zoals ik al eerder zei in dit topic bestaan er weggeefhoeken op facebook.

Heb er nu speciaal eentje aangemaakt op facebook voor mensen met kinderen, iedereen kan daar dus GRATIS spullen aanbieden en ontvangen.

Dus voor de geïnteresseerde https://www.facebook.com/groups/419378741449783/

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Laat je eten uit de vriezer ontdooien in de koelkast. hoeft je koelkast ook weer minder te koelen.

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    jammer ik heb geen facebook

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    na het boodschappen doen alles wat in de koelkast moet bijelkaar zetten en dan in 1x alles erin zetten ipv deur open en dicht steeds voor 1 produkt.

zoveel mogelijk koud water gebruiken je hoeft maar net wat warm water te gebruiken of de kraan op half lauw te hebben dan slaat je ketel al aan.

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Simpel en misschien overbodig om hier neer te zetten, maar de wasmachine en vaatwasser alleen laten draaien als ze echt vol zijn. En niet voor elk glas drinken een schoon glas pakken dan hoeft de vaatwasser niet zo vaak aan. Verder droog ik mijn was zoveel mogelijk buiten, scheelt weer als de droger niet aan hoeft.
    Gisteren mijn telefoonabbo verlengt, maar in plaats van een nieuwe telefoon uit te zoeken een sim-only genomen. Met actietarief voor een jaar dus ben straks voor 8 euro per maand klaar tegenover 30 nu. Na een jaar kijk ik wel weer wat er voor aanbiedingen zijn.

8. minon

minon Niet meer actief

Je vriezer ontdooien in de winter.
    Bij strenge vorst of sneeuw alles buiten zetten in vuilniszakken en dan met bakken warm water voorzichtig in je vriezer zetten. IJs kun je er ook voorzichtig afsteken met een botte ijskrabber van de auto. Alles er weer in en doordat je producten niet of nauwelijks ontdooid zijn is je vriezer ook zo weer koud en heb je direct al minder ijsvorming. Dooiwater wordt namelijk condens en dat gaat gelijk aan je koelleidingen/schappen zitten. Hoe meer ijs hoe meer stroom je vriezer gebruikt.
    Vieze vloerkleden schijn je ook op zn kop dus met de vieze kant naar beneden in de verse sneeuw te kunnen leggen en dat ze dan schoon worden (zegt onze buurvrouw altijd) wat dus de huur van een stoomapparaat / stomerijkosten bespaard. Ook bepaalde vlekken op kleding zouden verdwijnen in de zon. Zelf geen ervaring daarmee.

9. minon

minon Niet meer actief

abo ook nog :)

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

als je nu regelmatig de vriezer leegeet dan blijf niks liggen om weg te gooien :) en dan maak ik het direct schoon, ongeveer 3x pj.

11. minon

minon Niet meer actief

Als je het over de duvel heb ;) de euro 95 ongelood, super 98, en super plus 98 ongelood gaan morgen met 1 cent naar beneden.

12. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm.. vraagje... hahaha

waar doen jullie je zelf gemaakte wasmiddel in?? Heb hier bijna 10 liter in een emmer staan maar waar laat ik het hahahahaha.

Het is bij mij denk ik goed gelukt het is dik nu nog met wassen uitproberen.;)

13. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Hier heeft werkelijk iedereen in de familie- en vriendenkring een lyca-simkaartje. Na de eerste keer opwaarderen kun je onderling gratis bellen en smsen, ook als je geen beltegoed hebt. Bij 10 euro opwaarderen krijg je 20 euro beltegoed. Vaste nummers in Nederland zijn ook voor 5ct, goedkoper dan de meeste prepaidproviders. Mijn man waardeert nooit op en ik wellicht een tientje in de 2 maanden om naar de dokter, school, werkgever, instanties etc. te kunnen bellen.

14. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik heb het in lege frisdrankflessen gedaan, met een trechter.

15. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had nog een mega fles van Witte Reus staan waar meer dan 5 liter in kon. Kwam mooi uit!

Edit: Ik heb het meteen na het maken in de fles gegoten trouwens. Dat gaat veel makkelijker dan als het al een nacht gestaan heeft.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij waren altijd te lui om smorgens brood te smeren om mee te nemen naar het werk. Gevolg brood en broodbeleg vaak over de datum en maar weer iets kopen tussen de middag.
    Nu 1x per week de boodschappen doen. En meteen twee broden opsmeren en in zakjes in de vriezer. Iedere ochtend hoef je je pakketje maar uit de vriezer te halen en je hebt iedere dag vers belegd brood :D

17. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    sjee das vervelend... moet ik verplicht aan de frisdrank hahahaha.

@brood smeren... das wel een goede tip kan dat ook met chocopasta? Hebben een schoolgaand kind maar wil af en toe wel eens zoetigheid op brood...

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oei dat weet ik niet, ik denk eerlijk gezegd dat dot gaat intrekken. Ik doe alleen kaas en vlees en dan een stuk fruit mee voor de zoetigheid.

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij hebben de flessen overgehouden aan een feestje, verder hebben we ook nooit frisdrank in huis. Maar je kunt het ook in van die lege plasticflessen van wasverzachter/wasmiddel/sap/schoonmaakmiddel doen. Even goed uitspoelen en dan vullen.

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ff nog een tip ( misschien is die al gegeven ) maar voor de mensen die normaal duplo duur vinden, momenteel heb je bij de Intertoys een actie dat je op alles van Duplo 32% korting krijgt. Altijd mooi mee genomen toch ? ;)

Deel Deze Pagina