Geeft niks. Ga vanaf volgende week weer met volle moed ertegenaan. Soms zakt die een beetje als je zo weinig bespaart Van de week een lang weekend weg dus is zowieso rommelig hier met boodschappen e.d.
Het is toch een wéggeefhoek? Toch niet een 'bedel hier om mooie spullen-hoek'? Er wordt zelfs reclame gemaakt voor radiozenders
Dan zou ik toch zo rond de 70 euro uit komen. 40 euro boodschappen + 10,59 nutrilon, 4,99 pitmeel en 7 euro luiers en 1 euro billendoekjes, en 1,35 bambix. Zijn geen aanbiedingen van luiers e.d. momenteel bij etos dus koop nu iedere week een pak tot er weer een aanbieding is. Dat is dus bij elkaar rond de 20 euro extra. Gisteren nog boodschappen gedaan en dat was 48 euro. Had uit mn hoofd het volgende: 6x cola 2x lasagnebladen (voorraad) 2x lasagnesaus (voorraad) 2x bami speciaal zakje (voorraad) saus en bamimix waren samen in de aanbieding. 2x dubbelpak voor 2.49 2x wasverzachter robijn (1+1 gratis dus voorraad) 1 pakje ham 500 gram soepgroente 1 kiwi 1 mango 3 bananen 600 gram sperziebonen 3 peren Fruit en groente heb ik voor ongeveer 15x een potje voor dochterlief 1x nutrilon 1x pitmeel 1x bambix 1 doos van 8 kroketten (voorraad) 1x pizza funghi dr oetker. 2 euro nogwat maar andere merken echt zompig en niet lekker. 1x afbakbroodjes 1x potje runderbouilion (voorraad) 1x dubbelpak knorr groentesoep (voorraad) 2x chips (voorraad) 1x tuc (voorraad) 1x 350 gram gehakt (voorraad is op) Op zich toch best wat nu ik het zo lees. Morgen moet ik weer boodschappen doen omdat we met vrienden weg gaan het weekend. Zij kijkt nergens naar qua geld dus heb ik aangeboden de boodschappen te doen en dan delen we het bedrag. Ben dus weer duur uit deze week. Volgende week hoef ik dan helemaal niet te gaan dus dat weer wel.
ik zeg goed gedaan, ook best heel erg veel inde voorraad. Ik kook ook heel anders sinds we besparen en het is er eigenlijk lekkerder opgeworden. voorbeeld 1: ik gebruik 1/3 van een kg gehakt (koop dit per kg en vries het in in 3 zakjes) dus ongeveer 330 gr. Hierbij zorg ik voor 1200gr groenten (tomaten uit blik/tomatenpuree zijn ook groenten) 2x blik 400 gr + 2 paprika's + 2/3 uitjes + blik bruine bonen (is meeeeeer dan 1200gr groentes) +knoflookje+ eigen kruiden uit kastje, hier eten wij 3x van. En zo eten we ook wat minder vlees dan voorheen (55gr pp) dagelijkese hoeveelheid 75 gr, dus neem ik ook zo nu en dan bij de lunch een eitje of kipfilet op brood ofzo. Paprikas haal ik bij voorkeur op de haagde markt (minimaal 7 stuks voor 1euro). (kosten grecht 65ct pp incl zilvervliesrijst) voorbeeld 2: ik gebruik 1 kipfiletje van ongv 200gr met 450grdiepvries spinazie + 2 tot 3 uitjes (iets meer dan 150gr), knoflookje, kruidenkaasje, eigen kruiden uitkastje en je hebt een heerlijke pasta, deze is voor 3 pers, en deze 2x maken is dus weer 3x eten. Totale kstn pp max 90 ct pp (afhankelijk van de kipprijs ga nu uit van een 5euro voor een kg kip) ik eet nu nog steeds van de 3,25 voor 1kg kip dus dat scheeld, gerecth is dan maar 78ct pp. Het kosten even veel om een flinke voorraad aan te leggen, daarna heb je er lang plezier van. in september had ik een flinke aankoop gedaan (omzet van de neuzelbeurs gebruikt) om voorraad aan te vullen. Zo ook de drogistvoorraad heb toen 70 euro voor 6 maanden aan voorraad uitgegeven, totale kortingen van kruidvat & etos 55euro, alles wat ik nu aan budget overhoud doe ik appart, brief geld in een envelopje, munt geld in een bakje, muntgeld ga ik binnenkort (einde van de maand)van naar de markt (voorraad aanvullen vriezer voor een maandje, eerst leegeten, duurt nog te einde van de maand, vandaar...) kan ik nog 2 maanden met groentes en ingredienten voor div gerechten vooruit. papiergeld ligt alvast apart voor nieuwe drogist aankopen. ik pas ook weleens op op buurkindjes en die buurvrouw weet van onze situatie, dus zij wilt mij ervoor betalen net als ze andere oppassen er ook vooe betaald. krijg 5 euro peruur om daar op de bank naar de tv te kijken een colatje te drinken, dit geld leg ik ook appart voor drogistaankopen. Dit weekend sta ik weer op de rommelmartk met mijn spullen dus ik hoop weer even flink te verdienen, en leg dan alvast wat apart voorook de drogist aankoopjes. ik weet niet of je ook meeleest in het andere topic. daar had ik namelijk van de week een opsomming gemaakt van wat ik en hoeveel ik nu allemaal kan maken met de voorraad die ik als in huis hebt. suc6
Lees daar inderdaad af en toe mee. Zo heb ik nu ook die losse lasagnesaus en bladen meegenomen ipv een knorr pak van 2,25. Voor de pasta's heb ik pastasaus recept gemaakt van 1 pakje gezeefde tomaten, 1 blik blokjes, 3 blikjes purree, 500gram gehakt, 2 uien, knoflook en een paprika en kruiden. Eten we drie keer van dus ongeveer 85 gram per keer. Tegenover een halve kilo per keer eerder. Was dat van huis uit gewend. Hier ook eigenlijk een mega voorraad aangelegd vanuit aanbiedingen. Altijd groentes e.d. in de diepvries, gehakt, kip, patat uit de aanbieding enz. Wel eens verstandig om dit een keertje op te eten allemaal of zo goed als. Scheelt weer een paar weken boodschappen doen Ga na het weekend maar eens mee beginnen doordat dit al paar dure weken waren. Een nadeel hier: manlief heeft cholesterol en verhoogde kans op hart en vaatziekten in de familie. Dus eten we daarom geen varkensvlees, 20+ kaas enz enz. Gevolg: Rundvlees en andere producten wat keiduur is in vergelijking met bijv simpel witbrood. tijdje terug nog 40 euro kwijt bij de etos aan billendoekjes, difraxflessen en pampers. Scheelde wel 20 euro in voordeel maar het is wel ineens een hap dan. Ga dat ook maar eens doen met die envelopjes enzo. Meestal stop ik het nu weer in de pot en trek ik het de week erop weer uit als ik weer geld pak voor de boodschappen. Heb je dus eigenlijk niks aan. Pin nu vaak een x bedrag voor een maand maar dan is de verleiding ook wat groter denk ik om meer te pakken omdat het er toch in zit. Als ik dus beter in kan schatten wat ik in moet slaan van de (drogist)aanbiedingen zou ik het ook van 50/60 euro per week moeten kunnen redden (40 boodschappen + 15 flesvoeding)
Hey, ik pin nu 2x per maand totaal voor 200euro straks vanaf 1 janauri per 4weken 160euro, ik maak dan echt envelopjes met hierin 40euro. Op ieder envelopje schrijf ik dan ook de wk + datum. Vandaag had ik visite en zij wilde even naar de AH, helaas envelopje niet bij me, maar wilde wel de banaantjes meenemen, nou die 1.40 heb ik dan even gepint, maar het blijft deze maand wel bij die 1.40. Ik ga bewust nooit tussentijds naar de supermarkt. Wij eten hier ook geen varkenvlees, te veel rommelvlees vind ik dit. Soms wel spekjes voor door de andijvie of zo, verder alleen kip, rund of vega. Van mijn huis uit aten we ook altijd veel vlees. ik kocht dan zo een 300gr doosje en deed er weinig groeten in en daar aten we me ze 2tjes van. En zo ook de knorr wereld gerechten aten we best regelmatig. Nu eigenlijk ook niet meer. veels te veel vlees toe tevoegen op heel weinig groentes. Als je op zo een verpakking kijkt is het ook vaan 300gr vlees en dan eten we het met ons 2tjes. Vande week sind een lange tijd de bobotie gemaakt van de lidl (1.50 voor een pak). Hier 300gr gehakt, 4 kleine appeltjes en 1 groot en 1 middel potje boontjes. Hiervan hebben we nu 1x 2pers portie in de vriezer staan. Voorheen hadden we 300gr vlees, 1 appel en 1middel potje gebruikt zoals op de omschrijving staat. Nou de smaak is er zeker niet minder om, en bij de volgende ronde hoef ik alleen maar rijst erbij te maken. Zo heb ik ook weer eens trek in burrito's maar zit ff te zoeken naar een goedkopere variant, geen zin om 300gr kip met ons 2tjes op te eten Ik haal sinds een maandje of 1 / 1,5 nu brood van de lidl sind dat de ah de prijs per brood met 9ct omhoog had gedaan. Gewoon bruine brood met sesamzaadjes.
Ja het is een weggeefhoek maar je bent ook vrij om te vragen of mensen dingen hebben, heeft niets met bedelen te maken, en wat maakt het uit dat er reclame gemaakt word voor een radio zender ? Je bent niet verplicht om dr lid te zijn hoor, er word gelukkig veel weg gegeven OOK aan mensen die er om vragen. Ik heb bijvoorbeed ook wel eens dat ik iets zie staan wat gevraagd word maar waar ik niet over nagedacht hebt om het er op te zetten, dan is het toch een kleine moeite en een groot gebaar dat je zegt '' Joh dat heb ik nog je mag het af komen halen ? '' Mensen zijn tegenwoordig een beetje moeilijk als ik eerlijk ben, word er iets GRATIS aangemaakt is het nog niet goed
Wat in mijn geval wel beter werkt: naar een supermarkt. We hebben hier een plus, aldi, emte, ah, nettorama, en mcd maar alle supermarkten moet je betaald parkeren 0,70 voor 40 minuten en dat is ook het starttarief. De supermarkten zitten niet echt dicht bij elkaar dat je het vanaf een parkeerterrein af kan binnen die 40 minuten en anders moet ik lopens dat je vervolgens weinig mee kunt nemen met de kinderwagen. fiets kan nog niet omdat ze nog niet kan zitten. Alleen de Plus is gratis parkeren dus daar ga ik vaak heen. Is iets ergens anders in de aanbieding dan ben ik het geld weer kwijt aan parkeren. Enigste wat wij uit maaltijdpakket eten is surinaamse roti en lasagne wat ik nu dus zelf ga proberen te maken. Roti blijf ik wel uit een pak eten denk ik want heb geen idee hoe je die maakt. Doe er dan wel meer bonen in en maar 1 of 1,5 kipfilet en meer aardsppeltjes.
Ik ben gelukkig de enige niet die het vreselijk irritant vind, dus ik denk niet dat ik 'moeilijk' ben, ik denk dat het zogenaamde doel van de groep een beetje misplaatst is. Wat maakt het uit dat er reclame gemaakt wordt voor een radiozender? Ik word lid van een groep die 'landelijke weggeefhoek' heet, omdat ik denk dat er misschien mensen geholpen kunnen worden met spullen die ik nog heb liggen, of omdat dat ik wellicht nog iets kan hebben aan de oude spullen van een ander. Niet om mensen om complete inboedels en jassen van een bepaalde stof, in een bepaalde kleur en in een bepaald model te zien vragen, en ook niet om mensen hun radiozender te zien promoten en om anderen hun Sinterklaasdvd gratis te zien krijgen door hun persoonlijke link in een wéggeefhoek te plaatsen, onder het mom van 'een gratis tip'. Wat ik al zei; Als het nu berichten waren van mensen die het echt moeilijk hebben, die hun kinderen geen passende kleding meer kunnen geven, of wat mij betreft geen leuke Sinterklaasavond, en die dáár spulletjes voor vragen (en die dan dus blij zijn met alles wat ze kunnen krijgen, niet alleen met een roze shirtje met roezeltjes aan de mouwtjes van dat ene merk, of met die loopauto met geluid en knopjes van dat andere merk), dan had je mij niet gehoord. Maar zoals het er nu gaat.. Nee. Het heeft op deze manier ook weinig meer met besparen te maken.
Vind het wel knap dat jij aan iemand zijn oproepje kan zien of die mensen veel te besteden hebben of niet. Maar goed, gelukkig zijn er nog wel mensen die elkaar daar blij willen en kunnen maken dus dat is wel mooi En het heeft nog steeds met besparen te maken, alles is daar gratis dus alles wat men geeft of krijgt is gratis, is in mijn ogen nog steeds besparen, en daar hoef je echt geen bijstands moeder ( bijvoorbeeld ) voor te zijn, iedereen is daar welkom.
hier ook boodschappen gedaan lidl sperziebonen 1,25 paprikamix 2x 1,18 mandarijnen in net 2x 1,78 brocoli 0,78 wortels 2x 1 kilo 0,78 appels 3,45 perssinaasappels 1,99 magere yoghurt 2x 1,10 half volle melk houdbaar 4x 1,80 klopslagroom 4x 1,80 eieren 1,15 curry 1,39 halvarine 0,59 bakboter 0,95 knakworsten 0,75 krat argus bier 5,89 statiegeld 3,90 cola 2x 1,46 statiegeld 0,50 fruit fusion 0,69 fruit fusion 0,69 lemon 2x 1,64 statiegeld 0,50 rijstwafels 0,25 cracker 0,79 naurelchips 0,63 teddys chips 0,75 paprika chips 0,63 boeren tarwe brood 3x 2,97 slavinken 4 stuks 2,29 kip schnitzel 1,19 totaal 46,15 hebben nog een paar kleine dingen nodig jam bladerdeeg frikandellen mandarijnen uit blik wijn 1x lamrusco moet lukken nog hebben zondag mijn verjaardag dus daarom wat extra dingen. heb ook nog melk voor me zoontje gehaald maar die tel ik niet bij die boodschappen mee jullie wel?
Brandstofprijzen worden weer aangepast per 9-11-12 De volgende brandstoffen zakken met 1 cent naar: Euro ongelood 1,829 Super 98 1,915 Super plus 98 ongelood 1,839 De diesel blijft gelijk met 1,539
Klopt. Zoals eerder aangegeven in dit topic zijn dit adviesverkooppriizen dus snelwegprijzen. Bij de plaatselijke/regionale tankstations kan het inderdaad lager zijn.
iemand een idee hoe je kan bezuinigen op van die geurzakjes voor in de kast? heb ooit van een blok zeep gehoord. nog iemand een idee?